Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wie voorspelde op dit forum dat Vanhecke zijn partij in de vernieling zou rijden ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=173899)

stuyckp 22 juli 2012 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie (Bericht 6234799)
Nu weten veel mensen niet wat de NVA uitspookt in 't Europees parlement. En zeker na dit politiek advies... Dankzij de NVA en die journalisten mogen de mensen nu gaan werken voor de banken.

Allez... Het is niet anders.

Jaja. Het is allemaal de schuld van de N-VA.

stuyckp 22 juli 2012 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6234836)
Al eerder heb ik aangegeven dat ik over deze zaak niet in detail ga. Iedereen die vertrouwd is met de interne keuken van het Vlaams Belang weet waarover ik het heb.

Dan moet je het ook niet opbrengen en zwijg er dan zelf over.

stuyckp 22 juli 2012 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6235109)
Partijkaarten op zak hebben is alleen voor echte vlamingen.

:rofl:
De bitterheid komt meer en meer bovendrijven.

Het Oosten 22 juli 2012 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6235113)

Het is niet altijd de schuld van de NVA, maar...

Raf 22 juli 2012 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6235118)
Het is niet altijd de schuld van de NVA, maar...

Toch opvallend vaak. :-D

Brugge Veilig en Leefbaar 22 juli 2012 10:44

Ach ja die N-VA: hoop in bange dagen ? Bekijk het van op afstand. Als ik zie wat ze allemaal voorstellen... gewoon meer van hetzelfde. Niets nieuws onder de zon, gewoon een verandering van de wacht. Verder burgertje pluimen.
In Brugge hoor ik hen niet zeggen dat ze de belastingen zullen plafonneren, zelfs geen belofte om ze niet te verhogen. Bezuinigen staat ook niet in hun woordenboek. Integendeel, ze kwamen al met een voorstel om een congresgebouw neer te poten in textiel, met speciaal procedé ergens gezien in Duitsland. Moet ik daarvoor stemmen ?

Stefanie 23 juli 2012 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6235113)

Het gaat helemaal niet over "schuld". Het gaat over standpunten. Persoonlijk ben ik tegen die staatssteun voor de banken. De NVA is daar voor. Dat is hun mening. Maar ik heb een andere mening. Trouwens, het is genoeg bekend dat de NVA pro Europa is. Daar maken ze geen geheim van. Maar zo overlopen van de éne partij naar de andere...

Ik las dat de NVA in het Europees parlement linkser is dan je zou denken. Frank weet dat.

Jan van den Berghe 23 juli 2012 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6235114)
Dan moet je het ook niet opbrengen en zwijg er dan zelf over.

De 'sappige details' zijn geen onderwerp voor dit forum. Wel het feit dat FvH zich op een niet onaardig aantal tijdstippen liet overweldigen door zijn hormonen.

Antoon 24 juli 2012 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 6234406)
...
Blijft natuurlijk de boodschap. Sinds 2000 voorspelde ik dat de afgang en leegloop onvermijdelijk was. Men kan niet blijvend zonder gevolg naast de pot plassen. De opkomst van de N-VA was véél later, de leegloop van het VB was toen al duchtig aan de gang.
En gelukkig nam Dewinter het voortouw om nog te redden wat te redden viel !

Ik denk dat Frank Vanhecke er mee voor gezorgd heeft dat het Vlaams Belang -bijna- salonfähig was geworden en de hoogste score uit haar bestaan haalde. Maar Dewinter en C° saboteerde het succes uit angst de eigen macht te verliezen. Eigen macht was belangrijker dan de partij.
Eerlijkheid gebiedt dus te stellen dat Dewinter als grondlegger van het VB ook haar afgang heeft betekend.

Brugge Veilig en Leefbaar 24 juli 2012 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6238709)
Ik denk dat Frank Vanhecke er mee voor gezorgd heeft dat het Vlaams Belang -bijna- salonfähig was geworden en de hoogste score uit haar bestaan haalde. Maar Dewinter en C° saboteerde het succes uit angst de eigen macht te verliezen. Eigen macht was belangrijker dan de partij.
Eerlijkheid gebiedt dus te stellen dat Dewinter als grondlegger van het VB ook haar afgang heeft betekend.

Niets van. Ik herinner mij hoe Dewinter in 1999 (als verantwoordelijke organisatie) in de partijraad aan de hand van ledencijfers zijn ongerustheid uitte over het ongewoon hoge aantal oudgedienden (meer dan 8 jaar lid) die uit ongenoegen over het intern beleid de partij verlieten. Dit werd weggelachen door Vanhecke. Ten andere, wie Vanhecke persoonlijk kent weet best dat die in harde en ruwe taal niet moest onderdoen voor Dewinter. Integendeel.

Antoon 24 juli 2012 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 6238735)
Niets van. Ik herinner mij hoe Dewinter in 1999 (als verantwoordelijke organisatie) in de partijraad aan de hand van ledencijfers zijn ongerustheid uitte over het ongewoon hoge aantal oudgedienden (meer dan 8 jaar lid) die uit ongenoegen over het intern beleid de partij verlieten.

Daar gaat het net om. De 'harde' blokkers waren ontevreden, maar de Vlamingen konden zich beter met de partij vereenzelvigen. Dankzij de 'opening' van Vanhecke. Vandaag kan Dewinter met de 'oudgedienden' terug en zoals in de jaren stillekes de 'harde' aanpak promoten want Vanhecke en zijn 'stroming' zijn weg, maar de meeste kiezers zijn ook weg en VB is net als in de vroege tijden een marginale patrij geworden..

Citaat:

Ten andere, wie Vanhecke persoonlijk kent weet best dat die in harde en ruwe taal niet moest onderdoen voor Dewinter. Integendeel.
Kan zijn, maar het gaat mij om de strategie van de partij naar het publiek toe. Vanhecke heeft de partij verruimd en bijna aanvaardbaar gemaakt, zeer zeker voor een groot aantal kiezers. Dewinter heeft dit teniet gedaan met de terugkeer naar de marginaliteit als resultaat.

Fieseler 24 juli 2012 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6238709)

U neemt een aantal veronderstellingen aan als feiten.
Dat mag.
Ik ben het er niet mee eens.

Laat mij toch toe om mijn allergrootste twijfels te hebben met het begrip "bijna-salonfähig".
In ons medialandschap kan je slechts op één en één manier alleen salonfähig worden...en dat is door uw onafhankelijkheidsaspiraties openlijk af te zweren.
...en dan nog...
Kijk eens naar de NVA...volledig hun kar gedraaid...statuten nummer 1 van nummer 1 Vlaamse onafhankelijkheid....nu hevige Europeesdenkende "confederalisten" (niemand weet wat dat betekent maar het is in ieder geval geen separatisme)...en nog hebben ze de media tegen ...neen, er is geen volledig cordon mediatique tegen de NVA maar alle kannonnen worden wel in stelling gebracht om hun, waar het enigzins mogelijk is, schade toe te brengen...

Wat de hoge score van het VB in 2004 betreft: iedereen weet dat dat voor een groot gedeelte het gevolg was van het proces...daar heeft Vanhecke geen enkele verdienste in...
Wat de verruiming betreft was het FDW die een aantal mensen binnengehaald heeft.
Van de meesten van die gozers zal hij ten eeuwigen dagen spijt hebben.
Het was trouwens FVH die in de nagedachtenis van Karel Dillen geen enkele strategische versoepeling wilde.
Enkel toen Joko Ono kwam opdagen ging hij plotseling voor "peace and love".
U weet dat het uiterst onkies is om de goede naam van mensen die van ons zijn heen gegaan door het slijk te halen dus wil ik hierover niet uitwijden.

Eén ding is duidelijk...eens de media merkten dat er een schisis te creeeren viel tussen Morel en de rest van het Blok was het koekenbak...FVH heeft de kant van Morel gekozen.
De rest is geschiedenis.

fernand 24 juli 2012 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6238953)
Dat mag.

Laat mij toch toe om mijn allergrootste twijfels te hebben met het begrip "bijna-salonfähig".
In ons medialandschap kan je slechts op één en één manier alleen salonfähig worden...en dat is door uw onafhankelijkheidsaspiraties openlijk af te zweren.
...en dan nog...
Kijk eens naar de NVA...volledig hun kar gedraaid...statuten nummer 1 van nummer 1 Vlaamse onafhankelijkheid....nu hevige Europeesdenkende "confederalisten" (niemand weet wat dat betekent maar het is in ieder geval geen separatisme)...en nog hebben ze de media tegen ...neen, er is geen volledig cordon mediatique tegen de NVA maar alle kannonnen worden wel in stelling gebracht om hun, waar het enigzins mogelijk is, schade toe te brengen...

Wat de hoge score van het VB in 2004 betreft: iedereen weet dat dat voor een groot gedeelte het gevolg was van het proces...daar heeft Vanhecke geen enkele verdienste in...
Wat de verruiming betreft was het FDW die een aantal mensen binnengehaald heeft.
Het was trouwens FVH die in de nagedachtenis van Karel Dillen geen enkele strategische versoepeling wilde.
U weet dat het uiterst onkies is om de goede naam van mensen die van ons zijn heen gegaan door het slijk te halen dus wil ik hierover niet uitwijden.

Eén ding is duidelijk...eens de media merkten dat er een schisis te creeeren viel tussen Morel en de rest van het Blok was het koekenbak...FVH heeft de kant van Morel gekozen.
De rest is geschiedenis.

en meer moet er daar over niet verteld worden, of achter gezocht. de hormonen hebben de splitsing op gang gebracht. en het zonderlinge is. dat BDW zegde (dat morel een politieke hoer was), en papa morel gaat het nva gaan vervoegen. FVH geeft zelfs stemadvies naar de uitspreker van de politieke hoer. en ja; ze is met van hecke getrouwd

Dirk A 24 juli 2012 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 6239045)
en meer moet er daar over niet verteld worden, of achter gezocht. de hormonen hebben de splitsing op gang gebracht. en het zonderlinge is. dat BDW zegde (dat morel een politieke hoer was), en papa morel gaat het nva gaan vervoegen. FVH geeft zelfs stemadvies naar de uitspreker van de politieke hoer. en ja; ze is met van hecke getrouwd

kinky :lol:

Brugge Veilig en Leefbaar 24 juli 2012 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6238953)
Dat mag.

...en dan nog...

De rest is geschiedenis.

Grotendeels mee eens.

van Maerlant 25 juli 2012 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 6234406)
Dat is uw uitleg, te nemen voor wat het waard is...
Blijft natuurlijk de boodschap. Sinds 2000 voorspelde ik dat de afgang en leegloop onvermijdelijk was. Men kan niet blijvend zonder gevolg naast de pot plassen. De opkomst van de N-VA was véél later, de leegloop van het VB was toen al duchtig aan de gang.
En gelukkig nam Dewinter het voortouw om nog te redden wat te redden viel !

Tussen 2000 en 2012 heeft het VB wel nog een kwart van de Vlaamse stemmen in de wacht weten te slepen. Je hebt voorspeld dat een politieke partij achteruit ging. Ik kan ook voorspellen dat de zon straks zal ondergaan.

Another Jack 25 juli 2012 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 6240418)
Tussen 2000 en 2012 heeft het VB wel nog een kwart van de Vlaamse stemmen in de wacht weten te slepen. Je hebt voorspeld dat een politieke partij achteruit ging. Ik kan ook voorspellen dat de zon straks zal ondergaan.

Dat geldt niet voor de N-VA, die gaan eeuwig stijgen.

van Maerlant 25 juli 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6240420)
Dat geldt niet voor de N-VA, die gaan eeuwig stijgen.

En de relevantie van deze opmerking is...?

Another Jack 25 juli 2012 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 6240426)
En de relevantie van deze opmerking is...?

Een moment van mijmering en bezinning, mijn beste van Maerlant.

van Maerlant 25 juli 2012 09:18

Ah, een beetje naast de kwestie ratelen dus. Nihil novi sub sole.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be