Robinus V |
29 december 2011 21:51 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
(Bericht 5896140)
Dat risico zit er ook in tussen het huidige België en bv. Nederland en omgekeerd. Bedrijven kijken uit waar ze het meeste voordeel kunnen halen. Vandaar dat er bv. een vlucht van bepaalde bedrijven (die meestal niet te veel beroep deden op specifieke know-how maar eer op handenarbeid) geweest is naar Z-O-Azië en recentelijker naar Oost-Europa.
|
Dat is nadelig voor werknemers. Waarom wilt u de situatie voor werknemers verslechteren in de naam van 'onafhankelijkheid'?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
(Bericht 5896182)
De USSR was beter één staat gebleven.
Kongo was beter 'Belgisch' gebleven, en Algérie 'française' (samen met 'Indochine').
India was beter 'British' gebleven.
Enz...
Al dat kostbaar geld dat naar administraties vloeit :roll:
|
Het verschil is dat bij de USSR Russische machthebbers, bij de Kongo Belgische machthebber(s), bij India Britse machthebbers, ... armere regio's uitbuitten voor persoonlijk gewin. Vlaanderen wordt niet uitgebuit en is zelfs heel wat rijker dan Wallonië. Vanaf de moment dat de Vlamingen onderdrukt worden, ga ik mee met jou strijden voor een Vlaamse onafhankelijkheid van België.
Dus, ja, inderdaad: al dat geld dat naar administraties vloeit ingeval we onafhankelijk worden, dat vind ik het echt niet waard. Dat geld kan beter gebruikt worden om de sociale zekerheid te redden of (gemiddelde) belastingverhogingen te vermijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
(Bericht 5896218)
Concurrentie is altijd goed want dat levert betere producten voor de klant, grotere verkoop voor de werkgever en meer werk voor de werknemer, die dan zijn job behoudt en zelfs voor anderen mee werk creëert! Of gun je het je Waalse collega misschien niet dat hij door de verhuis van het bedrijf door een gunstiger investeringsklimaat in Wallonië bijvoorbeeld, korter bij huis kan werken? Hoe je het draait of keert als er iets verandert is voor de enen een goede en voor de anderen een slechte kant aan. :evil:
|
Ik neem aan dat die Waalse arbeiders al bij de Waalse vestiging werken, dus van voordelen voor werknemers is absoluut geen sprake.
Je begaat ook de fout door concurrentie tussen bedrijven (wat positief is) en concurrentie tussen staten (wat ik persoonlijk negatief vind) door elkaar te halen.
De lonen van werknemers staan nu al steeds meer onder druk. Ik zie geen reden om die lonen nog meer onder druk te zetten onder de mantel van 'concurrentie'.
|