Tamam |
12 augustus 2012 07:51 |
Jo, waarom post je een prentje van een concentratiekamp? Het zijn de mensen die die kampen beheerden des tijds die ook voor m´n part mochten doodvallen toen.
Ik denk dat je wel aan de 5 miljoen mensen komt die gans hun leven het werk maken om zoveel als mogelijk miserie te zaaien rondom hen (bewust en onbewust). Ik denk dat het er een pak meer zijn...
Uiteraard hebben die eigenlijk recht op een leven, en is er misschien een mogelijkheid om hen tot een beter mens te maken. Maar puur objectief bekeken is de wereld af zonder hen, en spijtig genoeg worden sommige mensen worden niet beter omdat ze niet gepakt worden met hun wandaden, of niet willen veranderen.
Er is zowieso al een overbevolking, en mensen worden meer en meer egoïstischer voor "hun plaatsje" en zijn alleen bekommerd om hun eigen welzijn wat leidt tot grote excessen van miserie dat ze strooien.
Mensen die duizenden hectares van bossen in brand steken zodat ze palm olie plantages aan kunnen bouwen? Mogen doodvallen.
Stropers die zeldzame diersoorten dagelijks ombrengen? Hetzelfde.
Een man die zijn vrouw slaat, en desondanks advies, hulp en vraag tot medelijden dit blijft doen en er genot uit haalt? Hetzelfde.
Iemand die kinderen misbruikt? En nooit gesnapt zal worden? Hetzelfde.
Een twintiger die er een sport van maakt pilletjes te doen in het drankje van meisje om haar vervolgens te verkrachten? Mag er ook aan.
Een bedrijfsbeheerder die om de paar maand tonnen chemisch afval dumpt in de natuur? Mag ook doodvallen.
Mensen die andere mensen gebruiken om cocaïne te smokkelen op grove manieren? Van doodseskaders tot het smokkelen in dode babylijkes, en dergelijke horror verhalen die spijtig genoeg realiteit zijn? Verdienen ook de dood.
Mensen die hun kinderen over omheining gooien van woonparken, zodat die kindjes gerief kunnenpikken van de mensen in dat woonpark maar geen moer geven om hun kind dat niet kan ontsnappen uit het park nadat het kind gestolen gerief werpt over de omheining? Die ouders mogen ook sterven voor m´n part.
Mensen die hun kinderen laten opgroeien in kleine klompen zodat het kind door het leven gaat met misvormde voeten, maar zo wel goed "bedel materiaal" is? Die ouders mogen gerust er aan.
Als je ook al de verkrachters, kindermisbruikers, mensen die hun partner regelmatig slaan, dierensmokkelaars (waarbij vaak honderden aantallen van de gesmokkelde dieren sterven onderweg), enzoverder samen brengt kom je op een veel groter aantal dan 5 miljoen lijkt me. Als je kijkt naar het aantal GERAPPORTEERDE (hou er rekening bij dat seksueel geweld jammer genoeg de meest niet-gerapporteerde misdaad ooit is) per tienduizend inwoners per land... Is 5 miljoen is echt niet zoveel.
We hebben over de 7 miljard bewoners, het lijkt me aannemelijk dat er minstens een paar miljoen mensen zijn die niets anders doen dan alles rondom hen kapot te maken.
|