Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Farid Le Fou: Positief advies penitentiair verlof (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173672)

Bobke 18 juli 2012 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6227189)
En daarmee is het probleem van de baan? 8-)

Dan wordt het probleem verplaatst naar een andere gevangenis.

Xenophon 18 juli 2012 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6223457)
Ge moet het maar kunnen eh, al 60 keer moeten verhuizen van prison en nog steeds een positief advies krijgen.

Only in f'cking Belgiium.....
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120716_090

Het bewijst alleen maar mijn punt, de transfers hebben niets met zijn gedrag te maken, want iemand die het uithangt krijgt nu eenmaal geen penitentiair verlof.

De transfairs zijn een pestmaatregel.

circe 18 juli 2012 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6227336)
Het bewijst alleen maar mijn punt, de transfers hebben niets met zijn gedrag te maken, want iemand die het uithangt krijgt nu eenmaal geen penitentiair verlof.

De transfairs zijn een pestmaatregel.

Net daarom vinden de meeste mensen dit een kafkaiaanse beslissing.

Libro 18 juli 2012 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6227336)

8O Geloof je dat nu zelf? Penitentiair verlof is zoals de atoombom: klinkt goed in theorie maar velen zullen lijden.

Libro 18 juli 2012 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6227368)
Net daarom vinden de meeste mensen dit een kafkaiaanse beslissing.

Dit is België, dit is Kafka voorbij.

Xenophon 18 juli 2012 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6227930)
8O Geloof je dat nu zelf? Penitentiair verlof is zoals de atoombom: klinkt goed in theorie maar velen zullen lijden.

Ik geloof werkelijk dat als iemand het uithangt in de gevangenis die geen toestemming krijgt om op penitentiair verlof te gaan.
Dat is nu eenmaal één van de middelen die men gebruikt om de gevangene te straffen, dat heb ik zeer dikwijls gezien toen ik zelf in de gevangenis opgesloten zat.

Libro 18 juli 2012 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6227942)
Ik geloof werkelijk dat als iemand het uithangt in de gevangenis die geen toestemming krijgt om op penitentiair verlof te gaan.
Dat is nu eenmaal één van de middelen die men gebruikt om de gevangene te straffen, dat heb ik zeer dikwijls gezien toen ik zelf in de gevangenis opgesloten zat.

Okéééé nu snap ik (en anderen met mij) waar uw onzinnige reacties over le Fou op steunen.

Xenophon 18 juli 2012 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6227950)
Okéééé nu snap ik (en anderen met mij) waar uw onzinnige reacties over le Fou op steunen.

Mijn reacties zijn gebaseerd op de realiteit zoals ik die zelf ervaren heb, waar heb jij je "wijsheid" over hoe de gevangenis werkt vandaan?

Ik ben heel benieuwd.

circe 18 juli 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6228003)
Mijn reacties zijn gebaseerd op de realiteit zoals ik die zelf ervaren heb, waar heb jij je "wijsheid" over hoe de gevangenis werkt vandaan?

Ik ben heel benieuwd.

Het is niet omdat instantie A hem het recht op penitentiair verlof toekent dat de gevangenisdirectie dat bijgevolg moet toestaan.
Hier komt Uw ervaring vandaan dat je bij slecht gedrag geen penitentiair verlof krijgt.

Maar wat mij - en de meeste mensen - bijzonder intrigeert is welke oenen dan dat penitentiair verlof in eerste instantie toekennen, terwijl diezelfde mijnheer vanuit de gevangenis(sen) dus ongeveer maandelijks de kranten haalt!

Op wat baseren die mensen zich dan, is de vraag die bij me opkomt.

Xenophon 18 juli 2012 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6228146)
Het is niet omdat instantie A hem het recht op penitentiair verlof toekent dat de gevangenisdirectie dat bijgevolg moet toestaan.
Hier komt Uw ervaring vandaan dat je bij slecht gedrag geen penitentiair verlof krijgt.

Maar wat mij - en de meeste mensen - bijzonder intrigeert is welke oenen dan dat penitentiair verlof in eerste instantie toekennen, terwijl diezelfde mijnheer vanuit de gevangenis(sen) dus ongeveer maandelijks de kranten haalt!

Op het feit dat hij om de drie maanden verhuisd wordt.
En ofdat hij nu braaf is of niet verandert daar niets aan.

De laatste keer dat hij in het nieuws was, was omdat de cipiers hem geen eten wilden geven omdat de geplande verhuis enkele dagen te laat was. Iets dat volledig buiten zijn invloed valt.

Libro 18 juli 2012 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6228003)

Ik ben heel benieuwd.

Ik ben advocaat geweest.

Libro 18 juli 2012 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6228146)

Beter kan je heel dat circus niet samenvatten. Welke oen haalt het nu in zijn hoofd om psychopaten zoals Farid Bamuhamad penitentiair verlof te geven?

Xenophon 18 juli 2012 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6228467)
Ik ben advocaat geweest.

Jaja, maar waar haal je je ervaringen in verband met het gevangenisleven?

Of was je zo'n slechte advocaat dat ze je hebben binnengestoken? ;)

peter1962 18 juli 2012 20:16

Citaat:

Niet lullen hee, je bent vijf jaar actief op het forum, hebt 2950 posts en doet nu alsof je "plots" ontdekt dat xeno een ex bajesklant is. Iedereen die kan lezen weet dat na pakweg een maand hier op het forum, hij maakt er geen geheim van. En het lijkt me in het algemeen correcter om in de "ik" vorm dergelijke uitspraken te doen ipv te denken dat je voor anderen kunt spreken.

Libro 18 juli 2012 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6228491)
Jaja, maar waar haal je je ervaringen in verband met het gevangenisleven?

Ik heb ook al een gevangenis van binnen gezien omdat ik een paar bajesklanten als cliënt had.

Citaat:

Of was je zo'n slechte advocaat dat ze je hebben binnengestoken? ;)
Net niet ;). Alle gekheid op een stokje: ik kan me best voorstellen dat gevangenen gekloot worden (de werkvloer is al geen haar beter maar dit terzijde). Alleen kan ik me niet voorstellen dat er iemand ernstig meent dat le Fou van de ene dag op de andere een engeltje is geworden dat zonder gevaar op de maatschappij kan worden losgelaten. Tijdens zijn laatste penitentiair verlof heeft hij zijn ex gedurende dagen gegijzeld terwijl hij een granaat in de hand had, pin eruit getrokken (zie de foto die ik hier eerder gepost had).

Xenophon 18 juli 2012 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6228558)
Ik heb ook al een gevangenis van binnen gezien omdat ik een paar bajesklanten als cliënt had.

Net niet ;). Alle gekheid op een stokje: ik kan me best voorstellen dat gevangenen gekloot worden (de werkvloer is al geen haar beter maar dit terzijde). Alleen kan ik me niet voorstellen dat er iemand ernstig meent dat le Fou van de ene dag op de andere een engeltje is geworden dat zonder gevaar op de maatschappij kan worden losgelaten. Tijdens zijn laatste penitentiair verlof heeft hij zijn ex gedurende dagen gegijzeld terwijl hij een granaat in de hand had, pin eruit getrokken (zie de foto die ik hier eerder gepost had).

Natuurlijk, hij is geen engeltje en hij zal het ook nooit zijn. Maar daar ging het niet over, het klonk hier van, hij wordt alle drie maand verhuisd, dus zal hij het wel uithangen.

Waarop ik zei dat je het ene niet kon afleiden van het andere vermits hij alle drie maand verhuisd wordt als regel, of dat hij het nu uithangt of niet.

En verder ging het over het toekennen van penitentiair verlof, ik zei dat dit mijn punt bevestigde, want iemand die het uithangt, die gaat niet op verlof.

Edit: Oh, en dan dingske daar, die deed er nog een schepje bovenop, die zei, hij stond weer in de gazet, dus hij hangt het uit.
Waar ik er dan fijntjes op wees dat hij in de gazet stond omdat de cipiers hem geen eten wilden geven omdat zijn transfer een week telaat was.
Dus niet omdat hij het uithing, maar omdat de cipiers het aan het uithangen waren.

Bobke 18 juli 2012 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6228160)
Op het feit dat hij om de drie maanden verhuisd wordt.
En ofdat hij nu braaf is of niet verandert daar niets aan.

De laatste keer dat hij in het nieuws was, was omdat de cipiers hem geen eten wilden geven omdat de geplande verhuis enkele dagen te laat was. Iets dat volledig buiten zijn invloed valt.

Dat hij om de drie maanden verhuisd wordt heeft te maken met het feit dat geen enkele cipier hem onder zijn hoede wilt. Dat is heus niet omdat hij een modelgevangene is.
Daar heeft hij dus alle invloed op.

Xenophon 18 juli 2012 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6228833)
Dat hij om de drie maanden verhuisd wordt heeft te maken met het feit dat geen enkele cipier hem onder zijn hoede wilt. Dat is heus niet omdat hij een modelgevangene is.
Daar heeft hij dus alle invloed op.

Volgens u zal dan hij indien hij braaf is binnen een drietal maand niet op transfer gaan?

Aligator 18 juli 2012 23:16

Citaat:

Ik snap het ook : die man weet waar hij het over heeft. En gij niet.
Hij steunt Zotte Farid helemaal niet. Hij poogt het gedragspatroon van de cipiers uit te leggen.

Aligator 18 juli 2012 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6228467)
Ik ben advocaat geweest.

Maakt een verblijf in het gevang deel uit van de opleiding der toekomstige advokaten ?:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be