Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuwe vorm van wonen, ik persoonlijk zou dit wel zien zitten.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191851)

Johan Daelemans 26 september 2013 18:59

"belastingaftrek voor gemengd gebruik kantoor/woning."

Thuis uw mailbox van uw werk openen en vervolgens uw vervoer naar het werk als werk-werk verkeer laten vergoeden...Ja, het kan allemaal. Fietsvergoeding is anders ook mooi meegenomen - op basis van een simpele verklaring op 'eer en geweten'....

Het zou echt dom zijn om dat allemaal niet uit te buiten, ik weet het.

Als iedere belg op de hoogte moest zijn van al die trukjes dan was België eergisteren al falliet. Raad eens wie er heel goed op de hoogte is?

Another Jack 26 september 2013 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 6818002)
"belastingaftrek voor gemengd gebruik kantoor/woning."

Thuis uw mailbox van uw werk openen en vervolgens uw vervoer naar het werk als werk-werk verkeer laten vergoeden...Ja, het kan allemaal. Fietsvergoeding is anders ook mooi meegenomen - op basis van een simpele verklaring op 'eer en geweten'....

Het zou echt dom zijn om dat allemaal niet uit te buiten, ik weet het.

Als iedere belg op de hoogte moest zijn van al die trukjes dan was België eergisteren al falliet. Raad eens wie er heel goed op de hoogte is?

Belgen die werken?

Johan Daelemans 26 september 2013 19:03

"Wie de mogelijkheden niet wil of kan zien, moet vooral zijn plan trekken, zoals de zigeuners zeggen."

Soms komt er wat rechtvaardigheidsgevoel bij kijken. Zonnepanelen zijn rendabel omdat uw buren verplicht mee betalen. Woonbonus hetzelfde.

Als de staat betaald zijn wij het eigenlijk hé.

Johan Daelemans 26 september 2013 19:08

Belgen die werken?

Neen, die weten dat niet omdat hun dagen telkens veel te kort zijn.
Ja, je hebt mensen die veel tijd hebben ook al zijn ze aan het werk. Ik noem dat niet echt werken. Aanwezig zijn is het correcte woord dacht ik. Genoeg tijd om al de regeltjes en voordelen uit te rekenen. Jij kent waarschijnlijk ook zo'n mensen.

Another Jack 26 september 2013 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 6818015)
Belgen die werken?

Neen, die weten dat niet omdat hun dagen telkens veel te kort zijn.
Ja, je hebt mensen die veel tijd hebben ook al zijn ze aan het werk. Ik noem dat niet echt werken. Aanwezig zijn is het correcte woord dacht ik. Genoeg tijd om al de regeltjes en voordelen uit te rekenen. Jij kent waarschijnlijk ook zo'n mensen.

Wat noem jij werken?
Met BTW-carroussels de fiscus proberen op te lichten?

Johan Daelemans 26 september 2013 19:30

Met BTW-carroussels de fiscus proberen op te lichten?
Dat zijn de laagste wormen die er bestaan. Ik dacht niet dat ik die mannen ergens ophemel...

Another Jack 27 september 2013 09:56

Vandaag als prive-bericht ontvangen. Ik heb er mijn antwoord bij gepost, meneer Daelemans.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans
Beste,

Ik weet dat door gesjoemel van overheidsambtenaren mijn lontje vrij kort is geworden en mijn excuses daarvoor. Verder laat ik u weten dat bij de volgende ongegronde insinuatie u effectief een strafklacht aan uw been heeft. Ik post hier onder mijn echte naam en dat heeft voor uw reacties zo zijn gevolgen.
Politiediensten weten binnen het half uur uw echte naam en adres, u bent gewaarschuwd.

Johan Daelemans

Beste,

Er zijn 2 mogelijkheden:

Ofwel is dit een virtueel dreigement ("u bent gewaarschuwd") dat totaal mijn koude kleren niet raakt. Ofwel hebt u effectief een strafklacht ingediend, wat op mij identiek hetzelfde effect heeft als een dreigement.

Besef trouwens dat wanneer u mij een privé-bericht verstuurt, het mijn goed recht is om dit openbaar te maken. Bij deze.

Jack.

Johan Daelemans 27 september 2013 10:17

Ook goed hoor. U weet het nu tenminste.
Bij deze een 'print - screen' . Doe zo verder zou ik zeggen...

Another Jack 27 september 2013 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 6818539)
Ook goed hoor. U weet het nu tenminste.
Bij deze een 'print - screen' . Doe zo verder zou ik zeggen...

Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop van het onderzoek?

maddox 27 september 2013 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6818546)
Hou je ons op de hoogte van het verdere verloop van het onderzoek?

Ik vrees dat dat niet zo simpel is, het gekrom in België is nogal karig met informatieverstrekking naar slachtoffers toe.

Another Jack 27 september 2013 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6818549)
Ik vrees dat dat niet zo simpel is, het gekrom in België is nogal karig met informatieverstrekking naar slachtoffers toe.

Wie klacht indient is automatisch slachtoffer?

Johan Daelemans 27 september 2013 10:49

Dit is een andere draad dacht ik.
Jack heeft hier die insinuatie geplaatst. Ik weet begot niet waarom....

Another Jack 27 september 2013 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 6818566)
Dit is een andere draad dacht ik.
Jack heeft hier die insinuatie geplaatst. Ik weet begot niet waarom....

Ik doelde op het strafonderzoek dat ik blijkbaar aan mijn been heb.

maddox 27 september 2013 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6818557)
Wie klacht indient is automatisch slachtoffer?

Volgens U is het gerecht en de magistratuur zeer open en vlot om de relevante informatie te bezorgen aan de betrokken personen?

Another Jack 27 september 2013 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6818572)
Volgens U is het gerecht en de magistratuur zeer open en vlot om de relevante informatie te bezorgen aan de betrokken personen?

Ik denk wel dat het gerecht en de magistratuur me zouden informeren moest er effectief iets zijn, ja.

Ik geloof niet echt in een virtueel gerecht.

maddox 27 september 2013 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6818576)
Ik denk wel dat het gerecht en de magistratuur me zouden informeren moest er effectief iets zijn, ja.

Ik hoop voor u dat U nooit in die situatie terecht komt. want dat blijkt uit uw opmerking, dat U nog nooit door de gangen van een justitiepaleis heeft mogen dwalen omdat u in een zaak verwikkeld was.

Citaat:

Ik geloof niet echt in een virtueel gerecht.
Ik geloof dan ook niet meer in het Belgische gerecht of magistratuur.

Another Jack 27 september 2013 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6818582)
Ik hoop voor u dat U nooit in die situatie terecht komt. want dat blijkt uit uw opmerking, dat U nog nooit door de gangen van een justitiepaleis heeft mogen dwalen omdat u in een zaak verwikkeld was.

Ik geloof dan ook niet meer in het Belgische gerecht of magistratuur.

Als we meneer Daelemans mogen geloven, zou het niet lang meer mogen duren...

meneer 27 september 2013 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 6817948)
Zonnepaneeltjes met GSC's, Woonbonus, Stijgende waarde mits goed onderhoud en energiebesparende aanpassingen en strategische ligging, belastingaftrek voor gemengd gebruik kantoor/woning.
Wie de keuze heeft zou dom zijn om de mogelijkheden niet aan te grijpen.

Wie de mogelijkheden niet wil of kan zien, moet vooral zijn plan trekken, zoals de zigeuners zeggen.

Zoals ik reeds zei is een eigen huis enkel nuttig als je een vaste job hebt die je toestaat voor eeuwig en drie dagen op dezelfde plaats te blijven werken. En dan kun je al die voordelen bestuderen, en er gebruik van maken.
Meer mobiele personen zouden eigenlijk beter investeren in een luxueuze camping-car.
Eventueel een stuk grond kopen, om toch een vaste " honk " te hebben ergens.

Another Jack 27 september 2013 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6818596)
Zoals ik reeds zei is een eigen huis enkel nuttig als je een vaste job hebt die je toestaat voor eeuwig en drie dagen op dezelfde plaats te blijven werken. En dan kun je al die voordelen bestuderen, en er gebruik van maken.
Meer mobiele personen zouden eigenlijk beter investeren in een luxueuze camping-car.
Eventueel een stuk grond kopen, om toch een vaste " honk " te hebben ergens.

Je kan het ook als investering kopen om te verhuren.

Johan Daelemans 27 september 2013 12:20

"Ik doelde op het strafonderzoek dat ik blijkbaar aan mijn been heb."

Jij kan echt niet lezen hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be