![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Neen, ik beweer niet dat het koningshuis ALLES is voor de economie, maar ik had gezegd dat het in vele landen een niet te verwaarlozen stimulans is. |
Citaat:
Moet een regering bv ook niet akkoord gaan met een huwelijk van de prins, en vooral de kroonprins, en indien het akkoord er niet is, wordt de prinselijke titel afgenomen? |
Citaat:
Prinselijke titels alsook het recht op de troon kunnen worden afgenomen omwille van die reden (alhoewel het in de geschiedenis al meerdere malen is voorgekomen dat er geen toestemming werd gevraagd voor een prinselijk huwelijk). |
Citaat:
Dit werd hier gesuggereerd door Jos Verhulst. O Huiver! O Ramp! O Tegenspoed! Ik hoop dat daar snel een mouw aangepast wordt, of ik moet al mijn koekedozen naar De Loods dragen. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien de Koning in de onmogelijkheid verkeert te regeren, roepen de ministers, na deze onmogelijkheid te hebben laten vaststellen, de Kamers dadelijk bijeen. Door de verenigde Kamers wordt in de voogdij en in het regentschap voorzien. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan staan die toch wel in de Grondwet, die op de webpagina's van de Senaat staat, bijgewerkt zeker? In Nederland wordt er ook het een en ander aangepast, nl. de lidmaatschap van het Koninklijk Huis wordt beperkt. Anders vallen er veel te veel mensen onder de ministeriële verantwoordelijkheid. In verband daarmee krijgen de kinderen van de broers van Willem-Alexander nu niet meer de titel Prins(es), maar Graaf of Gravin (Hertog is in Nederland uitgestorven).
|
Even een oude draad vanonder het stof halen.
U raadt het al, België bestaat nog steeds, nu 7 jaar na deze draad..... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie gewoon dat 7 jaar kankeren en de Calimero uithangen niet veel zoden aan de dijk heeft gebracht. Ik vrees dat U en wellicht ook uw nazaten "gedoemd" zullen zijn om na een rijk leven van janken en klagen deze aardkloot zullen moeten inruilen voor het hiernamaals, en dat hiernamaals zal zeker niet het Ollander Walhalla zijn. |
Citaat:
![]() Quercus droomt zijn ultieme droom. __ |
Citaat:
|
Citaat:
|
la belgique stinkt feller met de dag.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be