![]() |
Citaat:
Die internet handtekeningen zijn dus echt geen zak waard. Veel en veel te gemakkelijk. Recht naar de vuilbak die handel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
A/ Om hun eisen te milderen, om zo de Vlaamse kiezers meer te bekoren en hun stemmen te winnen. B/ Om hun eisen te radicaliseren, om zo uit de communautaire polemiek hun electoraal voordeel te halen. En jij wil dus méér B, en over heel het land? |
Citaat:
Sinds de oprichting van België toont de geschiedenis een steeds verdere splitsing van het land. Had men deze geleidelijke splitsing willen voorkomen had men toen een unitaire staat moeten creëeren met gelijke belangen voor de nederlandstaligen en de franstaligen. Maar dat hebben de franstalligen nooit gewild. Zo hebben zij steeds een ongelijkheid in stand gehouden. Ze hebben dus de eerste barsten in dit land veroorzaakt. Ondertussen zijn we reeds 180 jaar verder en leven we in 2 democratieën met een eigen parlement, eigen media,.. Dit is het gevolg van een evolutie dat al zeer lang bezig is. Om deze geschiedkundige evolutie te doorbreken met een petitie, daar geloof ik niks van! En is in mijn ogen onmogelijk. |
Ik ga die petitie niet tekenen. Puur principieel sta ik er nogal neutraal tegenover. Maar dit zal alleen betekenen dat er enkele stemmentrekkers met nationale bekendheid dat kieskapitaal kunnen verzilveren. Voorbeeldje zou verhofstadt kunnen zijn, die zal ook in wallonië stemmen kunnen krijgen. Anderzijds zou een Di Rupo ook stemmen in vlaanderen kunnen krijgen. Maar gaat de democratie daar sterker door worden ??? Ik geloof dat alvast niet. Partijen gaan hun standpunten daarom niet anders formuleren en al zeker geen andere beleidslijn kiezen.
Puur pragmatisch dan weer denk ik : too late. Nu er een communautair akkoord is, is het onproductief om daar nog op te willen terugkomen. Dan komen we in een chaos terecht. Zelfs al ondertekenen 40.000 mensen die petitie, dan nog zal de formateur zijn akkoord niet op de helling zetten omwille van een paar zangers en een professor economie die een petitie lanceerden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ofwel komt er een federale kieskring waar elke belg een stem heeft, ofwel moet belgië gewoon afgeschaft worden, maar het huidige systeem is totaal ondemocratisch want we worden voor de helft vertegenwoordigd door mensen waar we nooit voor gekozen hebben.
Die petitie is voor een paar zetels maar voor de rest verandert er dus niks. Waardeloos dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welke dwaas gelooft nu nog in een federale kieskring? 8O
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het huidige systeem trekt toch op niets, ik denk dat iedereen wel tot deze conclusie komt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be