Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   postje gepakt : ben weyts zijn vrouw voorgedragen RVB van VRT (https://forum.politics.be/showthread.php?t=183755)

peter1962 2 maart 2013 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 6554556)
Er is toch een wezenlijk verschil tussen de farce van de O Vld omtrent dat postje van gouverneur en dit postje. Dat zie je toch zelf ook wel in?

ik weet niet of je vergelijking zo gelukkig is gekozen :
bij de benoeming van een gouverneur is het een vriend van Weyts geworden.
bij de benoeming van lid van de RVS van de VRT is het de vrouw van Weyts.
Maar Ben ? die weet van niks. Apolitieke benoeming enerzijds, en voordracht van zijn vrouw zonder dat hij het wist anderzijds.

ViveLaBelgique 2 maart 2013 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6554568)
Postjes toegeschoven krijgen door manlief =/= een eigen carrière uitbouwen, me dunkt.

Denk jij dat vrouwen Ben Weyts trouwen voor zijn schoon ogen ?

RASPOUTINE 2 maart 2013 15:05

Dat is toch niets nieuws binnen de politiek, goed zorgen voor de familie.
En zeker voor deze die niets anders kunnen...
Aangezien er in het België geen plaatsen genoeg waren hebben zij hun EU gebracht.

Wie gaat er mogen de moed hebben en een lijst publiceren van wie er allemaal uit de politiek een "postje" heeft gekregen?

Zelf dat hij/zij onbekwaam was. (zacht uitgedrukt).

Waar is de dochter van Wilfried nu weeral geplaatst toen ze van een zekere lijst vloog?

De schoofzak 2 maart 2013 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6554422)
Wacht maar tot Bart zijn kinderen groot zijn, ze worden zeker zo goed als Bruno, Jean-Jacques, Alexander en Tommeke.
Het kan ook nog dat het bleiters worden gelijk Bertje.

Trouwens, valt het je niet op dat familieleden van politici altijd bekwamer zijn als anderen.

Zeker als ze de zus is van de president van Europa.

Als die zus eens gevraagd wordt voor een persmoment, dan gaat zij nooit zeggen dat de pers maar content moet zijn met die lelijke vent van de pvda.

(noot: dit is ironisch. Dat van die lelijke vent. Schoof vindt simpelweg dat alle venten lelijk zijn. Per definietie. Daarentegen, het overgrote deel van het andere geslacht is mooi. Iedere dame heeft immers een schone kant.)

Maar dat ze zo verwonderd zijn over een ferm stuk, dat dan nog eens intelligent is ook, van de nva-familie, dat ... verwondert me inderdaad niet.

.

Jakko 2 maart 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6554572)
ik weet niet of je vergelijking zo gelukkig is gekozen :
bij de benoeming van een gouverneur is het een vriend van Weyts geworden.
bij de benoeming van lid van de RVS van de VRT is het de vrouw van Weyts.
Maar Ben ? die weet van niks. Apolitieke benoeming enerzijds, en voordracht van zijn vrouw zonder dat hij het wist anderzijds.

Weyts heeft hem inderdaad voorgedragen. Hij kende hem. Daar wordt dan al vlug het woord vriend aan gekleefd om die man ongeschikt te maken. Wat hebben ze nog allemaal over Briers geschreven? Ik denk dan vooral aan het lawijt van Leuven. Los daarvan, ging het hem over het feit dat O Vld haar blauwe provincie niet wilde lossen, vooral dat verschil wou ik benadrukken.

4x10E6 2 maart 2013 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6554573)
Denk jij dat vrouwen Ben Weyts trouwen voor zijn schoon ogen ?

.. waarmee u lijkt aan te geven dat Ben Weyts bezijdens schoon ogen, nog andere capaciteiten in petto zou hebben. vertel!

abramis brama 2 maart 2013 15:59

Ik was een tijdlang bezorgd over de toekomst van N-VA. Door alle massale aandacht voor BDW begon ik me af te vragen of de partij niet al te veel op de schouders van één persoon rustte.

Maar als ik zie hoe de aanhangers van de kleine partijtjes nu ook al over elkaar vallen in een verkrampte poging om Weyts met het schuim op de lippen aan te vallen, ben ik gerustgesteld : BDW is duidelijk niet langer de enige hoge boom die veel wind vangt. Mooi zo. De toekomst is verzekerd. 8-)

Allez, en nu allemaal terug de gordijnen in en krijsen ! :mrgreen:

Klojo eerste klas 2 maart 2013 16:29

Ze heeft inderdaad totaal geen ervaring met de media :
""" I’ve worked for a longtime as press relations manager for different employers; organizing big media events, trying to get the attention and interest of journalists for specific projects or campaigns … I thought there was surely no more difficult public to connect with than journalists. Well, that was a misconception!"""
http://cheeseweb.eu/2012/02/expats-f...n-vzw-de-rand/

Geert C 2 maart 2013 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6554671)
Ze heeft inderdaad totaal geen ervaring met de media :
""" I’ve worked for a longtime as press relations manager for different employers; organizing big media events, trying to get the attention and interest of journalists for specific projects or campaigns … I thought there was surely no more difficult public to connect with than journalists. Well, that was a misconception!"""
http://cheeseweb.eu/2012/02/expats-f...n-vzw-de-rand/

Nog zo ene die moeite heeft met begrijpend lezen...

Ze heeft geen ervaring met mediabeleid, er is niemand die ontkent dat zij pr-consultant is hé. :roll:

Rare jongens die N-VA'ers, eerst komen ze af met het argument dat mevrouw Weyts over voldoende relevante ervaring beschikt omdat ze ooit gewerkt heeft op het kabinet van de minister voor media, maar als je hen er dan op wijst dat zij daar niet als beleidsmedewerkster werkte worden ze om de één of andere reden kregelig en beginnen ze zich in allerlei bochten te wringen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6554648)
Maar als ik zie hoe de aanhangers van de kleine partijtjes nu ook al over elkaar vallen in een verkrampte poging om Weyts met het schuim op de lippen aan te vallen, ben ik gerustgesteld : BDW is duidelijk niet langer de enige hoge boom die veel wind vangt. Mooi zo. De toekomst is verzekerd. 8-)

Als ik zie hoe "de kracht van verandering" zich schaamteloos overgeeft aan postjespakkerij en zelfbediening, kan ik ook niet anders dan concluderen dat de toekomst van die partij binnen het Belgische politieke bestel verzekerd is. 8-)

Goudbever 2 maart 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6554648)
Ik was een tijdlang bezorgd over de toekomst van N-VA. Door alle massale aandacht voor BDW begon ik me af te vragen of de partij niet al te veel op de schouders van één persoon rustte.

Allez, en nu allemaal terug de gordijnen in en krijsen ! :mrgreen:

Was toch al langer duidelijk dat Weyts een serieuze mongool is

Klojo eerste klas 2 maart 2013 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6554676)
Nog zo ene die moeite heeft met begrijpend lezen...
Ze heeft geen ervaring met mediabeleid, er is niemand die ontkent dat zij pr-consultant is hé. :roll:

En jij weet ons nu perfect te vertellen hoeveel ervaring met mediabeleid de anderen hebben...... :twisted:

Geert C 2 maart 2013 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6554689)
En jij weet ons nu perfect te vertellen hoeveel ervaring met mediabeleid de anderen hebben...... :twisted:

Ik ben niet met dat argument afgekomen hé. ;-)

Klojo eerste klas 2 maart 2013 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6554716)
Ik ben niet met dat argument afgekomen hé. ;-)

Maar jij schrijft wel :
""Nog zo ene die moeite heeft met begrijpend lezen...
Ze heeft geen ervaring met mediabeleid,....."""
M.a.w. jij 'verdedigt' diegenen die verkondigen dat je daar ervaring moet voor hebben en dat zij dat niet heeft......of niet ? En dus vraag ik jou hoeveel ervaring de rest heeft....
Maar anderen staat het natuurlijk ook vrij om die raad van bestuur op hun ervaring te toetsen (ik heb bij de eerste 5 toch niks in die trant gevonden....)
Tussen haakjes, een woordvoerder en adviseur...worden die niet geacht dicht bij het beleid te staan, bij de interne keuken van dat beleid ? Kwestie van te weten waarover er moet 'gewoordvoerd' en 'geadviseurd' worden ? En zou daarvan niet minstens iets blijven hangen ????

Belask0 2 maart 2013 17:35

een neutrale bron in de rvb komt goed van pas

Jakko 2 maart 2013 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6554724)
Maar jij schrijft wel :
M.a.w. jij 'verdedigt' diegenen die verkondigen dat je daar ervaring moet voor hebben en dat zij dat niet heeft......of niet ? En dus vraag ik jou hoeveel ervaring de rest heeft....
Maar anderen staat het natuurlijk ook vrij om die raad van bestuur op hun ervaring te toetsen (ik heb bij de eerste 5 toch niks in die trant gevonden....)
Tussen haakjes, een woordvoerder en adviseur...worden die niet geacht dicht bij het beleid te staan, bij de interne keuken van dat beleid ? Kwestie van te weten waarover er moet 'gewoordvoerd' en 'geadviseurd' worden ? En zou daarvan niet minstens iets blijven hangen ????

Ten minste als je werkt op het kabinet van diegene die op dat moment verantwoordelijk is voor dat mediabeleid, zelfs ten gepaste tijde het woord mag voeren. Ik heb die vraag trouwens reeds gesteld, maar blijf voorlopig op mijn honger zitten.

Klojo eerste klas 2 maart 2013 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 6554749)
Ten minste als je werkt op het kabinet van diegene die op dat moment verantwoordelijk is voor dat mediabeleid, zelfs ten gepaste tijde het woord mag voeren. Ik heb die vraag trouwens reeds gesteld, maar blijf voorlopig op mijn honger zitten.

"""Hij werd opgevolgd door Bart De Wever toen hij in 2004 Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Toerisme en Media in de Regering-Leterme I werd. Op 22 september 2008 diende hij zijn ontslag als Vlaams minister in""" (bron : Wikipedia)
En wie werkte daar toen ?

Jakko 2 maart 2013 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6554765)
"""Hij werd opgevolgd door Bart De Wever toen hij in 2004 Vlaams minister van Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Toerisme en Media in de Regering-Leterme I werd. Op 22 september 2008 diende hij zijn ontslag als Vlaams minister in""" (bron : Wikipedia)
En wie werkte daar toen ?

Lieten, die zelfs niet op een lijst hoefde te staan, dochter van Lisette Croes en vertrouwenspersoon van Steve.

abramis brama 2 maart 2013 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6554676)
Rare jongens die N-VA'ers, eerst komen ze af met het argument dat mevrouw Weyts over voldoende relevante ervaring beschikt omdat ze ooit gewerkt heeft op het kabinet van de minister voor media, maar als je hen er dan op wijst dat zij daar niet als beleidsmedewerkster werkte worden ze om de één of andere reden kregelig en beginnen ze zich in allerlei bochten te wringen.

Malle jongen. Misschien reageert niemand op die uitlating van je, precies omdat ze zo onzinnig is ?

Denk je écht dat men als woordvoerder van een bepaald kabinet iemand zal selecteren die over het beleidsdomein van dat bewuste kabinet nougatbollen aan expertise heeft ?

Of doe je alleen maar alsof je dom bent ?

Ik hoop op het tweede. Voor jou dan. ;-)

Enfin, voor het geval je toch binnen de eerste categorie zou vallen :
Wie op een kabinet werkt als woordvoerder wordt geacht het beleidsdomein grondig te kennen.
Ter info : lees misschien even dit interview met de woordvoerder van Quickeldinges ten tijde van zijn ministerschap :
http://www.vacature.com/carriere/wat...nborne-precies

Een paar quotes uiit het interview :

Citaat:

Als woordvoerder is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de stand van zaken van dossiers. Tussendoor volg ik via de radio en nieuwssites wat er die dag gebeurt en heb ik contact met journalisten die met concrete vragen zitten.”

“Een groot stuk van de job is ook het hertalen van vaak complexe technische dossiers naar een vorm die begrijpbaar is voor een breder publiek. Daarvoor werk je natuurlijk nauw samen met andere medewerkers van het kabinet. Teamwork is erg belangrijk in mijn taak als woordvoerder.”

“’s Avonds pik ik nog wat actualiteitenmagazines zoals Terzake en Reyers Laat mee en bereid ik de volgende dag voor.”
en

Citaat:

“We hebben een vakkabinet met experten. Sommigen zijn gedetacheerd uit de administratie en kennen de materie door en door. Met hen heb ik intensief contact, zodat ik op de hoogte kan blijven van alle details van de huidige regeling én van de hervormingen die we aan het doorvoeren zijn.
Als je het mij vraagt, Cooltje, is het zelfs zo dat de woordvoerder een beter zicht heeft op het geheel van het gevoerde beleid binnen het domein, dan de adviseurs die elk op zich slechts partiële aspecten van het beleidsdomein in de diepte machtig zijn.

abramis brama 2 maart 2013 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6554687)
Was toch al langer duidelijk dat Weyts een serieuze mongool is

Dat gekrijs kan overtuigender. Er zit maar één scheldwoord in die zin. Verscheidene van je collega-N-VA-foben deden al véél beter.

Allez hup, overnieuw ! Ja kan het !

Geert C 2 maart 2013 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6554724)
Maar jij schrijft wel :

Neen, ik reageerde enkel op de bewering van Jakko dat zij "ervaring heeft in mediabeleid", wat dus niet het geval is vermits zij geen beleidsmedewerkster maar een woordvoerster was.

Blijkbaar vond de N-VA aanhang zelf dat je "ervaring in mediabeleid" moet hebben voor zo'n benoeming, tot ik hen er op wees dat zij op dat vlak in feite helemaal geen ervaring heeft. Toen keerden ze massaal hun kar en werd het "ja maar, de anderen hadden ook geen relevante ervaring!" Tja, dat kan best zijn, maar dan hadden ze niet eerst moeten beweren dat mevrouw Weyts net wél geschikt was omwille van haar ervaring...

Citaat:

Neen, tussen een communicatiemedewerker en een beleidsmedewerker is een wereld van verschil. Als zij al een inbreng had was het over de manier waarop over het beleid gecommuniceerd werd, niet over het beleid zelf. Inhoudelijk had zij geen enkele inbreng in het mediabeleid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be