![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat dat iets uit zou maken, duidt er goed genoeg op dat je weet dat het wel waar is. |
Het feit dat er meer marginalen in gemeenschapsscholen zitten is geen rechtstreeks gevolg van de katholiekige tucht in de Sint-Vanalles-Instituten. Het is zo dat de "deftige" burgerij haar kinderen eerder naar een katholieke school doet. In Antwerpen is het bijvoorbeeld omgekeerd: een Sint-school is doorgaans een marginalenschool.
|
Citaat:
Wat VG hier komt doen, ontgaat me volledig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het leven bestaat nu eenmaal niet uit roze konijntjes en allerlei schattigheid. Je moet wel een beetje voor jezelf kunnen opkomen anders wordt je slachtoffer van bijvoorbeeld pesten. Hiermee zeg ik overigens niet dat iemand die gepest is dat allemaal maar aan zichzelf te danken heeft. Nee, dat gaat te ver. Alleen assertiviteit is wel degelijk te verbeteren via bijvoorbeeld cursussen. |
Citaat:
Ik bedoel, waar zijn wij als maatschappij als wij pubers van 15 die wat rebels doen al als marginaal gaan zien...... |
Ik ben maar wat blij dat ik als vrijzinnige ben opgevoed en ben, en AnarchoChristophe: geen haar op mijn hoofd die jouw katholieke school benijdt ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan het gejengel van kinderen tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren. Ik kan de koude tolereren, ik kan het verdragen, ondergaan en accepteren; of ik zou de verwarming kunnen opendraaien. Is de boeddhist die uw christendom tolereert, geen cynicus, geen man die de ezel zijn stamp vergeeft? Intolerantie zou er ook op kunnen duiden dat ik weiger u als een mindere te beschouwen. Tolerantie kan schaden. Ontopic: Reeks niet gelezen, maar diegene die het onderhuids racisme bij Vlamingen ontkennen komen waarschijnlijk weinig in de randstad of onder arbeiders. Anno 2013 blijft een neger in grote delen van Vlaanderen een Andere, en dit is niet slecht, vijftig jaar geleden was de situatie veel erger. En wat is vijftig jaar, mentaliteitsveranderingen moet je niet pushen. |
Citaat:
Waarom, omdat daar 2-uurtjes godsdienstles zijn, die amper over godsdienst (en nog minder over katholicisme) gaan? Van overigens meestal nogal breeddenkende leerkrachten. Ja, liever dat en de omgeving van een katholieke school dan een gemeenschapsschool waar je 2 uur links-progressieve zever, euhm, zedenleer, door je strot krijgt geramd. |
Citaat:
Kom, jongen, op de vorige pagina vond je nog dat jij het recht had over straat te lopen zonder ook maar een scheef gezicht naar je. Ga toch iemand anders trollen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerlijk is eerlijk, ook bij atheïsten en vrijzinnigen bestaat in ruime mate intolerantie naar "andersdenkenden" toe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen zo werkt het nu eenmaal niet. En om erger te voorkomen heb je wel een dosis assertiviteit nodig. En dan ben ik aan het trollen? Ben je zo onzeker ja? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be