peter1962 |
14 oktober 2011 20:50 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
(Bericht 5743711)
Nja Weyts komt nog niet aan de hielen van Dewever. Nope. Het gat tussen Dewever en de rest van de partij is veel te groot om Dewever te laten opstappen als voorzitter om Antwerpen te gaan besturen. Ik geloof dan ook absoluut niet dat ie dat zal doen. Hij zal zo lang mogelijk wachten om dat bekend te maken en zal misschien op de tweede plaats staan en mee campagne voeren al ware ie lijstrekker maar burgemeester zal ie volgens mij niet worden.
|
Dat is een heel realistisch scenario. Daarstraks alvast op radio 1 wou hij totaal nog niet zeggen of hij voor burgemeester zal kandideren. Hij vertelde er nogal cryptisch bij dat hij wellicht de lijst zou trekken, maar nog niet besliste voor welke hoedanigheid. Tja... daar kun je alle richtingen mee uit.
De nva zal hem zeker als stemmentrekker uitspelen, ze zouden idioot moeten zijn om dat niet te doen ook.
Alleen mag het op termijn niet op klassiek kiezersbedrog gaan lijken. Je kunt niet verwijten aan anderen, wat je dan later om even opportunistische redenen zelf doet.
Als hij op de tweede plaats gaat staan, is dat een puur truukje om iemand anders kopman te laten zijn. Hij gaat dan hoedanook de meeste stemmen halen en trouwens niemand verplicht een partij om haar lijsttrekker ook voor te dragen als burgemeester. Daar kunnen nog veel spelletjes mee gedaan worden.
Volgens mij : statuten op een congres aanpassen wat nauwlijks tegenkanting gaat krijgen, en dan de lijst trekken in antwerpen. Lukt het, dan is hij de opvolger van Janssens en kan hij als oppositieleider blijven alle dagen op vtm en vrt verschijnen. Alle ballen prijs.
Lukt het niet in antwerpen, no problem. Ondertussen zullen ze toch een enorm resultaat halen in gemeenteraad en quasi zeker meerdere schepenambten binnenhalen als tweede partij na Janssens zijn Spa. Dan blijft hij vlaams parlementair en ook partijvoorzitter. Ook hier : alle ballen prijs.
Congressen dienen om mensen te vermaken en dan met grote meerderheid JA te laten stemmen, staande ovatie, liedje zingen en bloemen afgeven aan de voorzitter. Een voorzitter die een congres niet kan laten statuten wijzigen is niet waard dat hij die titel voert. Een meesterlijke communicator als BDW kan scores van 90% halen volgens mij. Hij heeft niet voor niets de status van half-god in eigen kringen.
|