Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hadden we maar iemand als David Cameron .. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=164912)

eno2 19 december 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5872920)
Eno, de meeste vrouwen staan gewoon nog in de keuken :roll:

Bij jou zeker, om whisky te proeven

Steben 19 december 2011 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5873029)
Bij jou zeker, om whisky te proeven

Ik heb een open keuken / eetruimte van 66m² :mrgreen:
alles draait rond de keuken, de rest is randfunctie

voicelesscharlie 19 december 2011 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5868734)
Idd. Het is hun goed recht om zich als lemmingen de afgrond in te storten.

Die lemmingen zijn de EU

eno2 19 december 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5873069)
Ik heb een open keuken / eetruimte van 66m² :mrgreen:
alles draait rond de keuken, de rest is randfunctie

Dan heeft België zijn Cameron gevonden:cheer:

UnionJack 19 december 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5874330)
Dan heeft België zijn Cameron gevonden:cheer:

http://www.express.co.uk/posts/view/...ay-the-Germans

We-NEED-Britain-for-the-EU-to-survive-say-the-Germans

PS : don't mention the war ;-)

D'ARTOIS 19 december 2011 22:50

Ik denk het niet. Honderden jaren oude controverses duiken opnieuw op. Ik misgun de Britten hun afvalrace van de EU niet. Maar dat maakt het voor de subjects er niet makkelijker op.

UnionJack 19 december 2011 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5874398)
Ik denk het niet. Honderden jaren oude controverses duiken opnieuw op. Ik misgun de Britten hun afvalrace van de EU niet. Maar dat maakt het voor de subjects er niet makkelijker op.

Dat klopt allemaal,... Maar zoals de situatie er nu voor staat zal het VK -nooit- de euro vervoegen en is er een zéér grote kans dat de UK de EU ook verlaat binnen afzienbare tijd, nu het voor iedereen duidelijk aan het worden is wat voor een dictatuur hier heerst. De bevolking daar (subjects ;)) zal dit niet pikken...

discuz 19 december 2011 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack (Bericht 5874436)
Dat klopt allemaal,... Maar zoals de situatie er nu voor staat zal het VK -nooit- de euro vervoegen en is er een zéér grote kans dat de UK de EU ook verlaat binnen afzienbare tijd, nu het voor iedereen duidelijk aan het worden is wat voor een dictatuur hier heerst. De bevolking daar (subjects ;)) zal dit niet pikken...

De euro en europa zijn voor Engeland wat hier de vlamingen- en walenruzie is. Altijd goed om te spelen met het brede publiek.

Cameron is een gestampte upperclassidioot met zoveel diepgang als een luchtmatras. Het UK is een melkkoe voor de amerikaanse multinationals en hun britse en europese vriendjes.

Ze zijn daar al een pak verder met het afbouwen van de welvaartsstaat, ook natuurlijk omdat ze die nooit zo als hier gehad hebben. Als je een voorsmaakje wil van hoe het er hier binnen een paar jaar aan toegaat ben je daar wel aan het goeie adres.

lombas 19 december 2011 23:37

Citaat:

Alsof het VK zomaar uit de EU kan treden?

Wat gaan ze dan doen? Toetreden tot EFTA? Een FTA met de Verenigde Staten aanvragen? Met China misschien?

Het probleem is gewoon dat het VK een eengemaakte markt wenst zonder er nadelen van te ondervinden of haar soevereiniteit "een deuk" te laten krijgen. Dat werkt niet echt op die manier.

eno2 20 december 2011 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5874498)
Alsof het VK zomaar uit de EU kan treden?

Wat gaan ze dan doen? Toetreden tot EFTA? Een FTA met de Verenigde Staten aanvragen? Met China misschien?

Het probleem is gewoon dat het VK een eengemaakte markt wenst zonder er nadelen van te ondervinden of haar soevereiniteit "een deuk" te laten krijgen. Dat werkt niet echt op die manier.

Van de 5 top-exportlanden van de UK zijn er 4 uit de EU, samen goed voor 65% van de top-vijf (de vijfde is USA)

Beetje grote keel opzetten tegen hun grootste afzetgebied en niet willen meewerken aan de stabilisatie van de €.

Hoe stompzinnig kan je gaan?

parcifal 20 december 2011 10:45

Citaat:

Tja, typische eiland-mentaliteit, eeuwen van inbreeding levert nu eenmaal defecten op. :-D

Soms positief, een soort silliness en gekte die interessante humor en muziek oplevert, maar helaas trekt zich dat ook door op culinair, politiek en organisatorisch vlak. :|

Sjaax 20 december 2011 11:45

Citaat:

Wie is de dictator?
(Geen dictatuur zonder dictator uiteraard.)

Steben 20 december 2011 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5874956)
Wie is de dictator?

dictatuur hoeft niet één dictator te hebben, het kan ook een "dictaat" zijn, of een "directieve", of een "apparaat".

UnionJack 20 december 2011 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5874887)
Tja, typische eiland-mentaliteit, eeuwen van inbreeding levert nu eenmaal defecten op. :-D

Soms positief, een soort silliness en gekte die interessante humor en muziek oplevert, maar helaas trekt zich dat ook door op culinair, politiek en organisatorisch vlak. :|

Ik denk dat jij eerder een inbred bastard bent dan zij met hun 'eiland-mentaliteit', die weliswaar over 1/3 van de totale aardoppervlakte geregeerd hebben.

Je vergeet nog wetenschappelijk, linguistiek, militair, cultureel,...

Bent u een trotse Belg, Parcifal? Dat vraag ik mij af.

UnionJack 20 december 2011 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 5874956)
Wie is de dictator?

Herman Van Rompuy, Barroso, noem maar op.
3/4 van de Europese commissie :)

UnionJack 20 december 2011 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5874615)
Van de 5 top-exportlanden van de UK zijn er 4 uit de EU, samen goed voor 65% van de top-vijf (de vijfde is USA)

Beetje grote keel opzetten tegen hun grootste afzetgebied en niet willen meewerken aan de stabilisatie van de €.

Hoe stompzinnig kan je gaan?

Nog veel stompzinniger, dat je merk je zodadelijk :

http://www.express.co.uk/posts/view/...n-euro-bailout

parcifal 20 december 2011 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack (Bericht 5875051)
Bent u een trotse Belg, Parcifal? Dat vraag ik mij af.

Uiteraard niet. Belgie betekent niets voor mij, het is toevallig de naam van de instantie op mijn identiteitskaart en belasting en stembrieven.

Ik ben een trotse europeaan, van mij mogen ze morgen al de identiteitskaarten, belastingsbrieven en stembrieven aanpassen en Belgie vervangen door Europa.

Sjaax 20 december 2011 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack (Bericht 5875054)
Herman Van Rompuy, Barroso, noem maar op.
3/4 van de Europese commissie :)

Die gladde Portugees zou wel een kandidaat kunnen zijn.

Maar onzen braven Herman? :oops:

eno2 20 december 2011 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 5874959)
dictatuur hoeft niet één dictator te hebben, het kan ook een "dictaat" zijn, of een "directieve", of een "apparaat".

10000000 dictaten zijn nog geen dictator, als het democratische dictaten zijn is het nog geen dictatuur ook niet..

Steben 20 december 2011 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5875185)
10000000 dictaten zijn nog geen dictator, als het democratische dictaten zijn is het nog geen dictatuur ook niet..

dictatuur van de meerderheid :cheer:

ah nee, wacht eens, zegt ge nu dat europa een democratisch orgaan is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be