parcifal |
20 december 2011 11:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann
(Bericht 5874943)
Ik vrees ervoor dat op dit forum een massale paradox aan het spoken en daardoor beginnen verschillende mensen de wetten en theorien te mengen. zwaartekracht is een wet, is iets dat ik kan voelen, zien, ervaren en het evolutie is een interessante boek voor mij, maar de steven king zijn boeken zijn voor mij meer interesanter en realistischer dus ik stel voor dat op school de evolutie vervangen door theorie van paralell werelden of zoiets.
|
Nee Alain, een theorie OMVAT wetten.
De evolutietheorie omvat bijvoorbeeld de Wetten van Mendel, als je die kent. (weinig kans vrees ik)
De zwaartekrachtTHEORIE van newton die stelt dat massa's bewegen door krachten zoals onderlinge aantrekking, OMVAT de wet 2de van Newton F=m*a bijvoorbeeld.
Jij begrijpt dus gewoon niet wat een theorie is.
Een theorie is de beste verklaring die de wetenschap op een bepaald moment heeft van een verzameling observaties en experimenten op een bepaald gebied.
Een theorie is het totale mozaiek van vaststellingen en wetten die men in de loop van de geschiedenis opbouwt.
De evolutietheorie is de beste verklaring die de wetenschap (biologie, paleontologie, embryologie, biochemie, ....) momenteel heeft om te verklaren hoe het leven op deze planeet er momenteel uitziet en ontwikkeld is en geen enkele wetenschapper heeft deze theorie kunnen ontkrachten in de voorbije 150 jaar.
Steekt het dan zo erg dat god niet nodig is in dit verhaal en duidelijker dan ooit gereduceerd wordt tot puur verzinsel van de mens?
|