Xenophon |
2 oktober 2013 12:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi
(Bericht 6824122)
Die had ik al zien aankomen, maar laten we wel wezen, deze mensen zijn niet degenen waarover het hier gaat. In deze casus dus weinig toepasselijk, al is de daklozen/sans-papiersproblematiek ook het bespreken waard. Welke nog?
|
50.000 mensen die op straat leven, die geen OCMW ziekenkas of dop trekken komen niet in aanmerking als het gaat over mensen die geen OCMW ziekenkas of dop trekken?
Dat is wel heel gemakkelijk.
Wie nog? Ik bijvoorbeeld, ik trek geen OCMW geen ziekenkas en geen dop. Volgens de medische wereld kan ik niet meer werken, ze stuurden me naar het FOD dat over invaliditeit gaat.
Die vroegen me of ik een bed had en een douche en of ik al eens naar een film gezien had op de computer.
Dat ik de ziekte van Graves heb, het syndroom van Asperger en VKF, dat interesseerde ze niet. Wel maakten ze de opmerking, omdat ik Dafalgan Codeine gebruik tegen de pijn van mijn migraineaanvallen, dat ik niets mankeerde buiten dan dat ik een morfineverslaafde was en dat ik maar moest gaan werken.
De psychologische dienst van de VDAB dan weer die zeggen, jij kan niet meer werken, dus bij ons moet je dus niet meer zijn, je moet naar het FOD want je bent invalide.
Zo dus, het resultaat is, ik kan niet werken, ik kan niet doppen, ik trek geen ziekenkas en geen OCMW.
|