Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Strengere regels voor houtkachels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164865)

rikbe 27 april 2012 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6099514)
Keelpijn. :(

Nu op dit eigenste moment, zoals continu.

Zou dat niet komen door met open venster te rijden om naar de schoorstenen van anderen te kijken?

Stingray 27 april 2012 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 6099514)
Keelpijn. :(

Nu op dit eigenste moment, zoals continu.

Nochtans had ik gehoopt dat mijn keel, longen, slijmvliezen, ... toch nog een 70 jaar mee hadden gegaan. Ik had er mijn verdomde best voor gedaan: gezond eten, sporten, deftig proberen te leven op allerhande mogelijke wijzen, ...

:|

Als ge in Antwerpen of Gent woont : net over de grens gaan wonen in NL. Zuivere lucht, volop goedkope woningen en geen files meer.

Flippend Rund 27 april 2012 20:21

Joepie er komen campagnes. Een half legioen ambtenaren kan zich weer eens nuttig voelen.

Er zou een wet moeten komen dat elke politicus die het woord "sensibiliseren" gebruikt onmiddellijk zijn baan verliest.

Stingray 28 april 2012 09:44

En ik ga elke avond nog lustig mijn stoof in de gang steken, totdat ze de prijzen van de stookolie laten dalen.

Maikel Joosten 29 april 2012 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena (Bericht 5867354)
Mensenkloterij :evil::evil::evil:
Meer moet je daar niet achter zoeken.

2

Mambo 5 mei 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6101196)
En ik ga elke avond nog lustig mijn stoof in de gang steken, totdat ze de prijzen van de stookolie laten dalen.

idem dito

Aligator 12 mei 2012 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 5867356)
Ik weet er zo ook wel enkele wonen die werkelijk alles opstoken dat ze in hun handen kunnen krijgen. Behandeld hout, MDF, betonplex, treinbiels, huisvuil, ...

Treinbiels stinkt vreselijk, én is giftig. Nooit in de stoof doen.

Aligator 12 mei 2012 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 5868025)
als dat gebeurt is dat hun eigen dikke schuld. Ik wil wel eens zien dat die ambenaarkes overuurkes gaan kloppen in heel VL om met een snuffelaarke rond te lopen. En dan gaan we nog van de veronderstelling uit dat ze weten uit welke schouw die vuiligheid komt als heel de buurt hout en andere zaken aan het opstoken is.

In de winter is het om 17 uur donker. Zo rond de tijd dat de mensen thuiskomen en hun stoof aansteken. Begin maar eens in de donkere vriesnacht na te gaan welke schouwen stinken en welke niet...:lol:
Misschien een bijjob voor Zwarte Piet ?

Aligator 12 mei 2012 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5869437)
Dat doen onze buren dus Stingray.
Die allesbranders staan achterin en zijn vanaf de straatkant niet zichtbaar en de vervuilende emissies blijven zo uit hun huis. Via een systeem komt enkel de warmte naar binnen.
Niets dan voordelen dus, alleen de buren? Die zijn er niet over te spreken! Maar de meeste zijn zodanig oud en denken dat er toch niets tegen te beginnen valt, dat ze hun maar laten doen..

Nadat de liberalen van onze gemeente besloten waanzinnige prijzen aan te rekenen voor afvalophaling, ging de luchtkwaliteit met rasse schreden achteruit...
De duurdere energieprijzen helpen er echt niet aan. Ik kan begrijpen dat mensen dan op dit soort primitieve manieren terugvallen. Alleen kan je het niet maken binnen een woonwijk!
Een onderzoek op mijn vraag wees uit dat er bij een tiental gezinnen uit onze omgeving nooit vuil werd opgehaald ... Dan is de vraag wat ze er dan wel mee doen natuurlijk...

Deze buren hebben inmiddels al vastgoed uitgebouwd, maar je moet je indenken hoeveel deze mensen dan ook op jaarbasis kunnen besparen. Niet niks hoor!

Ik ken persoonlijk mensen die hun vuil gewoon ergens gaan afzetten in een bouwvallig verlaten fabriek niet ver van bij hun. Reeds jaren. Daar ligt een waanzinnige hoop vuil te rotten.
Eén of andere dag gaat dat daar verkocht worden voor nieuwbouw of zo, en de koper zal dat dan wel opkuisen vooraleer de werf in gang schiet.

Klein Licht 15 mei 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6099096)
Ik ga me dat allemaal royaal aan mijn laars lappen sé.

Sjah dan zullen we maar hopen dat god rechtvaardig is en uw kind astma krijgt ipv dat van de buren hé.

Stingray 15 mei 2012 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6126683)
Sjah dan zullen we maar hopen dat god rechtvaardig is en uw kind astma krijgt ipv dat van de buren hé.

Tja, God is niet rechtvaardig, dus ik maak me geen zorgen.

Scherven A. Mok 18 mei 2012 06:53

Laten we dit probleem rationeel aanpakken. Geen regels voor kachels dus maar schouwen verbieden. U mag verbranden wat u wenst maar mag uw medemens niet met het afval opzadelen. Schouwen dichtmetselen of verwijderen, voila, simple comme ça. Men gaat ook niet op straat zijn gevoeg doen.

Stingray 18 mei 2012 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6129771)
Laten we dit probleem rationeel aanpakken. Geen regels voor kachels dus maar schouwen verbieden. U mag verbranden wat u wenst maar mag uw medemens niet met het afval opzadelen. Schouwen dichtmetselen of verwijderen, voila, simple comme ça. Men gaat ook niet op straat zijn gevoeg doen.

Enne, hoe denkt meneer dat met de verwarming te regelen ?

rikbe 18 mei 2012 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6130463)
Enne, hoe denkt meneer dat met de verwarming te regelen ?

Iedereen een verwarming met een kernafvalreactor.
.

Johan Bollen 19 mei 2012 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikbe (Bericht 6130705)
Iedereen een verwarming met een kernafvalreactor.
.

Onverantwoord. Er hoeft maar ne slimme dat ding te willen open doen om het van binnen te bekijken.

maddox 20 mei 2012 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6131362)
Onverantwoord. Er hoeft maar ne slimme dat ding te willen open doen om het van binnen te bekijken.

Dat is een deftig probleem. Maar daarvoor bestaat iets heel simpels.

Een centraal punt waar de verwarmingsbron staat, met een paar man die de boel in de gaten houdt....

Oh wacht, dat noemt men een kerncentrale en de andere geplogenheden.

Klein Licht 21 mei 2012 17:27

Voor zij die het geld hebben bestaan er al verschillende commerciële 'mini-reactors' hoor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Small_modular_reactor

Handig voor als je ergens een geheime basis wil bouwen voor je doomsday device

Stingray 22 mei 2012 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6134152)
Voor zij die het geld hebben bestaan er al verschillende commerciële 'mini-reactors' hoor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Small_modular_reactor

Handig voor als je ergens een geheime basis wil bouwen voor je doomsday device

En hoe gaat meneer zichzelf de nodige brandstof aanschaffen ?

maddox 22 mei 2012 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6135088)
En hoe gaat meneer zichzelf de nodige brandstof aanschaffen ?

Bij die terroristen die elke maand wel ergens een kerncentrale laten ontploffen.
't Zou dom zijn van die mannen om niet eerst de verse brandstofstaven mee te nemen.

Stingray 22 mei 2012 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6135094)
Bij die terroristen die elke maand wel ergens een kerncentrale laten ontploffen.
't Zou dom zijn van die mannen om niet eerst de verse brandstofstaven mee te nemen.

Hoe komt het dan dat dit nog niet gebeurd is. Al Quaida zou er nochtans grof geld voor gegeven hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be