Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Antwerpen schrapt Syriëstrijders uit het bevolkingsregister (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187612)

dpg 14 juni 2013 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6676689)
Ik stel mij vragen bij de wettelijkheid van deze "ambtelijke schrapping".

Een burgemeester heeft het recht om iemand uit het bevolkingsregister te schrappen wanneer die persoon niet meer in de gemeente woont, bevestigt minister Joëlle Milquet op Radio 1. Die schrapping is op basis van de gemeentewet de bevoegdheid van de gemeente.

Vrijheideerst 14 juni 2013 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6677247)
Absoluut. Zoals ik dus al zei, hij krijgt mijn steun.
MAAR hij krabbelt al terug bij een beetje kritiek.
"Enkel zeer zware gevallen ambtelijk schrappen"
Niet enkel de zware gevallen moeten geschrapt worden, ze moeten allemaal geschrapt worden. En we krijgen geen concrete cijfers. = verkiezingsstunt

Enkel de serieuze gevallen is al een begin. Misschien komen er nog bij, wie weet?

De schoofzak 14 juni 2013 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bierke (Bericht 6677161)
klopt ze schrijven zich gewoon in een andere gemeente in en geen haan kraait ernaar, en zo komen die radicale hufters in onze maatschappij terug. Gewoon het land niet meer binnen laten, meer zelfs gewoon Europa niet meer binnen laten (ook niet voor vakanties)

How how,
nu onderschat ge de molen van de administratie, die weliswaar zeer traag maalt, maar hardnekkig maalt.

In een eventuele nieuwe gemeente zal men altijd eerst het dossier uit de oude gemeente moeten binnenkrijgen, vooraleer ze mogen overgaan tot inschrijving.
En de flikken moeten ook altijd even passeren. Bij de brave mensen om onderbroeken te tellen, bij de stoute mensen (... ja, misschien om de ogen even te sluiten; dat zal van andere zaken afhangen).

.

Amon_Re 14 juni 2013 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6677117)
Dat wil zeggen dat 450.000 Antwerpenaars per persoon 0,00377 euro krijgen en 11.000.000 Belgen 0,0021818 euro.

Vraag van de lagere school wat is meer?

Totaal irrelevant en naast de kwestie. Het gaat hier niet over "geld krijgen". Die 1700€ die Tommm per jaar afdraagt dient niet voor de OCMW uit te betalen. Die 2000€ per maand die ik afdraag dient ook niet uitsluitend voor de OCMW uit te betalen.

Demper 14 juni 2013 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6677271)
Enkel de serieuze gevallen is al een begin. Misschien komen er nog bij, wie weet?

Je moet de mensen geen blaaskes wijsmaken.

Vrijheideerst 14 juni 2013 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 6677309)
Je moet de mensen geen blaaskes wijsmaken.

Zucht. :(

Demper 14 juni 2013 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6677311)
Zucht. :(

Weet je.
Moest hij nu niet terugkrabbelen, iedereen schrappen en concrete cijfers geven. Dan kreeg jouw partij misschien wel mijn stem in 2014.

Het Oosten 14 juni 2013 15:39

-Foutje.-

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6676894)
Domiciliering wil zeggen dat men een vast adres heeft, dat meteen ook uw officiele wettelijke woonplaats is. En waar men terecht kan, indien de overheid u voor het een en ander nodig heeft. Het veronderstelt wel dat men daar regelmatig woont.

Wanneer ik echter voor 3 maanden op wereldreis ga, hoef ik aan niemand een 'doorstuur'adres te bezorgen. Ik zou het misschien nog niet eens kunnen, vermits ik om de haverklap van adres verander. Maar de overheid hoeft ook geen 'doorstuur'adres vermits ik een domicilie heb.

Natuurlijk, wanneer een betrokkene zich gedurende een geruime tijd niet meer vertoont op zijn domicilie, ja dan zit het fout, want dan is diens 'domicilie', een officiële woonplaats meer, vermits de persoon er nooit is.

moet 'geen' zijn.

circe 14 juni 2013 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6677248)
Ze waren al gekend, anders waren ze niet geschrapt.

klopt maar dan weten ze wanneer ze terug zijn hé slimmeke!

Het Oosten 14 juni 2013 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 6677256)
Een burgemeester heeft het recht om iemand uit het bevolkingsregister te schrappen wanneer die persoon niet meer in de gemeente woont, bevestigt minister Joëlle Milquet op Radio 1. Die schrapping is op basis van de gemeentewet de bevoegdheid van de gemeente.

Een burgemeester kan slechts schrappen wanneer iemand effectief niet meer in zijn gemeente woont. Hij moet dat dan wel kunnen bewijzen. Maar het is niet omdat ik drie maanden op verlof ga in Malesië, of in Israel, of in Syrië, of in Jordanië, dat die burgemeester het recht heeft mij uit de bevolkingsregisters te schrappen. Zo gemakkelijk gaat het allemaal niet.

kelt 14 juni 2013 15:48

Omdat BDW het gezegd heeft moet dat weer als een "voornaam discussiepunt" beschouwd worden?

Deze burgemeester zal er nochtans enkel op toezien dat minstens de bestaande wetgeving toegepast wordt....

Algemeen mag de boodschap van Belgie aan al de "helden" zijn dat ze niet zomaar terug bij mama zullen komen wonen en denken ongestoord te blijven als blijkt dat ze het zwijn hebben uitgehangen....
...en zwijnerijen komen altijd uit,zeker in ons huidig tijdperk van een mobieltje met camera iedere 50 meter. en zichzelf verheerlijkende egotrippertjes......:lol:

pajoske 14 juni 2013 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 6677346)
Deze burgemeester zal er nochtans enkel op toezien dat minstens de bestaande wetgeving toegepast wordt....

Hij gaat er dus op toezien dat iedereen op zijn domicilieadres woont? Dan gaan er een heel pak Vlamingskes een deel van hun uitkering gedeeltelijk verliezen. Die wat bij hun vriendin wonen en niet meer op hun domicilieadres. Heb je bv enig idee hoeveel gepensioneerden in Antwerpen in dat geval verkeren?

meneer 14 juni 2013 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 6676677)
Uit het bevolkingsregister.
Wat wil dat zeggen?
Wat zijn de gevolgen daarvan?

Als je bvb verhuist en je nieuw adres niet aangeeft, word je na een tijdje geschrapt uit het bevolkingsregister. Het enige gevolg is dat je bij een identiteitscontrole een boete kunt krijgen, want in België ben je verplicht je adresveranderingen aan te geven, die moeten op uw ID te zien zijn door de politie. Het volstaat je nieuwe adres aan te geven, en je staat opnieuw ingeschreven in het bevolkingsregister.
Dus, als ze dit aankondigen als zijnde groot nieuws, en een harde maatregel, dan zijn ze met uw dinges aan het rammelen.

meneer 14 juni 2013 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6676689)
Ik stel mij vragen bij de wettelijkheid van deze "ambtelijke schrapping". Dit lijkt mij eerder willekeur dan recht.
Of gaat de burgemeester bv ook alle bejaarde Antwerpenaren die voor lange tijd in Benidorm verblijven, maar met domicilie in Antwerpen, administratief schrappen. Zodat ze alle bijhorende rechten verliezen?

Ik ben akkoord dat de overheid maatregelen moet nemen om problemen met deze strijders te voorkomen. Maar ik zie dat toch liever binnen onze wettelijke regels gebeuren.

http://www.elfri.be/juridische-infor...lve-schrapping

Een ouwe pee die in Benidorm verblijft voor een meer of minder lange tijd, vertrekt niet met de noorderzon. Die laat een adres achter, of hééft nog een adres in België, da's het hele verschil. Je word geschrapt als ze niet meer weten w�*�*r je uithangt.

meneer 14 juni 2013 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6676739)
Misschien wel, maar nu hebben ze geen alternatief of beter gezegd ze kunnen zichzelf nog makkelijker overtuigen dat deze maatschappij ze niet wil.

Da is heel goed als ze ook zichzelf kunnen overtuigen dat ze in onze maatschappij niks meer te zoeken hebben, en dat wij hen niet meer willen. Ik ben daar al lang van overtuigd.

meneer 14 juni 2013 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6676743)
Nee, mijn beste, maar hoe kwam het dat ze dat in de eerste plaats deden? Waarom gingen ze naar daar? Omdat ze uitgesloten werden zal daar ook zijn rol in gespeeld hebben, denk je niet? Dit bevestigt dat.

Omdat het schurken zijn, die hun kans schoon zagen om ongestraft hun laagste instincten te gaan botvieren op onschuldige burgers. Te gaan moordden, brandden, onthoofden,martelen, verkrachten, stelen, plunderen...
En dan nog met de verzekering naar het paradijs te gaan als ze per toeval zelf de dood zouden vinden.

meneer 14 juni 2013 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6676748)
Nee, uitsluiting is geen excuus om mensen te gaan onthoofden in Syrië. Ik praat ze helemaal niet goed. Maar dit is gewoon populisme, het lost niets op. Net zoals de "patser" campagne. Denk jij dat het de wil om zich aan te passen gaat vergroten?

Man, we zijn de vraag om zich aan te passen allang voorbij ! Na de misdaden die ze begaan hebben is er geen weg terug, geen genade meer te verwachten. Die mannen zijn té ver gegaan, die moeten zich helemaal niet meer aanpassen, en wij moeten geen moeite doen om die " beter te maken ". Ze moeten gewoon voor heel hun leven opgesloten worden, of terechtgesteld. In Syrië zullen ze de doodstraf nog wel toepassen zeker ?

Libro 14 juni 2013 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6676804)
...in 1 stuk

Als er al 1 stuk van terugkomt...

Het Oosten 14 juni 2013 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6677396)
Hij gaat er dus op toezien dat iedereen op zijn domicilieadres woont? Dan gaan er een heel pak Vlamingskes een deel van hun uitkering gedeeltelijk verliezen. Die wat bij hun vriendin wonen en niet meer op hun domicilieadres. Heb je bv enig idee hoeveel gepensioneerden in Antwerpen in dat geval verkeren?

Men hoeft er niet permanent effectief te wonen. Wel regelmatig.

meneer 14 juni 2013 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6676758)
Door ze ambtelijk te schrappen moeten ze zich bij terugkomst kenbaar maken! Als BDW niks had gedaan waren ze gewoon "terug uit verlof", bleef hun dop of OCMW ondertussen doorlopen, konden ze zich gratis laten verzorgen op kosten van onze ziekenkas (nooit gehoord van "ongeluk in het buitenland") met alle verdere gevolgen vandien.

Iemand ambtelijk laten schrappen zorgt ervoor dat ze van al deze voorzieningen geen automatisch gebruik meer kunnen maken
. Bij terugkomst moeten ze dan bewijzen waar ze wonen en zich overal opnieuw inschrijven.

Supergoed idee!

Van die kant had ik het niet bekeken. Goed gedaan van BDW in dat geval. Als het goed is, moet men het ook zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be