Fieseler |
24 juli 2012 10:08 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
(Bericht 6238709)
Ik denk dat Frank Vanhecke er mee voor gezorgd heeft dat het Vlaams Belang -bijna- salonfähig was geworden en de hoogste score uit haar bestaan haalde. Maar Dewinter en C° saboteerde het succes uit angst de eigen macht te verliezen. Eigen macht was belangrijker dan de partij.
Eerlijkheid gebiedt dus te stellen dat Dewinter als grondlegger van het VB ook haar afgang heeft betekend.
|
U neemt een aantal veronderstellingen aan als feiten.
Dat mag.
Ik ben het er niet mee eens.
Laat mij toch toe om mijn allergrootste twijfels te hebben met het begrip "bijna-salonfähig".
In ons medialandschap kan je slechts op één en één manier alleen salonfähig worden...en dat is door uw onafhankelijkheidsaspiraties openlijk af te zweren.
...en dan nog...
Kijk eens naar de NVA...volledig hun kar gedraaid...statuten nummer 1 van nummer 1 Vlaamse onafhankelijkheid....nu hevige Europeesdenkende "confederalisten" (niemand weet wat dat betekent maar het is in ieder geval geen separatisme)...en nog hebben ze de media tegen ...neen, er is geen volledig cordon mediatique tegen de NVA maar alle kannonnen worden wel in stelling gebracht om hun, waar het enigzins mogelijk is, schade toe te brengen...
Wat de hoge score van het VB in 2004 betreft: iedereen weet dat dat voor een groot gedeelte het gevolg was van het proces...daar heeft Vanhecke geen enkele verdienste in...
Wat de verruiming betreft was het FDW die een aantal mensen binnengehaald heeft.
Van de meesten van die gozers zal hij ten eeuwigen dagen spijt hebben.
Het was trouwens FVH die in de nagedachtenis van Karel Dillen geen enkele strategische versoepeling wilde.
Enkel toen Joko Ono kwam opdagen ging hij plotseling voor "peace and love".
U weet dat het uiterst onkies is om de goede naam van mensen die van ons zijn heen gegaan door het slijk te halen dus wil ik hierover niet uitwijden.
Eén ding is duidelijk...eens de media merkten dat er een schisis te creeeren viel tussen Morel en de rest van het Blok was het koekenbak...FVH heeft de kant van Morel gekozen.
De rest is geschiedenis.
|