Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Eigen Volk Eerst: Islamitische pleegzorg Oemmah (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161946)

maddox 23 oktober 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759195)
Het gaat niet over "in contact komen met", maar over "(tijdelijk) opvoeden door"

In contact komen betekend ook "tijdelijk opgevoed worden door".
Of is dat geen contact meer?

artisjok 23 oktober 2011 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5759191)
Heb jij al iets gehoord van een wet die stelt dat Belgische kinderen enkel door katholieken mogen worden geadopteerd? ik niet.

http://forum.politics.be/showthread....86#post5441086

Citaat:

ik herhaal voor de derde keer dat de ouders van kinderen die geadopteerd worden géén recht hebben op discriminatie.
Ik vroeg niet wie er een bepaald recht kan gegeven worden.
Ik vroeg :
Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest?

Citaat:

Er zijn inderdaad "onwaardige ouders" waarvan de kinderen ter adoptie worden geplaatst.
Die "adoptie" is een vergissing zeker?
Citaat:

Er zijn situaties waarbij kinderen TIJDELIJK in een pleeggezin worden ondergebracht (vb. ziekte van ouders, achterlijke vader die het gezin niet kan rechthouden omdat moeder ziek is etc... - ik heb nog nooit geweten dat kinderen moeten geplaatst worden omdat vader ziek is, maar soit).
Ik denk dat er nog wel meer gevallen en redenen zijn dan die, waarvan jij gehoord hebt.

artisjok 23 oktober 2011 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5759198)
Of vind je dat leerkrachten (zeker in de lagere school) totaal geen invloed hebben op de opvoeding ?

Neen, ik denk dat niet. Daarom wil ik niet dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan.

alice 23 oktober 2011 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759220)
http://forum.politics.be/showthread....86#post5441086

Ik vroeg :
Zou jij als atheïst willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moet of naar het Vlaams zangfeest?

Ik denk dat er nog wel meer gevallen en redenen zijn dan die, waarvan jij gehoord hebt.

U bent dus voor discriminatie, moslimkinderen mogen enkel bij moslims, Katholieke kinderen enkel bij mensen van hetzelfde geloof en atheisten moeten ook bij mekaar..want anders gaat het fout..:roll:
Van vooroordelen gesproken!

Cynara Cardunculus 23 oktober 2011 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759223)
Neen, ik denk dat niet. Daarom wil ik niet dat mijn kinderen naar een katholieke school gaan.

en gaat U ook protesteren als er een overtuigde katholiek/moslima/jood als leerkracht voor de klas staat in uw staatsschool?

Cynara Cardunculus 23 oktober 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759220)

hier staat iets anders:
Citaat:

In het geval van adoptie is men van oordeel dat de biologische ouders inspraak moeten kunnen hebben over het gezin waarin hun kind zal opgevoed worden en wordt zo'n onderscheid dus niet als discriminatie gezien.
dit is niet hetzelfde als een wet die stelt dat Belgische (marokkaanse) kinderen enkel kunnen worden geadopteerd door katholieke (islamitische) adoptieouders. Me dunkt is het hier niet de biologische ouder(s) die beslissen, maar de staat.

Citaat:

Ik vroeg :

nogmaals: ik antwoordde dat ik vind dat ouders die hun kinderen afstaan ter adoptie daar GEEN RECHT toe mogen hebben.

Citaat:

twijfelgeval: ik dacht in feite aan de zogenaamde "draag"moeder van Baby D., me dunkt zal deze mevrouw haar eigen kind nooit meer onder haar eigen hoede krijgen, net zomin als andere vrouwen die hun kind afstaan bij de geboorte (trouwens om gelijkwelke reden). Gelukkig bestaat hier die praktijk niet meer dat de zogenaamde "bedrogen" dochters de schande van zwangerschap moesten verbergen en het kind verplicht of vrijwillig afstonden: vindt U dat die mensen die hun kind vrijwillig afstaan dan eerst nog even kunnen gaan eisen stellen?

artisjok 23 oktober 2011 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5759225)
U bent dus voor discriminatie, moslimkinderen mogen enkel bij moslims, Katholieke kinderen enkel bij mensen van hetzelfde geloof en atheisten moeten ook bij mekaar..want anders gaat het fout..:roll:
Van vooroordelen gesproken!

Waar heb je dat gelezen?

Ik wil als atheïst niet dat mijn kinderen zouden worden opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moeten of door een katholieke familie en mee naar de kerk moeten.
Of door een VB familie en mee naar de ijzerwake moeten of naar het Vlaams zangfeest.

Me dunkt heb ik als ouder het recht om te kiezen volgens welke normen en waarden mijn kinderen opgevoed worden.

artisjok 23 oktober 2011 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5759245)
en gaat U ook protesteren als er een overtuigde katholiek/moslima/jood als leerkracht voor de klas staat in uw staatsschool?

Neen.

Cynara Cardunculus 23 oktober 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759260)
Neen.

waarom niet? u schreef toch net dat ook leerkrachten de kinderen mee opvoeden en beinvloeden? dus u heeft geen probleem met katholieke beinvloeding via de lessen?

artisjok 23 oktober 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5759273)
waarom niet? u schreef toch net dat ook leerkrachten de kinderen mee opvoeden en beinvloeden? dus u heeft geen probleem met katholieke beinvloeding via de lessen?

Omdat ik toch nog wat realiteitszin heb, en omdat ik het positief vind dat ze in contact komen met/ beïnvloedt worden door vele verschillende meningen en overtuigingen. Anders moet ik ze opsluiten in de kelder.

Je begrijpt toch het verschil met (tijdelijke) hoofd opvoeder die de (pleeg/adoptie)ouder is.

Cynara Cardunculus 23 oktober 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759296)
Je begrijpt toch het verschil met (tijdelijke) hoofd opvoeder die de (pleeg/adoptie)ouder is.

nee, leg 's uit.
uw kind mag niet geleerd worden aan aarsluchten of varkensvleesallergie te lijden, maar het mag wèl in de klas hetzelfde worden aangeleerd?

artisjok 23 oktober 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5759347)
nee, leg 's uit.

Indien jij uitleg wil, gelieve je taal wat te verzorgen.

Macchiavelli 23 oktober 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759380)
Indien jij uitleg wil, gelieve je taal wat te verzorgen.

Je kunt het dus, zoals verwacht, niet uitleggen.

artisjok 23 oktober 2011 16:15

Nog niemand die een antwoord durft te geven.

Zou jij (als atheïst) willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?

Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt.

Cynara Cardunculus 23 oktober 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5759403)
Je kunt het dus, zoals verwacht, niet uitleggen.

ach, ze heeft gewoon een probleem met lichaamsdelen en sommige dieren. wat wil je?

Cynara Cardunculus 23 oktober 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759422)
Nog niemand die een antwoord durft te geven.

Zou jij (als atheïst) willen dat je kind wordt opgevangen door een moslim familie en mee naar de moskee moet of door een katholieke familie en mee naar de kerk moet?

Me dunkt dat je nog altijd zelf mag kiezen hoe je kind wordt opgevoed en welke normen en waarden je kind meekrijgt.

hoe doe je dat? ga je vanuit de hemel/hel een kaartje sturen? laat je een testament maken: als ik doodgereden wordt, wil ik niet dat mijn kind door een moslim wordt opgevangen.... zoiets?

suqar_7loe 23 oktober 2011 16:32

Wat een hypocriet gedoe. Wees toch gewoon eerlijk. Ik zou alvast niet willen dat mijn kind wordt opgevoed door een (on)gelovige niet-moslim.

maddox 23 oktober 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5759454)
Wat een hypocriet gedoe. Wees toch gewoon eerlijk. Ik zou alvast niet willen dat mijn kind wordt opgevoed door een (on)gelovige niet-moslim.

U mag dat schrijven zonder verketterd te worden.

Als ik daartegenover zou schrijven dat alle monotheisten weg moeten blijven van alle kinderen. Dan ben ik weeral de slechte zeker?

SDX 23 oktober 2011 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5759422)

Dat mag, zolang je je kinderen zèlf opvoedt.

In geval van overlijden, zal je toch 'n soort van codicil moeten opmaken, waarin je duidelijk stelt hoe je kind eventueel (verder) wordt opgevoed, welke normen en waarden je kind zal meekrijgen.

Maar; indien je vrijwillig afstand doet van je kind door adoptie bvb. heb je - in mijn ogen - �*lle rechten opgegeven om te beslissen hoe dat kind opgevoed zal worden!

suqar_7loe 23 oktober 2011 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5759457)
U mag dat schrijven zonder verketterd te worden.

Als ik daartegenover zou schrijven dat alle monotheisten weg moeten blijven van alle kinderen. Dan ben ik weeral de slechte zeker?

Jij hebt geen recht om je over de andere kinderen uit te spreken. Met uw eigen kinderen doet ge wat ge wilt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be