![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Wat ik echt niet begrijp is dat dit doorgeefluik in deze gedigitaliseerde tijden zo'n enorm budget moet opsouperen. Bovendien zijn dit geen overheidsinstanties, maar zijn ze deel van een zuil. Dat mag voor sommigen heilig zijn, ik zie daar geen meerwaarde in. En tot nu toe heeft niemand me met rationele argumenten van dit kunnen overtuigen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het budget voor de ziekteverzekering wordt verdeeld tussen de landsbonden van ziekenfondsen, deels in functie van hun aandeel in de uitgaven en deels in functie van het risicoprofiel van hun leden. Hiermee wil men vermijden dat ziekenfondsen met meer zieke en oudere leden benadeeld zouden worden ten opzichte van ziekenfondsen met veel gezonde leden.http://www.cm.be/nl/100/ziekteverzek...delijkheid.jsp Dit toont aan de je voorstelling over hoe een ziekenbond gefinancierd wordt niet klopt. Waarom zouden ziekenfondsen zorgverstrekkers onder druk zetten om verkeerd te attesteren? Citaat:
Citaat:
Gynaecologen die systematisch iedere maand een echografie nemen doen aan overconsumptie. Wat is je probleem in deze? Citaat:
Als het ziekenfonds al die administratie niet meer doet, moet het HVW of het RIZIV dit allemaal doen. Wie de administratie ook doet, het kost geld. |
Ale besparings oorstel. Nationaliseer ziekenfondsen en vakbonden. Moet volgens mij goed zijn voor 20% minder staatsschuld. Die gasten zuigen ons land leeg
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...kapitaal.dhtml Ze beheren de uitgaven voor gezondheidszorg goed, en ook daarop is er kritiek. Gaat daarmee te biechten! |
[quote=Fieseler;6003132]
Citaat:
Jij pakt het probleem gewoon verkeerd aan : zelfstandigen moeten 28 dagen ziek zijn vooraleer ziekenkas te trekken, DUS moet dat voor de rest ook maar zo zijn...Nee dus. En nog iets : als je heel de dag moet werken naast een zieke mens, is de kans wel degelijk groot dat ook jij ziek word. Ben je nu écht zo dom, of doe je alsof ? |
Citaat:
Volk te kort ? Neem interimmers om bij te springen. Trouwens, " heel het land " is niet ziek in de winter. |
Citaat:
De pot van de mutualiteiten is bovendien groot genoeg. Ze lachen met het deel dat ze zelf moeten bijpassen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
per gemeente om een rijbewijs af te leveren. Ik betwist niet dat dit geld kost, ik vraag me af hoe efficiënt dit is. De m hebben twee tot |
En sorry voor de fucked up laatste regel, mijn telefoon begon te flippen.
|
Citaat:
U vergeet bij deze cijfers te zeggen dat de bonussen onbeperkt zijn, de malussen beperkt tot 2% van het budget. Zo kan ik ook rijk worden. Ik speel op de beurs en alles wat ik win, is voir mij. Boek ik verlies, dan wordt dat afgetopt op 2%. |
|
mijjn voorstel is altijd dat je het vermogen van de vzw's maar lustig mag belasten... en dat vzw's op dat niveau evengoed mogen belast worden als gewone bedrijven
het gaat niet op dat met vzw's opricht diemiljarden kunnen opstapelen... en dan altijd zit te vuren naar de privé, en over fraude en andere dingen zit te babbelen trouwens: een eenvoudig principe is dat diegene die moet bezuinigen altijd de neus in de richting zet van een externe partner. Volgens mij is het nu stillekes aan genoeg geweest. Als het riziv moet bezuinigen dan kijken ze industrie, apr, dr, hun zogenaamde uitgaven. Maar integer dat ze zijn houden ze altijd hun eigen 'dotatie' gezllig buiten schot |
Kuttenlikker
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb net aangetoond dat dit niet klopt. Ze trekken leden aan met hun extra-legale voordelen/verzekering. Welke prestaties een zorgvestrekker op het briefje zet, hangt niet of van de mutualiteit, maar van de zorgverstrekker! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waarom kom je daar hier mee af? Citaat:
Vraagt de gynaecoloog dit? Als de patient dit vraagt, is het aan de gynaecoloog om uit te leggen, dat dit niet nodig is; en wat de prijs is vanaf de 4de echo. Citaat:
Maar het ging toch over "Een ziekenfonds is wel ietsje meer dan een doorgeefluik.' Citaat:
Citaat:
Voor al de rest moet men naar stad. Het stadhuis daarentegen, heeft wel een loket in de gemeente, en een bibliotheek. |
[quote]
Citaat:
Citaat:
:rofl: Een arts, verpleegster en onderhoudspersoneel in ziekenhuizen zijn dus constant ziek?....hoe wordt dat in uw wereldje geregeld dingske?....leg het eens uit mijne schat....:roll: Citaat:
|
Citaat:
Maar hun boekhouding wordt wel gecontroleerd. http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi...table_name=wet Citaat:
Die van 25%? Het budget voor de ziekteverzekering wordt verdeeld tussen de landsbonden van ziekenfondsen, deels in functie van hun aandeel in de uitgaven en deels in functie van het risicoprofiel van hun leden. Hiermee wil men vermijden dat ziekenfondsen met meer zieke en oudere leden benadeeld zouden worden ten opzichte van ziekenfondsen met veel gezonde leden.http://www.cm.be/nl/100/ziekteverzek...delijkheid.jsp Citaat:
Wat is nu je kritiek op de wettelijke verplichte reserves? Ze beheren de uitgaven voor gezondheidszorg goed, en ook daarop is er kritiek. Gaat daarmee te biechten! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be