Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne
(Bericht 6164259)
Ik heb weinig zin de islam te verdedigen maar wie zegt dat het christendom minder slachtoffers veroorzaakt heeft dan de islam kent inderdaad noch de geschiedenis noch zijn bijbel.
Als je het oude testament leest bv zie je daarin oproepen tot genocide en wordt verhaald over massaslachtingen waarbij god via zijn profeten zegt ouderen, kinderen en vrouwen te vermoorden. Polygamie wordt als normaal voorgesteld en bij Lot zie je dat die zijn dochters aan vreemden aanbiedt voor sex zonder verbintenis. Later voeren zijn beide dochters hem dronken om met hem naar bed te gaan wat het begin was van twee nieuwe stammen. Ook na de zondvloed had je de incest bij de kinderen van Noah..
|
Heb je het over het christendom of over de bijbel?
Als je over Lot, polygamie etc. begint: dit zit evenzeer in het mohamedanisme. Dat komt dan op kifkif uit.
Citaat:
Beide godsdiensten roepen op tot onbeschrijflijke wreedheden en staan vol oorlogsmisdaden waar je nu levenslang voor krijgt in landen waar de doodstraf niet toegepast wordt.
|
Groot verschil is nog steeds: de bijbel zijn verhalen OVER veldslagen, de koran is een OPDRACHT tot vechten in alle tijden.
Citaat:
Als je echter de persoon Christus (ik neem voor de argumentatie even aan dat hij een historische figuur was zoals in de klassieke testamenten beschreven) vergelijkt met de persoon Mohammed slaat de ethische balans door in de richting van christus. Mohammed komt uit de koran niet naar voor als de baarlijke duivel die sommigen er van willen maken en christus zou vandaag op heel wat kritiek kunnen rekenen, beiden waren in hun tijdsbestek mensen met een aantal mooie principes. De relatie van mohammed met een wel heel jong meisje is echter niet zo fraai. Sommigen zullen aanvoeren dat ook Maria waarschijnlijk heel erg jong was toen ze met Jozef trouwde en dat Christus zich niet tegen het gebruik van wat wij kindhuwelijken noemen uitsprak maar hij deed er op zijn minst zelf niet aan mee.. Christus lijkt me ook een meer vredelievend man dan mohammed.
|
ik heb al ergens vermeld:
- de slag van de gracht: 800 joodse mannen werd door Mohammed eigenhandig de strot overgesneden. Kinderen en vrouwen werden tot slavernij veroordeeld. Om te bepalen wie kind was en wie jongeling telde de aanwezigheid van beginnend schaamhaar.
- de verhalen over een zangeres die spotdichten maakte over Mohammed: kopje kleiner, de stamoverste waar ik het reeds over had en die door vier kamelen werd in stukken gescheurd, het martelen van de echtgenoot van één van zijn vrouwen, die diezelfde dag zo geil stond dat ze tot de harem van Mohammed werd toegelaten en vrouw nummer 4 of 6 "mocht" worden (haar vaders, ooms en broers werden die dag trouwens ook vermoord).
Citaat:
Bij beiden waren het echter de volgelingen die verslag deden van wat ze zeiden en het waren de opportunistische interpretaties van hun woorden die tot de gekende vreselijke gevolgen leidden.
|
De ahadith (handelingen van Mohammed) zijn nochtans zeer diepgaand onderzocht door de verzamelaars, waarbij een rechtstreekse lijn van overleveraars nodig was en die bovendien door verschillende lijnen moesten worden bevestigd.
Dat is ietskes meer dan de vier evangeliën.
de leuke daden van Mohammed
|