![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Spreekt Kabila Nederlands?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is de Franse Revolutie die -met dwang- een eenvormig Frans oplegde ( De filosofie hierachter was: de wetten, gaan uit niet meer van de koning, maar van het volk. Dus moet het volk de wetten kunnen lezen. En dus moeten de wetten opgesteld zijn in 'eenvoudig' Frans, door iedereen te verstaan en door iedereen verplicht te gebruiken) dat na verloop van enige tijd (heeft wel een tijdje geduurd) ingang vond. Want in de tijd van voor de Franse Revolutie sprak ieder dorp of streek zijn eigen 'patois'. |
Citaat:
Het is de Franse Revolutie die -met dwang- een eenvormig Frans oplegde (De filosofie hierachter was: de wetten, gaan uit niet meer van de koning, maar van het volk. Dus moet het volk de wetten kunnen lezen. En dus moeten de wetten opgesteld zijn in 'eenvoudig' Frans, door iedereen te verstaan en door iedereen verplicht te gebruiken) dat na verloop van enige tijd (heeft wel een tijdje geduurd) ingang vond. Want in de tijd van vóór de Franse Revolutie sprak ieder dorp of streek zijn eigen 'patois'. |
Citaat:
|
@ Raih Bonhoi
Wat is je bedoeling pipo? Ik hoop dat je bliksemsnel van dit forum wordt afgegooid. Er zijn reeds genoeg trollen. Gelieve je hier niet te gedragen als een internetvarken. |
Citaat:
|
Beste forumgebruikers,
Het 'internetvarken', dixit quercus, heb ik gelokaliseerd. Ik doe mijn best zijn draden en posts te verwijderen. Help mij op de hoogte te houden. Alvast mijn dank voor u aller medewerking politics schoon te houden. Met vriendelijke groet, De Geus global moderator |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel als de andere Mods niet iets doen gaat het echt stuiven hier, zijt daar maar zeker van.:x:x:x |
Citaat:
|
Citaat:
En vergeet niet Ray_Bingo op te slaan in je negeerlijst (met underscore). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Taal is de énige kulturele determinant die overblijft in een gestandaardiseerde gemondialiseerde wereld. We dragen allen bluejeans, we drinken allen cola en vreten allen Mc Donnalds. Het énige verschil dat de ene kultuur vd. andere onderscheidt is taal geworden. Inderdaad: Wanneeer hielden de Sioux op Sioux te zijn? Niet op het ogenblik dat ze niet meer in wigwams woonden. Niet op het ogenblik dat ze geen veders ,meeer in hun haar staken. Maar....op het ogenblik dat ze geen Sioux meer spraken; op dat beslissende punt in hun kulturele genocide, toen hadden ze in 1 klap, in 1 generatie ALLES verloren. Prudens Van Duyse wist het wel: De Tael is gansch het Volk! Mijn Vaderland is mij Moedertaal. |
Citaat:
Dwang:lol:, al spreek je niet met ons, dat zal Nederlanders aan hun fiets roesten. Taaldwang lijkt mij gel*l, tuurlijk zijn er soms modewoorden uit andere delen van het taalgebied, maar als Noord Brabander kan ik u vertellen, dat de staatsgrens, absoluut geen taalgrens is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be