![]() |
Citaat:
Tsk tsk tsk... :magniet: |
Citaat:
Terwijl in het "Westers" Vlaanderen de kracht van verandering via VIA zelfs geen kracht van het status quo meer is, maar een tot 2014, door bedrog en garantstellingen van Vlaamse belastingbetalers, verborgen achteruitgang. Volgens mij denk je teveel aan Di Rupo zijn achteruitgang door er contstant aan te denken |
Citaat:
Verder vraagt deze draadtitel naar het omgekeerde van wat bedoeld wordt. Ik heb hem dat ook genomineerd in mijn draad "taalfouten van anderen" |
Door altijd weer te stemmen op dezelfde klunzen en ze zo de macht te geven om ons te blijven bedriegen en door onze eigen arrogantie van veel waarde toe te kennen aan zaken, die volledig of gedeeltelijk waardeloos zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn spaargeld staat op een buitenlandse bank. Ik verblijf zes maanden per jaar in mijn villa in het buitenland. Ik geniet met volle teugen van mijn leven in het buitenland met het geld dat ik hier bespaar door zuinig te leven en een minimum aan energie te verbruiken. Kleding en schoeisel, maar vooral andere dure spullen koop ik niet hier maar in het buitenland. Wat niet kan wachten koop ik via internet, meestal in Nederland. Dat is stukken goedkoper wegens de lagere BTW. Het onderhoud aan mijn wagen gebeurt in het buitenland. Stukken goedkoper dan hier. Als ik in Vlaanderen ben hou ik me aan de regels zodat ik geen verkeersboetes krijg. Voor de renovatie van mijn eigendom in eigen land heb ik het maximum aan renovatiepremies aangevraagd, én gekregen. Dat kwam omdat ik een peulschil aan bijkomend pensioen weigerde waardoor ik het WIGW-statuut behoud. Daardoor trek ik meer terug van de ziekenkas als ik ziek wordt. Ik koos voor een vaste huisarts, waardoor ik ook meer terugtrek van de ziekenkas. Op tabak en alcohol moet ik teveel belastingen betalen, dus rook en drink ik niet. Ik doe al mijn boodschappen met de fiets zodat ik een minimum aan brandstof voor mijn wagen nodig heb. Zo vermijd ik om teveel accijnzen te betalen. Willem Alexander for president! |
Citaat:
|
Citaat:
Met dank aan de heer Di Rupo... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hint: het is degene die je ziet als je recht voor de spiegel staat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De sociale uitkeringen zijn gestegen van 63 miljard euro (of 22,8 % van het bbp) tien jaar geleden tot 97 miljard euro (of 26 % van het bbp) vorig jaar. Leefden we in 2003 op een sociaal kerkhof of in een verzuurde samenleving? Neen. Misschien zelfs minder dan vandaag.
Kan dit België zo nog doorgaan? Eerlijk gezegd, of België federaal blijft, weer unitair wordt of helemaal uit elkaar valt, dat kan ons op zich niet zo veel schelen, als er maar een toekomstgericht beleid gevoerd wordt. We moeten echter vaststellen dat het federale niveau daartoe niet meer in staat is. Verder dan wat lapwerk, dat met veel gespin uitvergroot wordt - ook op Vlaams niveau trouwens - geraken de verantwoordelijke politici niet meer. Het federale beleid wordt gegijzeld door vooral de PS die, in functie van het eigen belang, structurele hervormingen de wacht aanzegt. De Vlaams economie kan zich dit sociaaleconomische conservatisme steeds minder veroorloven. De concurrentiekracht van onze bedrijven glijdt af en de vergrijzing begint te bijten, terwijl de overheidsfinanciën nog in behoorlijk lamlendige staat verkeren. http://trends.knack.be/economie/opin...0455315202.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be