![]() |
Citaat:
Dat neemt niet weg dat ik de keuze begrijp om op bepaalde stoptreinen geen toiletten te voorzien. Indien de haltes vijf �* tien minuten van elkaar liggen, zie ik het verschil met metro, tram of bus niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moehahahahaha! :-D |
Normaal gesproken zou ik tegen het idee van een derde klasse zijn omdat dit waarschijnlijk een soort stawagons zouden worden die alleen maar bestaan zodat de prijs van tweedeklas kaartjes omhoog kunnen. Maar nee, als het alleen maar is om alle kleurlingen op hun plaats te kunnen zetten dan ben ik natuurlijk voor. Ik moet zeggen dat ik minstens net zo vaak "last" heb van blanke lawaaiïge jongeren, bellende meiden of ruziënde trienen met een Amsterdams accent, maar hé, als jij er gelukkig van wordt. Misschien anders de volgende keer de stiltecoupé pakken? Is dat geen idee?
|
De NMBS krijgt een vergoeding van de overheid om het openbaar vervoer van personen te garanderen....
Bijgevolg zie ik het nut van "eerste-klas" stellen niet in,ik kan me zelfs voorstellen dat ze de capaciteit op piekmomenten kunnen hinderen.Wie "rustig en wat geisoleerd" wil zitten op gemeenschappelijk vervoer heeft de verkeerde vervoersmodus gekozen..... Als er op het Belgische spoornet persé eerste klas moet rijden,dat dit dan door een andere,niet-gesubsidieerde- firma gedaan wordt.(dat kan nog een interessante concurrentie gaan worden) |
1 voor slapers
1 voor gsm'ers 1 voor babbelaars 1 voor feestgangers 1 voor migranten 1 voor walen 1 voor vlamingen 1 voor pendelaars ... gaan serieuze treinen worden :lol: |
Citaat:
1 comfortklasse 1 normale klasse 1 marginale klasse En doe die laatste maar met inbegrip van een speelhoekje. ;-) |
Waarom eigenlijk verschillende klassen?
Ik vind het hallucinant dat mensen rechtstaan in een trein als er verderop vrije plaatsen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ja, ik begrijp je wel. Ik vind ook dat ik op oneven dagen de Maserati van mijn buurman vrij mag gebruiken. |
Citaat:
Citaat:
If you miss me at the back of the bus - Pete Seeger |
.
|
In acht genomen dat de luxe hoge snelheidstreinen en trajecten voor een deel gedragen worden door de niet luxe gebruikers van de trein. Overwegend dat ditzelfde geldt voor de eerste klas afdelingen...
Zou ik zeggen afschaffen die klassen of de kosten er van volledig verhalen op de gebruikers er van. Het laatste zou het eerste tot gevolg hebben want... die luxe afdelingen en treinen zouden door te weinig clienteel betaald kunnen worden om rendabel te zijn. Een openbaar vervoer dat die naam waardig wil zijn zou geen klassenmentaliteit mogen vooropstaan. :-( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Iedereen in België betaalt mee voor het openbaar vervoer, ook voor het luxegedeelte dat zij zich in vele gevallen niet kunnen veroorloven. Diegenen die de tweede klasse gebruiken en er voor betalen, zelfs met kortingen en abonnementen, zelfs nog eens een keer...
Lombas, indien jij niet vat dat de gebruikers van de luxe afdelingen mee op jou kosten rijden ben je véél, véél dommer dan ik je inschat. Ik denk dat je dit nog niet doorgedacht hebt... |
Citaat:
|
Citaat:
Anders gaat er minder volk in de normale klasse zitten als in de comfortklasse. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be