Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Welke religie spreekt jou het meest aan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191569)

eno2 15 september 2013 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6803700)
Wie zou God anders uit moeten roepen tot God dan God zelf?

:-):-):-)

Eclatant gezever en supergetrol
:evil::twisted::roll:
Onvoorstelbaar dat dit kan blijven duren op een forum dat voor serieus doorgaat.

JeeBee 15 september 2013 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 6803691)
Je eerste bewering klopt naar mijn bescheiden mening niet. Correct me if I'm wrong. Ik meen gelezen te hebben dat Boedha geen God is maar louter een verkondiger van een leer. Hij heeft zichzelf geen goddelijke eigenschappen toegedicht. Mocht dit een foutieve redenering of interpretatie zijn, hoor ik het graag.
Een stukje die mijn bewering toch lijkt te staven (tenzij ik het verkeerd begrepen heb):

Ik denk dat we langs elkaar heen praten.

Natuurlijk heb je gelijk dat Boeddha geen 'god' was en dit ook uitdrukkelijk afwees.

Maar dat neemt niet weg dat Boeddha (of beter Siddharta Gautama want er zijn veel Boeddha's geweest en er zullen er nog komen volgens de 'leer') wél, zoals ik schreef in 2 religies - volkomen ten onrechte - als een god wordt vereerd. Zoals ik schreef in het hindoe als nederdaling van Vishnoe en in bepaalde soorten volksboeddhisme.

En tenslotte, zoals je schreef is alles voor een 'leek' heel verwarrend vooral omdat het zo ver van onze leefwereld staat. In wezen is het boeddhisme gegroeid als een onorthodoxe vorm van hindoeïsme die natuurlijk (net als het hindoe zelf ) zeer sterk is geëvolueerd. Bovendien hebben ze elkaar ook sterk beïnvloed ondanks de enorme verschillen. (Niet orthodox wil zeggen dat het gezag van de veda's niet aanvaard wordt.)

Rollercoaster 15 september 2013 16:40

@JeeBee: dank u voor de verduidelijking! :)

harriechristus 16 september 2013 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6803708)
Nou als hij geen glaasje met mij wil drinken, dan is uw god een ongelofelijke droogkloot.

Geen droogkloot, maar helder van Geest.......:-):-):-)
Citaat:

En dan nog niet eens een kritisch praatje met mij kunnen doorstaan, .. wat een weke delper.
Laat eerst maar eens blijken dat je iets van mijn atoomtheorie begrijpt.
Want anders zal die kritiek van jou niet veel meer voorstellen dan wat slagen in de lucht.
Citaat:

Same goes for him.
Als je hem tegenkomt, maak hem mijn invitatie over.
Het zijn de microwezentjes, die te klein zijn om zomaar tegen te komen.

Maar ze weten wat je hebt gezegd en het staat genoteerd......:-):-):-)

Yuan Ching Hsu 16 september 2013 16:56

Taoïsme en boeddhisme.

Klein Licht 16 september 2013 17:15

Boeddhisme ligt natuurlijk het dichtst bij het ideaalbeeld van atheïsten of agnosten, omdat het niet zozeer een religie is maar eerder de goede raad om te vertrouwen op de rede.

Boeddhistische geleerden weten wel dat Siddharta dinges eigenlijk af wou van al dat religieuze (beeldjes en tempeltjes om naar te bidden en zo), maar zijn daar ook niet tegen omdat er nu eenmaal veel volgelingen zijn die daar zo'n nood aan hebben, die anders ergens anders hun heil zouden zoeken.

Peche 19 september 2013 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6803638)
Genesis 3, 18:

in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aardbodem wederkeert, omdat gij daaruit genomen zijt; want stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren.

Gereïncarneerd :)
Wij zijn de waarnemers van Ons Zelf. Trying to figure out something we merely grasp. Wat ik wel zeker weet is dat het een heftige show is.

Loki 20 september 2013 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6803296)
Probeer dan eens "niets" te definiëren.

Niets is de afwezigheid van iets, enkel een leeg glas kan vol gegoten worden. De leegte van een glas bepaalt zijn nut. Als ik mij niet vergis was het Hawkins die zei dat iets uit niets kon ontstaan. Niets lijkt me dan ook fundamenteel met enorm veel potentie

JeeBee 20 september 2013 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 6805239)
Boeddhisme ligt natuurlijk het dichtst bij het ideaalbeeld van atheïsten of agnosten, omdat het niet zozeer een religie is maar eerder de goede raad om te vertrouwen op de rede.

Dan ben je mis of mis je alleszins een dimensie.

De wetenschap draait om de rede.

Boeddhisme met zijn hang naar mystiek draait op de alter-intentionele emotie.

JeeBee 20 september 2013 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yuan Ching Hsu (Bericht 6805189)
Taoïsme en boeddhisme.

Nog geen klein verschil, al is uit de bevruchting tussen de twee zen ontstaan.

harriechristus 20 september 2013 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Loki (Bericht 6811050)
Niets is de afwezigheid van iets, enkel een leeg glas kan vol gegoten worden. De leegte van een glas bepaalt zijn nut. Als ik mij niet vergis was het Hawkins die zei dat iets uit niets kon ontstaan. Niets lijkt me dan ook fundamenteel met enorm veel potentie

Het is wel raar dat die potentie zich pas 13,7 miljard jaar geleden heeft geopenbaard en niet al veel eerder of zelfs in alle eeuwigheid.

Bovendien is een Niets met zoveel potentie niet werkelijk Niets, maar Gods eeuwige en oneindige Geest, die daar uit tevoorschijn is gekomen en er ook altijd al in heeft gezeten in de vorm van een oneindige reeks steeds hogere culturen van de microwezentjes: de ware Goden.

DewareJakob 20 september 2013 20:50

Naturisme. Of is dat te groen?

stropke 20 september 2013 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6802860)
Ook is het geen persiflage (al neem ik de boel wel eens in de maling), integendeel vinden alle religies hun uiteindelijke waarheid en bestemming in mijn atoomtheorie.

Het christendom als eerste omdat ik de wedergeboren Jezus ben.

Je bent gestoord of bewust een anti-Christus waarvoor Jezus genoeg heeft gewaarschuwd dat ze in de wereld zouden komen.
"Mattheüs 24:5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden."

AnarchoChristophe 21 september 2013 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 6811186)
Je bent gestoord of bewust een anti-Christus waarvoor Jezus genoeg heeft gewaarschuwd dat ze in de wereld zouden komen.
"Mattheüs 24:5 Want velen zullen komen onder Mijn Naam, zeggende: Ik ben de Christus; en zij zullen velen verleiden."

Neen, de anti-Christus zou wonderen verrichten (Mar. 13:22, Mat. 24:24, Openbaring 19:20, ...).

harriechristus' grootste verwezenlijking blijft eerder verloederen van een aantal fora .

Aton 21 september 2013 09:25

Citaat:

Dit is niet wat Jezus gezegd heeft, maar wat de auteur met het pseudoniem ' Mattheüs ' op naam van Jezus heeft laten zeggen.

harriechristus 21 september 2013 15:23

Citaat:

.....en ook heeft Jezus gezegd: maar de enig ware Jezus, juist die zullen ze niet geloven.

Dat is harriechristus........:-):-):-)

harriechristus 21 september 2013 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 6811602)
Neen, de anti-Christus zou wonderen verrichten (Mar. 13:22, Mat. 24:24, Openbaring 19:20, ...).

De enige anti-christus is Jezus zelf, die een hoop onzin heeft beweerd waar de mensen nog steeds in geloven.
:rofl:
Citaat:

harriechristus' grootste verwezenlijking blijft eerder verloederen van een aantal fora .
Harriechristus daarentegen openbaart de eeuwige en oneindige waarheid van het heelal en wie God zelf is, namelijk een oneindig aantal microwezentjes in de microkosmos der atomen, die uit ruimteschepen bestaan, waar ze wonen.

Maar de domme massa, die nu eenmaal zeer traag is van begrip, is er nog lang niet aan toe dat te willen geloven.

Nochtans is dat geen probleem in het licht der eeuwigheid.
God heeft geduld en medelijden met al zijn schaapjes.
Niemand zal verloren gaan en niemand behoeft voor eeuwig te branden.
Aldus is de God van harriechristus een en al wijsheid, liefde en begrip.
Ja, Hij heeft al heel wat vernederingen moeten doorstaan, maar blijft opgewekt van gemoed.

harriechristus 21 september 2013 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6811157)
Naturisme. Of is dat te groen?

Naturisme is blank en bloot.

Inno 22 september 2013 09:41

Katholicisme. Het boedhisme vind ik ook wel interessant.

eno2 22 september 2013 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 6812145)
.....en ook heeft Jezus gezegd: maar de enig ware Jezus, juist die zullen ze niet geloven.

Dat is harriechristus........:-):-):-)

Het enige waar jij toe in staat bent is oneindig getrol.

Jij verpest elke draad over religie en spiritualiteit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be