lamenielachen |
18 maart 2013 00:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen
(Bericht 6570417)
Jullie weten wat er in Cyprus gebeurd is?
De depositohouders in Cyprus moeten een stevige belasting op hun uitstaand geld betalen. Voor zij met deposito’s kleiner dan 100 000 euro gaat het om een taks van 6,75% en voor de grotere deposito’s om één van 9,9%.
Dit gebeurt terwijl je slaapt!
Krekels en mieren. Mensen die hard werken en sparen bijvoorbeeld voor hun oude dag.
Vrijdag heb je 100.000 Euro op je spaarboek staan en maandag is dat nog 90.000 Euro.
Kan dit ook in België?
Van Rompuy zegt van niet maar wie gelooft die mens?
België heeft ongelofelijke problemen : enorme staatsschuld (ook gemeentes, steden, ...), geen kapitaalfondsen maar enorme verplichtingen oa vergrijzing, migratie, pensioenen, relancemaatregelen voor de economie, ...
En dan vergeet ik Dexia, de badbank die structureel verlieslatend is en Europa vraagt dat wij dit binnen de kortste keren oplossen (verlies nemen dus failliet laten gaan en de staatsschuld laten vertrippelen).
Ik heb angst voor mijn spaargeld, mijn pensioen, ...
Ik hield rekening met een verarming van ongeveer 10% maar ik vrees, realistisch, dat dit zelfs 40% kan worden.
Wij mieren worden uitgelachen door de krekels.
Alles was voor niets!
|
Je hebt reden angst te hebben.
Dit is een precedent niet gezien in deze moderne tijden. De laatste maal was na de oorlog van 40 / 44 als het geld werd omgewisseld "zogezegd".
Enkel de kloosters en de kerk kwamen weg met hun en het geld van de vrienden.
Dit is ongezien en ongehoord, tevens zonder ontzien van de kleine man die het goed deed. Dat men maffiageld aanslaat tot daar toe maar 6, 75% van de kleine spaarder is beangstigend.
Zie maar hoe veel armoede er in België bij komt bij de ouderen en kleine zelfstandigen. Hun spaarcentjes worden stelselmatig verder afgeroomd tot ze naar de voedselbanken moeten.
Fraai in je oude dag, na een leven lang werken.
Wat de EU en andere EU regeringen uithalen momenteel, dat is pas maffia of diefstal. Van besparen hoor je niks en ze leven er op los alsof het niet op kan.
Ik haal alvast een deel van m'n centen weg en breng het in veiligheid voor 1% per jaar neem ik geen risico meer hier in België.
|