Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Khadaffi gepakt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161951)

-Jo- 20 oktober 2011 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5754697)
Stond hij aan het front misschien ? of liet hij het sneuvelen over aan de idioten die hem vereerden als een held ?

Dat weet ik niet en dat weet u evenmin, maar gewoonlijk is het zo dat politieke en militaire leiders niet voortdurend in de voorste gelederen van het front meestrijden. Logisch ook. Heldhaftigheid voor een politiek en militair leider moet in een "iets" ruimer perspectief bekeken worden dan dat.

Citaat:

Dat moest er nog aan mankeren dat hij ergens in een luxueuze villa in ballingschap ging..
Inderdaad. Hij hoorde namelijk thuis in een presidentieel paleis in Tripoli.

Citaat:

de graaier van noord-afrika..
Elke enigszins onafhankelijke bron kan bevestigen dat de Libiërs onder Kadhaffi vrij welvarend waren. Diegene die dit ontkent, liegt.

Citaat:

de terroristenknuffelaar..
Het IRA, de PLO,... zijn / waren wat mij betreft geen terroristen maar vrijheidsstrijders. De NATO daarentegen...

Dixie 20 oktober 2011 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5754732)
Propaganda natuurlijk. en dixie is er weer mee weg offcourse.

bron linkje?! :lol:

Dixie 20 oktober 2011 17:02

http://english.aljazeera.net/watch_n...423657345.html

Libië eindelijk bevrijd van tyrannie!

Herr Oberst 20 oktober 2011 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5754660)
En wie zegt dat Kadhaffi al maanden ondergedoken leefde? Kadhaffi had perfect kunnen vluchten toen de bombardementen begonnen en de pseudo-rebellen aan het oprukken waren. Hij heeft dat niet gedaan, ondanks massale steun voor hem in Afrika.

Inderdaad.

Eigenzinnig 20 oktober 2011 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5754749)
Dat weet ik niet en dat weet u evenmin, maar gewoonlijk is het zo dat politieke en militaire leiders niet voortdurend in de voorste gelederen van het front meestrijden. Logisch ook. Heldhaftigheid voor een politiek en militair leider moet in een "iets" ruimer perspectief bekeken worden dan dat.

Inderdaad. Hij hoorde namelijk thuis in een presidentieel paleis in Tripoli.

Elke enigszins onafhankelijke bron kan bevestigen dat de Libiërs onder Kadhaffi vrij welvarend waren. Diegene die dit ontkent, liegt.

Het IRA, de PLO,... zijn / waren wat mij betreft geen terroristen maar vrijheidsstrijders. De NATO daarentegen...

Dat zegt genoeg over u..proficiat kerel..

Gewoonlijk is het zo dat politieke leiders voetvolk hebben om hun vuil werk op te knappen...gij moet nog veel leren denk ik..

Ik zou eens willen weten als zou blijken dat Leterme voor zijn dochters een gouden zwembad had gekocht met belastingsgeld of ge dan ook zou nuanceren met een verwijzing naar onze welvaartsstaat...

Eigenzinnig 20 oktober 2011 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5754768)
Inderdaad.

Hitler was dus ook een held tot de laatste snik ?..of gewoon te krankzinnig om nog normaal te kunnen anticiperen ?

Oblique 20 oktober 2011 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5754769)
gij moet nog veel leren denk ik..

Zei de laaggeschoolde boerenkinkel die perse zijn mening wil spuien over iets waar die geen notie van heeft.

Herr Oberst 20 oktober 2011 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5754771)
Hitler was dus ook een held tot de laatste snik ?..of gewoon te krankzinnig om nog normaal te kunnen anticiperen ?

Er zijn niet veel politieke leiders die liever hun eigen leven geven voor datgene waar ze in geloven, dan in schande te moeten vluchten.

Oblique 20 oktober 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5754771)

Hitler was een held en brilliant man.

Ratatosk 20 oktober 2011 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5754786)

Straks gaat ge de kampen nog beschouwen als een hedendaagse paradisio.

Dixie 20 oktober 2011 17:24

Citaat:

enkel voor de antisemieten...

Nr.10 20 oktober 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5754407)
Stiekem en heel stilletjes en volledig ongehinderd door onze zogenaamde kritische pers, die anders van de instorting van een Roma-hut onder de eerstvolgende brug een enorm schandaal maakt, heeft de NAVO de geboortestad van Gaddafi, die nog altijd niet is gevonden, tot een ruïne gebombardeerd, die haarscherp lijkt op de grote Duitse steden in 1945.

Dat is een schandaal, een oorlogsmisdaad en geen democratie en er valt helemaal niets te bejubelen en mooi te praten, zoals hier in “Die Welt”. Sirte had 135.000 inwoners!

LEES VERDER

Cfr. Guernica.

En dan zijn er nog kakkerlakken die er fier op zijn.

Dixie 20 oktober 2011 17:32

schitterend hoe het Libische volk feest viert!

-Jo- 20 oktober 2011 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5754769)
Dat zegt genoeg over u..proficiat kerel..

Geen dank. Meningen kunnen verschillen, leer ermee leven.

Citaat:

Gewoonlijk is het zo dat politieke leiders voetvolk hebben om hun vuil werk op te knappen...
Allée gij! De vraag is natuurlijk: wat is vuil werk? En een tweede vraag is: wat is de spontane aanhang of sympathie voor de leider(s) in kwestie bij het volk? Politiek leiderschap zal er altijd zijn, leer ermee leven.

Citaat:

gij moet nog veel leren denk ik..
Uiteraard. Het is nobel dat men zich als mens voortdurend vormt.

Citaat:

Ik zou eens willen weten als zou blijken dat Leterme voor zijn dochters een gouden zwembad had gekocht met belastingsgeld of ge dan ook zou nuanceren met een verwijzing naar onze welvaartsstaat...
Uiteraard niet, het zou mijn mening over Leterme niet gewijzigd hebben. Net zoals alle Westerse systeempoolitici beschouw ik hem als een crimineel.

eno2 20 oktober 2011 17:41

Citaat:

Briljant massamoordenaar en psychopaat, dat soort held.

Nr.10 20 oktober 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5754687)
Ik denk dat je de feiten niet op een rij hebt.

Zonder hulp van Europese/VS luchtmachte(en) was het niets geworden.

Zie Syrie. Het zelfde laken een pak. Zodra ook daar een machtsbalans verstoord is begint het burgerlijke bloedvergieten. Zie Irak.

Opvallend is dan weer wel dat de landen die (ogenschijnlijk) aan het handje van de VS lopen in dit soort volksopstanden of halfgeregisseerde islamitische oproeren geen steun mogen ontvangen. Er moet dan natuurlijk ook geen olie zitten. Zoals in Tibet bijvoorbeeld.

Om op Lobie terug te komen: Het dagelijks leven is daar vanaf het begin van de opstand volledig ontwricht, de mensen hebben werk noch inkomen die het nieuwe regime zeker niet zal geven of bewerkstelligen en zal het land voorzover het niet in een burgeroorlog verzeild raakt in een eindeloos relkigieus conflict worden gestort.

De beelden van Sirte wijzen in de richting van een tweede Mogadishu.

Dat is Somalië (tav een aantal achterlijke forum-uilen die hier hun dagelijkse diarree komen afwerpen).

eno2 20 oktober 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5754706)
wat is dat toch met dictators en schuilen in putjes...

Terwijl hun slachtoffers een heel massagraf kregen.

Nr.10 20 oktober 2011 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5754851)
Briljant massamoordenaar en psychopaat, dat soort held.

Doe eens normaal jongen. Er zijn daar al 50.000 burgers vermoord en het moorden begint pas.

eno2 20 oktober 2011 17:48

Citaat:

Oblique
over iets waar die geen notie van heeft.
Zijn specialiteit is forumhangmattenleurder

eno2 20 oktober 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5754863)
Doe eens normaal jongen. Er zijn daar al 50.000 burgers vermoord en het moorden begint pas.

Lees eens waar het over ging jongen:Hitler

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be