Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 6660294)
Inhoudelijk antwoord? Waar dan wel?
|
In dit topic, da's nogal wiedes.
Dat je nogal vooringenomen bent en per se je geloof wil verdedigen is niet mijn probleem eh.
Citaat:
(Bericht 6660296)
Gespartel? Ik wijs u op die evidente gegevenheid dat overheidsgebouwen niet voor iedereen zomaar worden opengesteld. U stelt evenwel: "Wat eigendom van de overheid, moet voor iedereen openstaan". Nergens gaat dit echter op.
Dus, waarom zouden kerkgebouwen nu plotseling voor alles en nog wat de deuren moeten openen?
|
Ook daar heb je al antwoord op gehad.
Heel mooi van jou dat jij vindt dat een maatschappij gebouwen moet in stand houden, waarin jij en de jouwen elke week eens wat liedjes kunnen gaan zingen, maar heel impressionant is dat allemaal niet.
Huur een gebouw/zaal en doe je ding daar, easy as that.
Citaat:
(Bericht 6660298)
In principe... En in de praktijk? Wenst u dus een volledig afgeslankte overheid die, buiten een paar kerntaken, zich zo goed als volkomen uit het maatschappelijk leven terugtrekt?
Geen participatie in het culturele leven dus? Geen subsidiëring in de ziekenzorg dus?
Enzovoort.
|
Ik zeg nergens "in principe".
Maar jazeker, dat zou een goeie zaak zijn.
Citaat:
(Bericht 6660300)
Over welke oppervlakkigheden heeft u het? Ik zie immers geen enkel verband tussen de twee elementen die naar voorschuift: betoelaging en geloofsbeleving.
|
En het antwoord blijft opnieuw uit. Dus opnieuw:
Ben je te gierig om je eigen geloof te financieren? En vooral, is je eigen geloof dan niet sterk genoeg dat je zo'n oppervlakkige uiterlijkheden nodig hebt om er vorm aan te geven?
|