zebrapad |
30 november 2011 12:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
(Bericht 5833459)
Kijk daar.
De "markt" speelt.
Wie zich verder moet verplaatsen, zal daartoe 'verleid' moeten worden.
Ik ben ambtenaar met pensioen en overtuigd flamingant en N-VA lid.
Ik heb een familie die verspreid zit over ambtenaren, deels onderwijs, deels andere; en over de privé.
Ik heb ogen in mijn kop, en ik kan tellen (en me ook wel eens verspreken, gelijk de Muit, maar niet veel !)
Ik heb gewaar geworden wat het is om onder leidinggevende ambtenaren van een andere politieke overtuiging te werken.
Er zijn dringend wijzigingen nodig aan het ambtenarenstatuut, maar ik ben tegenstander om het kind met het badwater weg te gooien.
En ik hou niet van lullen. (wel van humor, maar niet van lullen).
|
Het wordt pas echt moeilijk als die 'andersdenkende' leidinggevende, het beslissingsrecht heeft over uw evaluatiegesprek.... Als contractueel, 2 opeenvolgende negatieve evaluaties => ontslag.
De ambtenarij is inderdaad nodig, maar het mag geen verlengstuk zijn van partijpolitiek, en moet zich enkel en strikt toeleggen tot dienstverlening. Maar blijkbaar zijn er nog veel die niet doorhebben wat dienstverlening inhoud.
Het is vooral belangrijk dat het statutair contract eruit gaat. Dit maakt de dienstverlening veel competitiever en maakt komaf met het nepotisme tussen politiek en ambtenaar versus de belastingbetaler.
Blijkbaar wil diruppo met zijn hervormingen nu ook de interimsector inschakelen binnen de ambtenarij. Als je dan weet dat de politiek juist de interimsector gecrëeert heeft, dan hoef ik er niet aan te twijfelen dat heel wat partijkaarten kunnen uitkijken naar een parachutage.
Kortom, de belastingbetaler blijft zo het slachtoffer.
|