maddox |
29 juli 2004 19:22 |
@Raf, wat betreft politiewerk, af en toe doen ze hun job zoals het hoort. Is dat nu toeval of niet, laat ik het midden.Maar ik kan me voorstellen dat ze liever in de middenberm staan te flitsen, dan effectief een misdadiger moeten op te pakken.Minder vermoeiend of gevaarlijk.
En woeste achtervolgingen. Zelfs een dronken kleuter maakt een goeie kans om van een Belgische agent weg te geraken.Dus , je hebt gelijk, die achtervolgingen kunnen we best zien in een goedkope(of dure) films.
En dan nu weer naar het topic. Of althans wat de knuffelaars op dit forum er van maken. Ik ben van mening, als een asielzoeker binnen de termijn dat hij/zij hier is, voordat het dossier is goedgekeurd al misdaden aan het plegen is, willen we zulke types hier? Gewoon kaartje retour, geen woorden aan vuil maken.
Een illegaal, die krijgt een beperkte tijd om zijn zaak duidelijk te maken, en is die niet goed genoeg om een eerste oppervlakkige screening te doorstaan, eveneens een 1 richtingsticket.Naar het thuisland van eigen keuze.Dus als illegaaltjes een kans willen maken om hier te mogen blijven, moeten ze een land met een rotregime uitkiezen.Of eieren voor hun geld kiezen en een land kiezen waar het niet zo slecht is. Probleem met keuze 2 is wel dat hun zaak geen kans maakt.
Indien deze persoon wel een goedkeuring gekregen heeft om hier te zijn, dan is eenzelfde behandeling als een autochtoon van toepassing.
Het is moeilijk een evenwicht te vinden, maar als we moeten wachten op de antwoorden vanuit de politiek, of de knuffelhoek, dan zijn we nog verder van huis.
En Raf, Moslims mogen geen enkel roesmiddel gebruiken volgens de strikte leer. Maar om weeral die Soera's en hadith's op te gaan snorren, om dat te horen te krijgen dat ik ze zo niet mag bekijken... da's al lang voorbij hoor.
En het gezever over slachtoffers en daders.. Ik moet maar denken aan de zaak Dutroux. In plaats van zijn voorarrest uit te zitten in een kale cel, gedeeld met enkele anderen, kreeg meneer er 2, eentje voor zijn speeltjes, zoals een computer en een hoop materiaal en 1 voor zichzelf alleen.
En wat kregen de nabestaanden op hun boterham?Een spaggethi arrest.Om maar een voorbeeld te geven.
|