Marxmannetje |
20 juli 2012 11:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
(Bericht 6231604)
Of daar ga ik toch van uit, in de meeste gevallen publiceren ze zelfs al geen voornamen meer omdat Achmed D., en Mohammed B. de clue ook direct meegeven. Of ze schrijven een Gentenaar, 2 Belgen en een Marokkaan als het 4 allochtonen betreft en een Roger M. als het aan Vlaming is en soms worden de namen gewoon vervangen. Het slachtoffer wordt dan meestal bij naam en toenaam genoemd, daar hebben ze blijkbaar geen probleem mee.
We hebben het recht dit te weten, door dit te willen verbergen moeten we ervan uitgaan dat het telkens buitenlanders of allochtonen zijn als ze naam en andere gegevens meer dan gewoon beschermen.
De Raad voor de Journalistiek heeft volgende aanbevelingen betreft berichtgeving over allochtonen, alsof etnische afkomst en godsdienst niet relevant zouden zijn bij homo-geweld.
"1. VERMELD NATIONALITEIT, GEBOORTELAND, ETNISCHE AFKOMST, HUIDSKLEUR, RELIGIE OF CULTUUR ALLEEN ALS DEZE INFORMATIE RELEVANT IS VOOR HET BERICHT"
Volledige lijst met aanbevelingen zijn hier te vinden
http://www.rvdj.be/sites/default/fil...llochtonen.pdf
|
Sorry hoor, heb ik iets gemist? Je bent weer de zoveelste in de rij die weer de indruk wilt maken dat elke criminele daad door allochtonen word gepleegd, ook al kunnen ze zonder bezwaar autochtoon genoemd worden. Criminelen die van Belgische afkomst zijn en geen moslims zijn, zijn blijkbaar een uitgestorven soort precies.
Dat de pers er niet bij schrijft of het Marokkanen zijn doen ze niet meer omdat dat irrelevant is, want ook al zijn ze van Marokkaanse afkomst en zijn ze moslim, het zijn nu Belgen.
Dat gezeik dat elke criminele daad in België wel door een moslim allochtoon moet gepleegd begint me dan ook erg de keel uit te hangen. Sommigen gaan zelfs zo ver om dat allemaal van boven naar onder via Google te bestuderen. Jij en nog anderen hier, zoals de befaamde kliek van het subforum immigratie, kunnen het geen hondenreet schelen wat er met de slachtoffers is gebeurt, zolang er maar te bewijzen valt dat het door moslims en allochtonen gebeurt is. Dat is het belangrijkste. Dan zijn we vertrokken.
Wat mij ook opgevallen is is dat de meeste anti-islam 'strijders' hier het niet meer kan boeien of de allochtonen ondertussen al werk hebben, geïntegreerd zijn, woonachtig zijn, Nederlands kunnen en afgestuurd zijn, of m.a.w., dat ze 100% burger zijn van België (kijk maar naar dat topic van Parwais), zolang het maar iemand is die moslim is en geen blanke huidskleur heeft mogen ze allemaal weg terug naar eigen land, ook al zitten ze dan bloedhard te ontkennen dat ze niet extreem-rechts noch racistisch zijn.
Je moet je niet aangevallen voelen BonBon, maar draden met zo'n titel en zo'n uitgangspunt raken kant noch wal en kan je beter posten in de gortige vuilbak van het forum: Immigratie en integratie. Daar kan je ermee doen wat je wilt zonder dat de moderators er iets van zeggen, zolang je maar niet de holocaust ontkent.
|