Scorpio |
8 januari 2014 14:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danny'ke
(Bericht 6964834)
Maar stel jij bent die bestuurder van die camionette. Die met zijn BMW wordt door uw filmke tot 5 jaar rijverbod veroordeelt en een gigantische boete. Zou jij nog gerust slapen?
|
Ja. Beter zelfs dan wanneer ik niks zou gedaan hebben, wetende dat als ik dat niet meld, de kans groot is dat die kerel dat morgen weer doet, mogelijk met dodelijke afloop.
Citaat:
Wat is het verschil? Op de pechstrook rijden mag in beide gevallen niet. Allebei levensgevaarlijk zouden velen zeggen. Maar omdat het een dure BMW M3 is is het een klojo? Ik krijg hier meer het gevoel dat het om een zaak uit jaloezie gaat. Reed de man in de BMW met een dacia duster dan zou er waarschijnlijk heel anders gereageerd worden. Maar dit is ook weer typisch aan de maatschappij. Ik niets hebben dus iemand anders mag ook niets hebben.
|
Het is bijzonder zielig dat je die toer op probeert te gaan. Als je NIET ziet hoe iemand aan hoge snelheid over de pechstrook inhalen en daarbij NET geen zwaar ongeluk veroorzaken, en vervolgens tot 4 keer toe op je rem stampen in een poging een ongeval uit te lokken fundamenteel verschillend is van 100 meter over de pechstrook de file even voorbijrijden om dan je afslag te nemen, dan hoor je niet thuis achter het stuur van een auto.
Citaat:
En er geruster op zijn? Lees dan de reacties op het profiel van de bestuurder van die camionette op FB. Ik denk dat hij er al heel lang spijt van heeft het gepost te hebben en een volgende keer niet tweemaal maar tienmaal zal nadenken. Zijn imago en dat van zijn zaak is onder het vriespunt gedaald. Dit gaat nog veel zwaardere gevolgen hebben voor hem dan voor de bestuurder van de BMW. En het is zijn terechte straf ook. Een verklikker is het niet waard om nog in de maatschappij aanvaard te worden.
|
Jij leest duidelijk een ander FB-profiel dan wat ik gelezen heb, want daar zie ik vooral steun aan hem en vervloeking van de BMW-rijder. En 'verklikker'? Ben jij twaalf jaar of zo, met die kleutermentaliteit?
Citaat:
Mijn conclusie : de BMW kwam vermoedelijk juist voor de start van het VTM filmke (http://nieuws.vtm.be/binnenland/7421...evaarlijk-hard) tegen hoge snelheid aangereden. De camionette gaat gewoon links een vrachtwagen voorbij en hindert zo de BMW op het linkse baanvak. Het principe van de camionette was waarschijnlijk -en ik zeg duidelijk waarschijnlijk want dat zie je niet op het filmke- gewoon naar links gaan zonder richtingaanwijzer te gebruiken of zonder te anticiperen op het achterliggend toekomend verkeer. Dan is er nog de vraag of de camionette te zwaar met discobar materiaal was beladen en of de bestuurder van de camionette op dat ogenblik niet met zijn gedachten bij de weg zat. Bijvoorbeeld door GSM gebruik. De BMW kan kiezen : onverantwoord hard gaan remmen met gevaar op de camionette te botsen of -ook onverantwoord- over de pechstrook gaan. Voor de kenners : een BMW M3 heeft een heel andere wegligging dan een doorsnee wagen dus zijn actie had nooit een gevaarlijk moment. Het was ook geen puber maar een oudere man met een jarenlange rijervaring met snellere wagens. Vanaf de BMW van op de pechstrook naar links gaat zie je al de flitsen van de camionette. Dus de bestuurder van de camionette had duidelijk al de intentie om met zijn lichten te gaan flitsen. Dus hij wou zeker gaan provoceren. Dat hij dan uiteindelijk de afrit nam wil niets zeggen. Onderzoek moet maar uitwijzen of hij daar effectief moest zijn of niet. Moest hij die afrit effectief nemen dan is zijn actie helemaal onaanvaardbaar. Want enkele honderden meters voor de afrit vliegt de camionette nog op het linkse baanvak om een vrachtwagen voorbij te gaan. Dan rest nog steeds vraag of er voor het filmke iets gebeurd is. Was er al een gemeen spel tussen de twee chauffeurs bezig? Ik ben zeker van wel.
De BMW rijder : onhoffelijk gedrag en overdreven maar niet gemeten snelheid.
De camionette : uitlokking van verkeersagressie en onverantwoord gedrag met zware lading.
|
Allez jong, allemaal ter plekke verzonnen zeg! Leuk trouwens dat je er 'zeker van bent' dat er voorheen al 'gemeen spel' bezig was, terwijl daar op het langere en duidelijk niet gemanipuleerde filmpje dat je hier iedere keer weer moedwillig blijft negeren absoluut niks van te merken is.
Citaat:
Wie moet er nu gestraft worden? Volgens mij duidelijk de bestuurder van de camionette. Plus bijkomend dat deze bestuurder ook de geleden schade van de onterecht beschuldigde juwelier moet betalen plus nog een veroordeling voor schending van de privacy en een schadevergoeding aan de chauffeur van de BMW.
|
Die juwelier, ok, maar voor de rest is dat écht wel de wereld op z'n kop hoor...
Citaat:
Verzuurde maatschappij die verklikkers nog gaat belonen
|
Jij bent écht twaalf jaar he? Getuigen van onverantwoord en levensgevaarlijk gedrag die dit aangeven zijn 'verklikkers'? Wel, dan hoop ik dat er VEEL verklikkers rondlopen.
Vertel me eens: als jij morgen inbrekers ziet inbreken in een huis dat niet het jouwe is, of dat van iemand die je kent, ga je dat dan ook gewoon laten gebeuren onder het motto 'leven en laten leven'?
|