Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   NL pleegt zelfmoord vanaf nu 130km/u (https://forum.politics.be/showthread.php?t=175837)

Kallikles 3 september 2012 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6310844)
Een daling van het aantal slachtoffers zal in de eerste plaats een herziening van de reglementering vragen, met niet in het minst een drastisch terugschroeven van rode lichten, drempels, en absurd lage snelheidsbeperkingen.

:lol:

Nietzsche 3 september 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6310859)

Te langzaam rijden, kan wel degelijk gevaarlijk zijn.

Doa 3 september 2012 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6310855)
Die van mij is gelimiteerd op 200... Vroeger met een andere wel eens over de 250 geduwd ja.

Ik heb het gevoel dat u met uw opmerkingen over Kia's en Toyota's eigenlijk in de verf wil zetten dat u na een tijdje sparen eindelijk een S4'tje oid hebt kunnen kopen, en op zoek bent naar mensen die u hiervoor respect willen tonen.

Misschien dat ik daar respect voor had toen ik 15 jaar was of zo, met het ouder worden is dat wat weggeebt. Als je een echte kick wilt kan ik je wel wat anders aanraden dan hard rijden met een auto. Edit: Zeker als je blijkbaar blijft steken op 220

een S4 dan nog :-P
in duitsland duw ik wel door tot 250 maar daar heb je dan ook langere afstanden tussen de afritten

Distel 3 september 2012 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6310871)
Te langzaam rijden, kan wel degelijk gevaarlijk zijn.

Dat niet alleen. Bestuurders onnodig frustreren leidt tot verkeersagressie en asociaal rijgedrag (mensen de pas afsnijden of niet tussenlaten bvb). Ik zie op de baan dagelijks "near misses" op dat vlak.

Nietzsche 3 september 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6310876)
Dat niet alleen. Bestuurders onnodig frustreren leidt tot verkeersagressie en asociaal rijgedrag (mensen de pas afsnijden of niet tussenlaten bvb). Ik zie op de baan dagelijks "near misses" op dat vlak.

Jazeker, alleen er zijn mensen die altijd gefrusteerd zijn in het verkeer.

Sommige mensen moeten nu eenmaal altijd poepen, wanneer ze in de auto zitten.

Distel 3 september 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6310859)

Zoals ik al zei, hokjesdenken en a priori kritiek weglachen is een van de pilaren van ons verkeersbeleid.

Distel 3 september 2012 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6310878)
Jazeker, alleen er zijn mensen die altijd gefrusteerd zijn in het verkeer.

Sommige mensen moeten nu eenmaal altijd poepen, wanneer ze in de auto zitten.

Uiteraard zullen die er altijd zijn. Maar het is kwestie van hun aantal niet groter te maken dan "nodig".

Nietzsche 3 september 2012 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6310881)
Uiteraard zullen die er altijd zijn. Maar het is kwestie van hun aantal niet groter te maken dan "nodig".

Natuurlijk.

Klein Licht 3 september 2012 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6310876)

Niet moeilijk als je leest dat hij dit denkt:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6310750)

Citaat:

links blijven rijden,
Mag inderdaad niet, maar is niet gevaarlijk.

:evil:

Zo'n mensen zouden ze eigenlijk gewoon moeten stoppen en afschieten in de berm. De laatste jaren rij ik hen gewoon langs rechts voorbij, hopelijk is er eentje die zijn les leert alvorens we met het afschieten beginnen.

Micele 3 september 2012 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6310753)
Zeer vele verkeersongelukken zijn te wijten aan overdreven snelheid. Je moet eens proberen remmen tot stilstand aan 50 km/u, aan 120 km/u en aan 200 km/u. Je zal snel het verschil voelen.

En toch kan 200 kmh een aangepaste veilige snelheid zijn en 50 kmh een onaangepaste gevaarlijke snelheid, zie mijn quotes. ;-)

Micele 3 september 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6310819)
Feit blijft, hogere snelheid met huidige wagenpark = meer fijn stof = meer kindjes met astma + 11% meer babysterfte.

Gemiddelde snelheid verder verhogen = dom dom dom

Te lage ongelijkmatige snelheid is nog meer fijnstof = oerdom.
Leg nog wat meer verkeersdrempels en bloembakken op de rijbaan.

Klein Licht 3 september 2012 17:22

Voila dan zijn we akkoord? Autostrades naar 110 en al die bloembakken in de voortuin van de politiekers die ze hebben neergepoot.

edit: of nog beter: op hun oprit :-D

Micele 3 september 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6310923)
Voila dan zijn we akkoord? Autostrades naar 110 en al die bloembakken in de voortuin van de politiekers die ze hebben neergepoot.

edit: of nog beter: op hun oprit :-D

Een aanbevolen 110 kmh op de snelweg. 8-)

Doa 3 september 2012 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 6310932)
Een aanbevolen 110 kmh op de snelweg. 8-)

8O
als je snelheid zo'n probleem vind ga dan tevoet he. normale mensen vinden 120 op autostrade te traag in normale omstandigheden

Micele 3 september 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doa (Bericht 6310937)
8O
als je snelheid zo'n probleem vind ga dan tevoet he. normale mensen vinden 120 op autostrade te traag in normale omstandigheden

aanbevolen 110 kmh of 180 kmh maakt niet uit, in Duitsland is aanbevolen 130 kmh op 2/3 van hun Autobahnen (incl dynamische regelingen) . 8-) ;-)

Een goede autosnelweg heeft gewoon geen snelheidslimiet nodig (het verkeer en omstandigheden regelen die gereden snelheden wel vanzelf; borden en regeltjes kunnen dat NIET, het bewijs zie je elke dag op de snelweg)

Klein Licht 3 september 2012 17:44

En ik vind 150 te traag. Maar dat neemt niet weg dat we al eens een pleziertje mogen laten met het oog op de gezondheid van onze kinderen, niet?

Doa 3 september 2012 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6310953)
En ik vind 150 te traag. Maar dat neemt niet weg dat we al eens een pleziertje mogen laten met het oog op de gezondheid van onze kinderen, niet?

zou je dan niet beter het file probleem aanpakken en alle oude wagens van de baan halen?

Micele 3 september 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6310953)

Dan moet je een auto op aardgas rijden of minstens ene op benzine, en dieselauto´s gewoon verbieden... met het oog op de gezondheid van onze kinderen, niet ? ;-)

Je rijdt toch niet met een fijnstofspuwende diesel hoop ik ? :-D

Klein Licht 3 september 2012 17:59

Ik rij spijtig genoeg met een diesel ja, omdat onze fleet policy niets anders toelaat. Ik doe wel mijn best om het verbruik te verminderen en rij al meer dan een jaar aan 5L/100km. Met af en toe een piekje aan 200 als ik ergens snel moet zijn ;-)

Maar het gaat jammergenoeg niet enkel om mezelf maar wel om het hele nationale wagengebruik.

Klein Licht 3 september 2012 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doa (Bericht 6310961)
zou je dan niet beter het file probleem aanpakken en alle oude wagens van de baan halen?

Waarom niet beide?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be