![]() |
Citaat:
Huishuur - 350 euro voor een kleine studio Water, gas en elektriciteit en internet - 150 euro Telefoon, gsm en verzekeringen - 50 euro Kleding, kapper, schoenen 50 euro Dus 600 euro ben je al kwijt, daarbij worden geen onvoorziene uitgaven geteld zoals dokterskosten, openbaar vervoer of reparatie fiets, laten we daar 30 euro voor nemen. 630 dus..wie kan er leven van gemiddeld 270 euro per maand en daarvan voor jezelf, en partner eten kopen en alle zaken die nodig zijn voor je levensonderhoud? Volgens mij zit je dan wel degelijk in de armoede, zeker wanneer je daar langdurig van zou moeten leven! Want je kunt ongeveer 60 euro besteden voor alle aankopen. En dan maar hopen dat je wasmachine het niet begeeft, of je winterjas niet uit mekaar valt. |
Citaat:
Wel vind ik dat er ook barema's mogen komen voor hoge lonen, de bedragen die betaald worden zijn soms absurd. Ik denk dat vrijstelling van belasting voor de beschieden inkomens een goede zaak zou zijn, en beperking van de migratie. Want al die nieuwe armen kosten veel geld, aan sociale woningen, inburgering, scholing, opleiding, ziektekosten, uitkeringen...de wetgeving op gezinshereniging zou ook mogen tellen voor alle EU burgers die zich hier vestigen om vervolgens de regelreging hier en in eigen land te omzeilen. Evengoed moet Belgie afschaffen dat andere EU burgers hier asiel kunnen aanvragen, nu zijn we echt een magneet voor iedere arme wereldwijd. Er zou een strikter activeringsbeleid gevoerd mogen worden, waarom werken zoveel bewoners van sociale woningen niet? Dat zijn niet allemaal invaliden. Waarom zijn er mensen die echt jaren stempelen en na schorsing, een andere uitkering krijgen? Van mij mag gewerkt worden op mensenmaat, maar enkel hand ophouden kan niet, er is werk genoeg, in zorgcentra's, en openbare domeinen, seizoenarbeid |
Citaat:
Misschien is dat wel één van de redenen waarom je je leven grotendeels in armoede hebt gesleten? |
Citaat:
Ik heb mijn moeder zien kapotgaan in de sweatshops van de jaren zestig, vandaar mijn hekel aan de binnenkant van fabrieken, nog bevestigd door mijn beroepsactiviteit. Aangezien ik ook aan automatisering deed, heb ik heel wat arbeiders in repititieve jobs weggeautomatiseerd. Daar heb ik nog altijd wroeging door. |
Citaat:
Nederland heeft meer dan 1000 miljard pensioen reserves , wij hebben een reserve van een maand of drie. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb geen hekel aan werk dat ik graag doe. Dat kon ik evenwel niet krijgen. Volgens mij een standaardgeval van vervreemding. Onderhoud maar, ik ben al 23 jaar alleen, nadat ik me geen nieuw gezin meer kon permitteren en mijn oude bestaande niet meer kon onderhouden. Nog niet eens mezelf. Ik heb wel voldoende carrière voor een redelijk pensioen. Je moet ook niet denken dat je door een paar postings een correct overzicht krijgt van het leven van iemand, waarover je dan kan oordelen: er spelen heel wat factoren een rol die ik hier niet kan noch wil noch zal vermelden. |
Citaat:
|
Citaat:
De laagsteloonwerkers naar de armoede toe belasten, dat moet evenwel gedaan zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Deze feiten kan u niet ontkrachten . Wat is dan precies uw probleem ? |
Citaat:
28 miljoen werklozen in de EU De werkloosheid is in het kapitalisme een structureel probleem Het streven naar winstverhoging zorgt gewoon voor het uitstoten van handarbeid en het verhoogde rendement gaat naar de kapitalisten |
Citaat:
allebei tegelijk gaat niet. |
Citaat:
Indien dat zo is, dan is het Nederlandse bestuur niet erg verstandig. Dan zouden ze direct de staatsschuld tot nul kunnen reduceren en zo miljarden per jaar uitsparen en nog honderden miljarden reserve hebben. Indien dat niet zo is, dan zijn die pensioenen helemaal niet veiliger en is dat 'zelf voor je pensioen zorgen' één grote illusie. |
Citaat:
Belgie waar ze het allemaal verbrast hebben = goed. |
Citaat:
En geld onaangeroerd laten en aan de andere kant geld lenen met een intrest daarop zou inderdaad onverstandig zijn. |
Citaat:
Dat is waar de vakbonden voor strijden, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen Die strijden ook voor waardig werk en waardig loon in sweatshops internationaal. Ik ken het belang daarvan uit mijn moeders ondervinding in België |
Citaat:
een aantal pensioenfondsen hebben onvoldoende dekking zei ik al |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be