![]() |
Citaat:
Vervang het woord "kiezen" in die zin eens door "leren geloven" ? Begrijp je het nu ? of door "willen leren geloven" ? Als atheïst kan je toch beginnen twijfelen (toegegeven, nogal onwaarschijnlijk, maar zoals met die chainmails zou je bvb. op een bepaald moment kunnen denken 'ach, baat het niet, dan schaadt het waarschijnlijk ook niet, dus toch maar eens proberen...') ? Niet ? |
Citaat:
Bij voorbaat mijn excuses, maar dat is Vlaams-belang-logica, vrees ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
@Parcifal : waarom alleen op taalfouten reageren als je merkt dat het misschien een allochtoon is ? Zielig hoor. Als je eerlijk bent moet je toegeven dat er hier al wat anders gepasseerd is (enkele honderden dt-fouten, krakkemikkige zinsconstructies, ...). |
Citaat:
Gelieve je IQ online te brengen SuperStaaf, en daag Harrie niet uit. Dit was nu eens eindelijk een topic waar wij als robotten gerustgelaten werden door de microwezentjes ! ;-) |
Citaat:
Het probleem met "leren geloven" is dat het vereist dan men stopt met kritisch denken en vrijwillig stom worden zie ik echt niet zitten. |
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
En ja, dat betekent inderdaad dat zo iemand stopt met kritisch denken. Goed voor jou dat je het niet ziet zitten om vrijwillig stom te worden, maar ik vrees dat er heel wat mensen zijn die zich toch laten overtuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou niet weten waarom ik zou moeten zoeken naar een god. Even min dat ik ga zoeken naar kaboutertjes of vliegende paarden. Maar het is inderdaad mogelijk dat een atheïst of agnost op een bepaald moment om welke reden dan ook gaat geloven, net zoals gelovigen er mee stoppen. Ik merk in mijn omgeving eerder het laatste dan het eerste. |
Citaat:
Rationaliteit en creativiteit gaan hand in hand in de wetenschap. Zonder rechter hersenhelft zou de wetenschap stagneren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vroeger was het wishfull thinking, nu is het ... wel eigenlijk nog altijd wishfull thinking, maar wat wetenschappelijker onderbouwd ;) |
Citaat:
Wetenschap heeft inderdaad ook het niet rationele kennen nodig. Er hoeft daarom ook geen tegenstrijdigheid te zijn tussen wetenschappelijk kennen en religie. Wetenschappers die via de studie van het heelal een God pogen uit te sluiten zijn dikwijls niet wetenschappelijk bezig, maar gedreven door een 'politieke' agenda. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar er zijn wel 1000x meer gelovigen die hun geloof incompatibel beschouwen met de wetenschap, dan omgekeerd. Weinig of geen wetenschappers zien een bedreiging in geloof, enkel een gebrek aan medewerking. Er zijn wel veel gelovigen die in de wetenschap een bedreiging zien. Kijk maar naar onze huismorosoof. Citaat:
Het is een leuke denkoefening en een uitdaging voor het logisch denken. Een uitdaging die dikwijls moeilijk te weerstaan is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be