magrabie1988 |
20 mei 2012 14:28 |
Voor al degene die zeggen er is geen sprake van racisme? Dat is bullshit.
Kijk het is makkelijk praten wanneer je zelf het racisme niet meemaakt.
Ik ben een 23 jarige belg met marokkaanse roots, ik heb een blancostrafblad, ik heb vrienden en vriendinnen van misschien zelfs 30+ nationaliteiten.
Ik sport, ik studeer(zit in mijn 3de jaar bachelor ), en hou net als de andere jongeren ook om een nachtje uit te gaan.
Ik ben vorige week 2 keer geweigerd geweest aan 2 disco's in Antwerpen, dit is meermaals gebeurd. Het is altijd hetzelfde dom excuus, lidkaart verplicht( dan laat ik mijn lidkaart zien), ja enkel leden, dan zeg euhm ik heb een lidkaart , ik ben toch een lid? Dan is het van je moet dames meenemen, terwijl andere het niet doen.
Elke keer als ik geweigerd word aan een club , dan zeg ok is goed , dan verlaat ik de ingang en ga ofwel naar huis of naar een andere plek
1 dag besloot ik zelf met 3 vriendinnen te gaan. Wat gebeurde er daarna? De 3 dames mochten wel binnen , maar ik niet!
Portiers zijn pestkoppen, ze zouden horecaportiers aan de deur moeten afschaffen en zoals bij het voetbal stewards binnen in de disco zetten die geen pestkoppen zijn en die NIET handelen uit onzekerheid , maar deftig opgeleide mensen die diplomatisch en terecht handelen.
|