Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Nva wil terug aan tafel komen zitten... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162761)

De Brabander 7 november 2011 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5784737)
Tot zover de constructieve bijdrage van het BUB.

Op onnozeliteiten kan je alleen met onnozeliteiten reageren. Wie neemt die N-VA nu nog au sérieux tenzij zij zelf? Zelfs het Blokske heeft nog meer consistentie. ;-)

born2bewild 7 november 2011 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5784880)
Weet me tzeggen waar ik mijn rekening moet sturen.

het zou ons verbazen dat u zonder mama em papa solvabel bent

bgf324 7 november 2011 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5784886)
Op onnozeliteiten kan je alleen met onnozeliteiten reageren. Wie neemt die N-VA nu nog au sérieux tenzij zij zelf? Zelfs het Blokske heeft nog meer consistentie. ;-)

Het grootste deel van de bevolking, zo bleek uit de laatste verkiezingen en peilingen.

Wie neemt de BUB nog serieus? :lol: Enkel mensen die nog nooit het amateurisme gezien hebben waarmee ze onderandere op dit forum te keer gaan.

mkb 7 november 2011 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5784935)
Het grootste deel van de bevolking, zo bleek uit de laatste verkiezingen en peilingen.

Wie neemt de BUB nog serieus? :lol: Enkel mensen die nog nooit het amateurisme gezien hebben waarmee ze onderandere op dit forum te keer gaan.

Helaba, uit een zeer betrouwbare peilingen van de BUB blijkt wel dat de BUB 20 tot 70% van de bevolking vertegenwoordigt hé! :lol:

Raf 7 november 2011 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5784517)
eigenlijk is dat soort commentaar niet erger dan "het paard" vd SP-a , of "dipupo" of nog "di rupette".

Inderdaad. Maar vreemd genoeg wordt d�*�*r ter rechterzijde geen commentaar op gegeven. Het puberale niveau van de openingspost spreekt nochtans boekdelen...

Raf 7 november 2011 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5784581)
P(r)ietpraat ;-)

Is dat zo, hurricane? Wees eens eerlijk. Ik denk dat jij - als een van de weinige overgebleven verstandige mensen hier - best wel weet dat Piet gelijk heeft en dat dit forum tegenwoordig bevolkt wordt door kleuters en trollen. Jij draait hier ook al enkele jaren mee. Je herinnert je vast nog wel dat het er ooit anders aan toe ging hier... Ik mis die tijd.

Raf 7 november 2011 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5784847)
Ik denk dat je het artikel nog eens moet opnieuw lezen... er staat helemaal niet dat nva wil deelnemen aan de gesprekken voor de begroting.
Er staat dat ze willen herstarten met een wit blad. Het communautaire akkoord dus laten vallen door de andere partijen.
De kans dat het partijbestuur niet zelf inziet dat dit politieke science fiction is, is verwaarloosbaar. Het is dus gewoon een politieke move om terug in het nieuws te komen. Logisch vanwege een oppositie partij.

Ik verwacht hier niet teveel reacties op. In belgische politiek is het communautaire altijd het moeilijkste. Nu daarover een akkoord bestaat gaat niemand nog willen daarop terugkomen.

Moest er echte bereidheid zijn om terug mee te onderhandelen, dan deden ze dat ten eerste bij monde van hun voorzitter, en ten tweede vanaf het nu bereikte punt. Tenslotte ligt de hele begrotingsdiscussie nog open. Er moeten nog zeer zware beslissingen volgen waarop ook een nationalistische partij een inbreng zou kunnen hebben. Op sociaal economisch vlak zit nva niet zo heel ver van de vld, dus dat zou mogelijk zijn en de eerder rechtste stellingen zelfs kracht bijzetten in de negociatie.
Maar dan moeten ze aan hun achterban uitleggen dat ze welliswaar niet mee onderhandelden over de nota EDR en later het vlinderakkoord (op communautair vlak), maar het mee zouden uitvoeren indien er een regering van komt.
Dat zal nooit gebeuren, ik zie hardliners als een ben weyts zoiets nooit slikken.
Het voorstel van Jambon is dan ook niet ernstig te nemen.

Edit : maar het is wel een slimme zet geweest om terug in de gazet te komen ;-)

De enige zinnige reactie die ik in dit topic gelezen heb...

guido 007 7 november 2011 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5784374)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...delingen.dhtml

Nva wilt deelnemen aan de gesprekken voor de begroting.

Benieuwd hoe Rupette hierop ga reageren. Vast een dikke NON!!!:roll:

De kans is zeer klein.
Een goede strategische zet van de N-VA, meer zal het momenteel niet zijn.

guido 007 7 november 2011 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 5784415)
Ze willen alles terug vanaf nul beginnen. Niet geluisterd naar wat voka te zeggen had vorige week? Of is de werkgever van de NVA tegenwoordig ook al door de VRT geplaceerd?

Wie is de werkgever van de N-VA?

guido 007 7 november 2011 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 5784484)
N-VA wil terug aan tafel komen ZITTEN (zowat het enige waartoe die pipo's in staat zijn). Wel niet vergeten voor de dikke twee (liefst krakkemikkige ;-) ) stoelen klaar te zetten. ;-)

En heb je inhoudelijk ook iets te vertellen?

Raf 7 november 2011 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5785010)
Wie is de werkgever van de N-VA?

De Voka.

guido 007 7 november 2011 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5784506)
zijn ze bij de n-va helemaal zot geworden? eerst de partijen een jaar aan het lijntje houden, dan aan de kant staan en nu willen ze terug beginnen met een blanco blad??

Geef eens een bron of een link waarin staat dat de N-VA aan de kant is gaan staan.

Wij kunnen u dingen laten zien waaruit blijkt dat het niet zo is.

guido 007 7 november 2011 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5784508)
Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Ik denk dat ie het zelf niet begrijpt.

guido 007 7 november 2011 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier (Bericht 5784523)
je weet van niks? ocharme

Er zijn er hier een paar die blijkbaar van niets weten.
Schaduwpremier is de voorzitter van dat clubje. :lol:

guido 007 7 november 2011 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5784552)
De andere partijen staken hun nek uit om BHV te splitsen en nu dat gebeurd is will bartje terug meespelen. Dikke opportunist! :roll:

Weet jij wat een blanco blad is?
Dat is zo'n papier waar niets op staat.

guido 007 7 november 2011 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5784601)
bartje wilde niet met de anderen onderhandelen, remember.

Blijkbaar schiet het nu ferm op.
Hoeveel dagen zijn we al na 20 juli?
110 dagen zeg je?
Ik dacht dat het snel vooruit moest gaan.

guido 007 7 november 2011 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5784613)
Je dacht toch niet dat het land de adem ging inhouden tot de NVA akkoord is?

Blijkbaar vinden zo ook geen akkoord zonder de N-VA

guido 007 7 november 2011 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5784617)
De PS onderhandelde en kwam tot een akkoord. NVA weigerde zelfs eraan te beginnen.
Ils ont raté le coche.

Heb je hier een bron van?
Zo eentje waarin expliciet staat dat de N-VA onder geen enkele voorwaarde wil onderhandelen?

Nee?

Dan ben je alweer uit je lul aan het nekken.

guido 007 7 november 2011 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5784658)
De NVA denkt nog altijd, maar nu hardop, dat de regeringsvorming zal mislukken en in mekaar zal stuiken. En dus blijft de NVA hopen. Want de partij van de Kleine Leider komt nog maar zelden in het nieuws en in de publiciteit. Dat was vroeger wel anders. En nu hopen ze dus zeker dat de regeringsonderhandelingen de verkeerde kant opgaan en zij weer kunnen mee gaan doen, zodat ze weer kunnen pronken op de TV-schermen en in de kranten.

Edoch, vooralsnog blijft het spreekwoord gelden voor de NVA:
'opgestaan is plaats vergaan!'

Indien de N-VA wil staan ze iedere dag in het nieuws, maar dat is iets dat wij nu net niet willen.
Wij zullen reageren op akkoorden die gesloten of niet gesloten worden.

guido 007 7 november 2011 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5784680)
De N-VA kan moeilijk ons land overlaten aan een federale regering waarin Elio Di Rupo de zonnekoning speelt. Dat druist in die tegen de belangen die ze verdedigen.

Je hebt de uitgestoken hand niet gezien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be