Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
(Bericht 5909044)
Dus eerst Vlaanderen uitleveren aan het neoliberalisme om vervolgens het neoliberalisme te bekampen? De logica ontgaat me. :?
|
Uiteraard is dat een risico. maar zelfs met een absolute meerderheid zal de N-VA niet zomaar de ideeën van Dalrymple kunnen toepassen, zo zit onze democratie nu ook niet in elkaar. Je moet sowieso gesprekken aangaan met het middenveld, dus ook de N-VA zal dat moeten doen.
en dan nog, op 5 jaar ga je nu ook niet dermate verregaande veranderingen kunnen doorvoeren, dat kunnen de partijen die nu aan de macht zijn, ook al niet. De volgende keer stem ik dan trouwens niet meer op de N-VA.
Mocht er nu een propere splitsing van BHV geweest zijn, ook van gerechtelijk arrondissement, er een staatshervorming gekomen zijn die op z'n minst een aanzet tot transparantie bezat, en een verandering van de financieringswet die pakweg ook rekening zou houden met de ouderen in Vlaanderen en niet alleen de jongeren in Wallonië, dan zou ik wsl al niet meer op de N-VA stemmen.
Citaat:
(Bericht 5909044)
Met uitzondering van twee partijen die voluit de neoliberale kaart trekken: VB en N-VA. En daar stemt ge dan op.
|
uit noodzaak, idd. Dat kan zijn dat dit iets over mij zegt, maar mss ook over de andere partijen? op het VB zal ik trouwens nooit stemmen.
Citaat:
(Bericht 5909044)
Zou er geen verband zijn tussen de "andere ideeën" van N-VA op staatkundig en op socio-economisch vlak? :-P
|
dat kan, ook hier: een partij is een middel, geen doel. eens het doel bereikt, wordt dat middel irrelevant.
uiteraard zou ik liever stemmen op een partij die de neo-liberale politiek van de EU aanklaagt, die protesteert tegen de massale besparingen voor de Griekse bevolking en die ook het groot-kapitaal en de bankiers wilt raken.
maar zeg me eens, welke partij die in het parlement zit, is daar voor?
Zelfs Groen! en Ecolo hoor je niet protesteren hoor.