Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vakbonden (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=219)
-   -   Het net rond het ACW sluit zich (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183668)

system 3 maart 2013 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6555347)
Hetgeen nog duidelijker wordt, is dat er achter de rug van de belastingsbetaler dik gefoefeld is.

Gefoefeld? Eigenlijk werd er -zoals de zaken nu bekend zijn- helemaal niets gefoefeld. Alles is gebleven binnen de contouren van de wet. Maar het is waar, en hier had Miet Smet gelijk deze voormiddag op de radio, zulke organisaties moeten niet bankiertje willen spelen. Net zoals mensen als Diamant Jan van de NVA zich ver moeten houden van snoepreisjes naar trouwfeesten van Indiase diamantairs.

Vrijheideerst 3 maart 2013 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6555377)
Gefoefeld? Eigenlijk werd er -zoals de zaken nu bekend zijn- helemaal niets gefoefeld. Alles is gebleven binnen de contouren van de wet. Maar het is waar, en hier had Miet Smet gelijk deze voormiddag op de radio, zulke organisaties moeten niet bankiertje willen spelen. Net zoals mensen als Diamant Jan van de NVA zich ver moeten houden van snoepreisjes naar trouwfeesten van Indiase diamantairs.

Helemaal niks gefoefeld? Graag uw onomkeerbaar bewijs graag. Had het ACW de NVA aangevallen ge waart bij de eerste om te zeggen "ziede wel ze zijn zo rot als wat".

Jakko 3 maart 2013 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6555377)

Inderdaad, System, des te schrijnerder vind ik het dan ook dat die diamant advocaat, die ook in de HRF zit, het zaakje van het ACW koosjer vindt. Overigens, ruwe diamant Verherstraten, is dat ook gene van het ACW?

system 3 maart 2013 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 6555403)
Inderdaad, System, des te schrijnerder vind ik het dan ook dat die diamant advocaat, die ook in de HRF zit, het zaakje van het ACW koosjer vindt. Overigens, ruwe diamant Verherstraten, is dat ook gene van het ACW?

En dus, indien er niet gefoefeld werd, waarom zegt de NVA dan dat er wel gefoefeld werd?

Ik denk dat het antwoord op die vraag glashelder is.

De NVA is niet geïnteresseerd om te weten of er al dan niet gefoefeld werd. De NVA probeert gewoon met insinuaties, verdachtmakingen en lastercampagnes aan het adres van het ACW, de hele christelijke zuil in een slecht daglicht te stellen met het oog op de komende verkiezingen van 2014.

Dat is hun enige bedoeling. Alleen een oen heeft dit slinkse NVA-maneuver nog altijd niet door.

Vrijheideerst 3 maart 2013 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6555418)
En dus, indien er niet gefoefeld werd, waarom zegt de NVA dan dat er wel gefoefeld werd?

De NVA is niet geïnteresseerd om te weten of er al dan niet gefoefeld werd. De NVA probeert gewoon met insinuaties, verdachtmakingen en lastercampagnes aan het adres van het ACW, de hele christelijke zuil in een slecht daglicht te stellen met het oog op de komende verkiezingen van 2014.

Dat is hun enige bedoeling. Alleen een oen heeft dit slinkse NVA-maneuver nog altijd niet door.

Graag uw onomkeerbaar bewijs dat het allemaal "vals" was.

Jakko 3 maart 2013 16:41

Citaat:

Ik vrees dat ge slecht geïnformeerd zijt over diamantgate, evenals over het ACW. Wel een constante: doofpot.

Vrijheideerst 3 maart 2013 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 6555423)
Ik vrees dat ge slecht geïnformeerd zijt over diamantgate, evenals over het ACW. Wel een constante: doofpot.

Hij is dat niet, hij kankert gewoon omdat het de NVA was die de kat de bel aanbond.

Qua zieligheid kan hij al met Janssens mee.

system 3 maart 2013 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6555425)
Hij is dat niet, hij kankert gewoon omdat het de NVA was die de kat de bel aanbond.

Qua zieligheid kan hij al met Janssens mee.

Spijtig voor de NVA blijkt het nu dat er niet zoveel voorhanden was om de bel aan te binden. Dat zien de mislukte NVA-strateegjes nu met lede ogen in, tot hun grote ontgoocheling. Veel geblaat bij de NVA, maar weinig wol. Zoals steeds.

Hypochonder 3 maart 2013 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6555429)
Spijtig voor de NVA blijkt het nu dat er niet zoveel voorhanden was om de bel aan te binden. Dat zien de mislukte NVA-strateegjes nu met lede ogen in, tot hun grote ontgoocheling. Veel geblaat bij de NVA, maar weinig wol. Zoals steeds.

Daarom haalt NVA nu al 40% en CD&V 14% bij de laatste grote peiling...

Vrijheideerst 3 maart 2013 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6555430)
Daarom haalt NVA nu al 40% en CD&V 14% bij de laatste grote peiling...

Dat zijn natuurlijk maar peilingen he ;-)

Jakko 3 maart 2013 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6555429)

O Vlder Van Biesen heeft zich wel heel erg belachelijk gemaakt in de 7de dag. Dreigen met een onderzoekscommissie als de heren het contract niet bijhadden. Maar blijkbaar hebben de heren hem kunnen overtuigen zonder contract en pakt hij zijn biesen.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6555343)
En wanneer kan Belfius ze aflossen ?

Als Belfius haar Tier 2 kapitaal wenst af te bouwen of als ze dit goedkoper kan ophalen zal ze de perpetual terugbetalen.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6555351)
Als ik het goed begrijp werd , mocht ik aandeelhouder van Dexia zijn geweest , mijn winst eerst afgeroomd door iemand met "winstbewijzen " , terwijl ik het risico liep en hij niet.
En dit , terwijl ik als aandeelhouder niet eens mocht weten dat er iemand was die mijn winsten eerst ging afromen. :-D

De winstbewijzen bij Dexia Bank België en DVV waren altijd gekend voor alle aandeelhouders van Dexia. Het ACW gaf in de ogen van mening aandeelhouder Dexia extra betrouwbaarheid. Bij Fortis was het geweten dat de grootste aandeelhouder slechts een dikke 2% van de aandelen had en het Chinezen betrof.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6555402)
Helemaal niks gefoefeld? Graag uw onomkeerbaar bewijs graag. Had het ACW de NVA aangevallen ge waart bij de eerste om te zeggen "ziede wel ze zijn zo rot als wat".

Het ACW valt N-VA leden Jan Jambon en Peter Dedecker aan.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:22

Citaat:

Dat geldt evengoed voor Jean-Marie Dedecker. Door zijn rancuneuze ingesteldheid is zijn partij nu over-the-hill.

ViveLaBelgique 3 maart 2013 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 6555434)
O Vlder Van Biesen heeft zich wel heel erg belachelijk gemaakt in de 7de dag. Dreigen met een onderzoekscommissie als de heren het contract niet bijhadden. Maar blijkbaar hebben de heren hem kunnen overtuigen zonder contract en pakt hij zijn biesen.

De commissie vergadert dinsdag aanstaande opnieuw aangaande.

Ambiorix1 3 maart 2013 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6555442)
De winstbewijzen bij Dexia Bank België en DVV waren altijd gekend voor alle aandeelhouders van Dexia. Het ACW gaf in de ogen van mening aandeelhouder Dexia extra betrouwbaarheid. Bij Fortis was het geweten dat de grootste aandeelhouder slechts een dikke 2% van de aandelen had en het Chinezen betrof.

Je begrijpt het nog steeds niet....jij hebt het over de winstbewijzen van het ter ziele gegane Dexia.... Waarom.moet Belfius winstbewijzen afkopen van een firma die op de fles is gegaan.

BonBon 3 maart 2013 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6555446)
Dat geldt evengoed voor Jean-Marie Dedecker. Door zijn rancuneuze ingesteldheid is zijn partij nu over-the-hill.

Dedeckere overdreef, zo erg dat niemand nog luistert zelfs al heeft hij gelijk.

NVA probeert natuurlijk een zuil af te breken, het is nu het moment daarvoor, geld te kort, ontevreden beleggers en een basis die ze niet meer blindelings volgt. Beide partijen moeten opletten voor het Dedecker-effect, zowel de NVA als de de NVA-bashers.

Vrijheideerst 3 maart 2013 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6555455)
Dedeckere overdreef, zo erg dat niemand nog luistert zelfs al heeft hij gelijk.

NVA probeert natuurlijk een zuil af te breken, het is nu het moment daarvoor, geld te kort, ontevreden beleggers en een basis die ze niet meer blindelings volgt. Beide partijen moeten opletten voor het Dedecker-effect, zowel de NVA als de de NVA-bashers.

Dedecker werd gewoon gebruikt door de media om het VB kapot te krijgen, jammer genoeg werd het een deelnemer aan een onnozele kwis.

Al vergeten dat hij tussen 2006-2009 bijna constant in de media was?

Jakko 3 maart 2013 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6555449)
De commissie vergadert dinsdag aanstaande opnieuw aangaande.

Bochtenwerk noemen ze dat. Na afloop zei Van Biesen dat de Raad van Bestuur hem overtuigd had en een onderzoekscommissie niet meer aan de orde was.

O Vld - Geen Onderzoekscommissie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be