Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Gooi die incompetente Wim De Vilder op straat! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164494)

Bokkenreyder 8 december 2011 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5852837)
Nee, deze draad gaat over de NVA perceptie van hoe een journalist de Grote Roerman BDW mag ondervragen.

Nope, lees de openingpost! Het gaat over de deontologische fout(en) die de Vilder BEWUST maakte! :evil:

filosoof 8 december 2011 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5852845)
Nope, lees de openingpost! Het gaat over de deontologische fout(en) die de Vilder BEWUST maakte! :evil:

Volgens de NVA-deontolgie? Ik zag het interview twee maal.
Angstaanjagende deontologie, daar bij de NVA, zoiets als Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen?

Liederik 8 december 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 5852180)
Post eens een transcript.

Hier is een permalink:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8992/1.1172354

Nogal tendentieus inderdaad van De Vilder.

filosoof 8 december 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 5852574)
Welnee, je bent abuis. Bart De Wever ging zelf aan de kant staan.

inderdaad. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111112_039

Bokkenreyder 8 december 2011 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5852853)

Tja, dat jullie er een eigen deontologie op nahouden dat heeft het België van de laatste 100 jaar bewezen! :evil:

filosoof 8 december 2011 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5852867)
Tja, dat jullie er een eigen deontologie op nahouden dat heeft het België van de laatste 100 jaar bewezen! :evil:

Niet die van Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen, zoals de NVA-ers zouden willen? Wat spijtig, zeg.:twisted:

stuyckp 8 december 2011 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5852865)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5698970)
C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. La N-VA seule, perd de sa relevance. Elle seule profitera du chaos.
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php

Rik Van Cauwelaert in Knack:
' Tekenend voor de politieke vertoning van de afgelopen dagen was het interview met SP.A-voorzitter Caroline Gennez dat de krant Le Soir in haar weekendeditie publiceerde. ‘De N-VA wil de politieke wereld op twee niveaus klem rijden’, verklaarde Gennez. ‘Daarom heb ik Elio Di Rupo de raad gegeven in zijn nota het communautaire zodanig te behandelen dat de CD&V aan de onderhandelingstafel wordt gebracht, gecombineerd met een economisch luik om Open VLD te verleiden. Zodra de N-VA alleen staat, verliest ze elke relevantie.’

Elio Di Rupo – als hij en zijn medewerkers daar al niet zelf op waren gekomen – leverde een nota af die erop voorzien was om zonder de N-VA te worden uitgevoerd. Waarna gebeurde wat moest gebeuren: de N-VA zei inderdaad nee. Alleen deed die partij dat sneller dan verwacht.

Maar in hetzelfde interview met Le Soir zei Gennez behoorlijk boos te zijn op Bart De Wever omdat die nee zei tegen Elio Di Rupo. Want dat is volgens haar heel slecht ‘voor de portefeuille van de mensen en voor de jongere generatie’. Een vreemde redenering, want het was kennelijk toch de bedoeling dat de N-VA nee zou zeggen op Di Rupo’s nota. '

En niet te vergeten Wouter Beke die in Terzake zijn neen mocht gaan uitleggen aan Kathleen Cools, en voortdurend (dik tegen haar zin, want ze fietste er voortdurend omheen) suggereerde dat di Rupo's nota niet diegene was die Beke met hem en Dewever had afgesproken tijdens Bekes opdracht als verduidelijker, en in die mate was aangepast dat het hem leek dat het opzettelijk werd gedaan om NVA er af te fietsen.

Systemke Systemke toch.
Denk je nu écht dat we vergeten?

Gwyndion 8 december 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5852882)
Niet die van Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen, zoals de NVA-ers zouden willen? Wat spijtig, zeg.:twisted:

Als ik je posts hier bekijk ken je nochtans weinig van deontologie. Moeilijke vragen mogen, moeten zelfs maar woorden verdraaien is not done.

Amon_Re 8 december 2011 23:58

Gaat het om dit? http://www.deredactie.be/permalink/1.1172354

Amon_Re 9 december 2011 00:03

WTF?! Eens bekeken.... Man man man constant woorden verdraaien dat het een lieve deugd is en constant proberen te onderbreken :|

Bokkenreyder 9 december 2011 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5852986)

Inderdaad! Schandalige journalistiek! En dat zou niet aangeklaagd mogen worden volgens onze Walgicisten! :evil:

Herr Oberst 9 december 2011 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5852994)
WTF?! Eens bekeken.... Man man man constant woorden verdraaien dat het een lieve deugd is en constant proberen te onderbreken :|

Vergelijk dat eens met het interview met Di Rupo, dat ingestudeerde nummertje waar De Vilder bijna op zijn schoot kwam zitten. Filosoof zit er niet ver af met zijn verwijzing naar Radio Moskou.

Anselmo 9 december 2011 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5853045)
Vergelijk dat eens met het interview met Di Rupo, dat ingestudeerde nummertje waar De Vilder bijna op zijn schoot kwam zitten. Filosoof zit er niet ver af met zijn verwijzing naar Radio Moskou.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8810/1.1163116

Ook dit interview met De Croo en Tobback mag er wezen.
Brave voorzetvraagjes, de gasten netjes en lang laten uitspreken en dit wordt begeleid met instemmende kopknikjes door De Vilder.
Kortom een "kritisch" interview door een Brt-ambtenaar in de stijl van de programma's "door Derden" zaliger.
Wat een verschil met de aanpak Van De Wever.(vergelijk maar eens)
Maar ja, dat is momenteel ook de vijand.

Gwylan 9 december 2011 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 5852864)
Hier is een permalink:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8992/1.1172354

Nogal tendentieus inderdaad van De Vilder.

Ik heb het filmpje even bekeken.

• De Wever poneert zijn standpunt gevat en met verve, weliswaar in een soort dialectisch Nederlands (Antwerps ?) dat evenwel verstaanbaar is (zelfs voor mij), dus tot daar zit het goed. Dat hij dit in een televisieprogramma doet op dergelijke qua kledij onverzorgde wijze vind ik echter volstrekt onbegrijpelijk : de man heeft zeer dringend advies en begeleiding nodig voor wat zijn publiek voorkomen betreft.

• De jongen die De Wever suggestieve vragen stelt, deze eventjes laat spreken, en hem dan onderbreekt middels een eigen tegengesteld antwoord, heeft van TV-journalistiek niet de minste kaas gegeten. Dat uw TV-zenders misschien niets beters kunnen krijgen lijkt mij geen afdoend excuus (zie hierna).

• Telkens wanneer ik naar dergelijke fragmenten van uw Vlaamse zenders kijk, valt het mij op hoe onwaarschijnlijk amateuristisch – zeg maar gerust lachwekkend slecht - er bij jullie TV wordt gemaakt. Ik begrijp natuurlijk wel dat het om een zeer beperkt bereik gaat (een miljoen kijkers is bij jullie al erg veel, naar het schijnt) en dat daar derhalve petieterige budgetjes bij te pas komen, maar zelfs dan moet het mogelijk zijn om een minimum aan kwaliteit te bieden. Niet, dus.

Miguelito 9 december 2011 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 5852708)
Naaah...
Ik blijf erbij, de uitdrukking "een poepje laten ruiken" en homo-journalist in één en dezelfde zin vermelden geeft overduidelijk blijk van een seksuele ondertoon.

Niet dat ik er iets op tegen heb hé, ieder zijn eigen meug.
Ik constateer het alleen maar.
IK beloof u dat ik er u niet meer attent op zal maken, zodat u het forum nog lang deelgenoot mag maken van uw wilde fantasiëen betreffende onder andere een homo-journalist van wie ik niet eens wist dat ie het was en een onduidelijke verwijzing naar een uitdrukking die toevallig toch wel de focus legt op het menselijke achterwerk.

Ik vond het interview van Wim ook niet kunnen, maar dit kan ik ook niet smaken

Raf 9 december 2011 06:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 5852138)
Wat? Een journalist die een politicus vuur aan de schenen legt, mag dat wel? :lol:

Nee. Bij een politicus van de NVA is dat verboten!

Raf 9 december 2011 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 5852149)
Inderdaad, nog nooit heb ik een journalist zulk een zware beroepsfout bewust zien maken als Wim De Vijlder deze avond in het nieuws van 19.00 uur. Ik nodig iedereen uit om dit te checken op www.deredactie.be. Het was gewoon crapuleus en dat schrijf ik in volle besef dat dit een vrij zware term is. Maar een mildere term vind ik hier niet toepasselijk. Die kerel hoort eens flink op zijn plaats gezet te worden. Het is overigens niet de eerste maal dat ik dat ventje die truc zie toepassen. Vorig jaar heeft hij er zich ook aan bezondigd. Jammer genoeg kan ik mij de preciese omstandigheden niet meer herinneren, behalve dan dat ik stom verbaasd er zat op te kijken. Hij had deze maal evenwel buiten de waard gerekend. Bart De Wever is onvoorstelbaar alert en nog vóór De Vijlder zijn zin helemaal had afgemaakt schoot zijn gesprekspartner bliksemsnel terug met een scherpe waarschuwing dat hij niet moest proberen zijn woorden te verdraaien. Wat De Vijlder ons deze avond heeft laten zien is een van de meest opvallende uitingen van arrogante en ongeneerde VRT-partijdigheid. Typisch voor Walgië.

Wat een gezever zeg! De Vilder legt op perfecte wijze de achterbaksheid van De Wever bloot. Hopelijk is het voor kijkend Vlaanderen nu voor eens en voor altijd duidelijk dat het wel degelijk De Wever was die uit de onderhandelingen stapte en dat hij niet "aan de kant werd gezet". Wim De Vilder liet ook duidelijk zien hoe De Wever zich achter Europa verschuilt om de index af te schaffen en hoe hij rond de pot draait over het ontslaan van ambtenaars.

Maar ik kan er wel inkomen dat de NVA'ers op dit forum het niet leuk vinden wanneer hun boegbeeld zo te kijk wordt gezet. :-D

Chapeau voor Wim De Vilder!

Raf 9 december 2011 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5852853)
Angstaanjagende deontologie, daar bij de NVA, zoiets als Radio Moskou in zijn 'schoonste' dagen?

:thumbsup:

Journalisten die zich kritisch durven uitlaten tegenover Die Partei, moeten verdacht gemaakt worden, beschimpt worden en - als het even kan - ontslagen worden...

hurricane 9 december 2011 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5853121)
Wat een gezever zeg! De Vilder legt op perfecte wijze de achterbaksheid van De Wever bloot. Hopelijk is het voor kijkend Vlaanderen nu voor eens en voor altijd duidelijk dat het wel degelijk De Wever was die uit de onderhandelingen stapte en dat hij niet "aan de kant werd gezet". Wim De Vilder liet ook duidelijk zien hoe De Wever zich achter Europa verschuilt om de index af te schaffen en hoe hij rond de pot draait over het ontslaan van ambtenaars.

Maar ik kan er wel inkomen dat de NVA'ers op dit forum het niet leuk vinden wanneer hun boegbeeld zo te kijk wordt gezet. :-D

Chapeau voor Wim De Vilder!

Omgekeerde wereld :roll:

hurricane 9 december 2011 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5853125)
:thumbsup:

Journalisten die zich kritisch durven uitlaten tegenover Die Partei, moeten verdacht gemaakt worden, beschimpt worden en - als het even kan - ontslagen worden...

Jaja....en we hebben een onpartijdige openbare zender.
En Sinterklaas bestaat ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be