Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alimentatie voor kinderen niet betalen: rijbewijs kwijt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200105)

circe 27 maart 2014 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7076029)
Maar dat is nu net de reden waarom veel vaders stoppen met onderhoudsgeld te betalen.
Je kan het ene dus niet loskoppelen van het andere.

Zoals reeds gezegd: WETTELIJK is dit losgekoppeld.

Citaat:

De andere reden is omdat het onderhoudsgeld gewoon niet realistisch is tegenover hun inkomen en ze gewoon niet kunnen betalen.
Die mensen hun rijbewijs intrekken zal de problemen dus niet oplossen, maar ze juist vergroten.
Je kan een kip niet verder pluimen dan dat er pluimen zijn.
Zoals ik reeds zei: koop nog één brood per drie dagen en geef je kinderen een halve boterham ipv een hele: geen geld is geen geld, dat geldt voor de beide ouders.

Citaat:

En wat er dan nog overblijft aan wanbetalers, die trekken er zich niets van aan dat ze hun rijbewijs kwijt zijn, waarschijnlijk hebben ze niet eens een rijbewijs en rijden ze reeds zonder rijbewijs rond.
Daar ga ik mee akkoord

Citaat:

Heel het wetsvoorstel is dus een karikatuur op zich.
Klopt ook. Ze moeten het onderhoudsgeld aan de bron afhouden en niet beschouwen als een goodwill actie. Geen geld voor de kinderen of geen geld voor je eigen brouwerij? de keuze is snel gemaakt. Een volwassene kan naar de voedselbank.

Jantje 27 maart 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7076028)
vooral een prachtsysteem voor de kinderen die geen eigen thuis meer hebben maar van de ene week naar de andere verschillend worden opgevoed en in een logeerkamerke mogen slapen. heerlijk systeem! Ook vooral als één van beide ouders verhuizen en ze dus dagdagelijks 50 km heen naar school mogen gaan. Je hebt er ook die in twee scholen les volgen, nog leuker voor de kinderen!

Circe, in die wet staat ook dat de beide ouders net verder dan 15km van elkaar mogen wonen tot het jongste kind 18 jaar oud is en beide ouders binnen die afstand de kinderen naar dezelfde school moeten sturen.
De ouder die toch denkt anders te mogen handelen verlies zijn bi-locatie en moet zich tevreden stellen met omgangsrecht.

Je bent dus onzin aan het verkopen.

En anders opvoeden.
Dat gebeurd niet binnen een gewoon gezin zeker!!!
Ik wil de kinderen die de ouders tegen elkaar uitspelen binnen een gewoon gezin niet te eten geven.

reservespeler 27 maart 2014 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7075566)
Een rijbewijs is als een diploma, je leert er voor, doet een examen (theorie en praktijk) en je behaalt dat. Zeker voor chauffeurs.
Op deze manier kan men ook de diploma's van iedereen afnemen...

Dus, poten af...

Oeps, zouden ze zover durven gaan?

Jantje 27 maart 2014 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7076044)
Zoals reeds gezegd: WETTELIJK is dit losgekoppeld.

Klopt.
Op het verhinderen van het omgangsrecht staat een celstraf van 5 jaar.
In Belgie is die wet 1 maal toegepast en kreeg de moeder een voorwaardelijke celstraf van 2 jaar.
De wet bestaat al van in de jaren 60 van vorige eeuw.

Citaat:

Zoals ik reeds zei: koop nog één brood per drie dagen en geef je kinderen een halve boterham ipv een hele: geen geld is geen geld, dat geldt voor de beide ouders.

Bak je brood zelf, komt goedkoper en voed beter.

Citaat:

Daar ga ik mee akkoord

Klopt ook. Ze moeten het onderhoudsgeld aan de bron afhouden en niet beschouwen als een goodwill actie. Geen geld voor de kinderen of geen geld voor je eigen brouwerij? de keuze is snel gemaakt. Een volwassene kan naar de voedselbank.
Een moeder met kinderen kan gemakkelijker terecht op de voedselbank dan een alleenstaande man.

reservespeler 27 maart 2014 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7075675)
ik heb nog iets beter: indien papa niet betaalt moet mama de kindjes geen eten meer geven of kleren kopen!
Wat denk je daarvan?

Raar toch dat de zuipende en rokende cafélopende vaders nooit geld hebben voor voedsel en kleding van hun eigen kinderen, maar wèl dagelijks hopen euro's kunnen laten liggen aan den toog?

Er zijn ook vrouwen die geen alimentatie betalen.
Mijn vriend heeft dit voorgehad.

reservespeler 27 maart 2014 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7075690)
bezoekrecht staat volledig los van het betalen van onderhoudsgeld.

Natuurlijk meisje, natuurlijk.

Ik denk dat het rijbewijs ook volledig losstaat van het betalen van onderhoudsgeld.

reservespeler 27 maart 2014 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7075707)
Waarom moet een vader blijven betalen, als zijn omgangsrecht niet word nageleeft?

Heeft hij volgens jou de enkel plichten en geen rechten?

Zo zit dat inderdaad in elkaar.

reservespeler 27 maart 2014 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7075714)
dat moet je aan de wetgever vragen. Het kind blijft het recht behouden om door beide ouders te worden onderhouden, of vader hem nu komt bezoeken of niet.

Kromme wet.

reservespeler 27 maart 2014 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 7075731)
Ja, maar die vader zou evengoed zijn omgangrecht (desnoods manu militari) moeten afgedwongen krijgen. Ook daar knelt weer het schoentje ... wetgeving van vijf cent :)

Rijbewijs van moeder afnemen.

reservespeler 27 maart 2014 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7075826)
komaan mensen.

Al sinds een jaar of tien heeft men PER DEFINITIE co-ouderschap, waarbij de rechter ook praktisch PER DEFINITIE bi-locatie uitspreekt. Enkel in geval van zware ZWARE tekortkomingen van één ouder kan die bi-locatie veranderd worden en moet er onderhoudsgeld worden betaald aan de ouder die de volledige verzorging en opvoeding voor zich neemt.

Grow up!

Mijn ex heeft NOOIT alimentatie betaald voor zijn kinderen. Als ik klacht ging neerleggen kreeg ik als antwoord dat ik "mocht aansluiten achter in de rij". Hij is gelukkig dood nu, of mijn kinderen konden er nog voor opdraaien ook als hij een beroerte of dergelijks had gekregen. Ik kus mijn beide pollen dat er in die tijd nog geen co-ouderschap in voege was, of ik had me opgehangen.

Jammer dat er toen geen Co-ouderschap was.

reservespeler 27 maart 2014 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7075836)
dat heeft dan nog steeds nix te maken met alimentatie voor de kinderen en het bezoekrecht voor de kinderen.

Natuurlijk niet, alle rechten voor de vrouw.
Bah, in wat voor een samenleving leven wij eigenlijk?

reservespeler 27 maart 2014 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7075839)
men hoeft zelfs al alleenstaande die een huur moet betalen elke eurocent omdraaien om rond te kunnen komen.
Doe daar nog eens 2 of 3 kinderen bij, en je zit inderdaad aan de armoedegrens. De lonen zijn tegenwoordig veel lager dan pakweg tien, vijftien jaar geleden. Ik ben daar ook van verschoten.
Bovendien kan je als alleenstaande ouder geen stap buitenzetten zonder babysit en die moet ook betaald worden.
Allemaal leuke dingen voor den mensch.

Ik werk alleen en heb vrouw en twee kinderen.
Ik kan daar perfect van leven.

reservespeler 27 maart 2014 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7075933)
Toch wel.
De kinderen zouden dan aan de vader moeten toegewezen worden en de moeder zou moeten verplicht worden om 250€ per maand per kind op te hoesten.

Inderdaad, laat madam maar op een ander wippen.

reservespeler 27 maart 2014 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7075943)
Raar toch dat mensen die in geldproblemen zitten steeds worden afgeschilderd als zuipende en rokende cafélopende vaders/moeders....

Niets van aantrekken, madame meent het beter te weten.

reservespeler 27 maart 2014 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 7075983)
So? Zijn het ineens die ex-man zijn kinderen niet meer?

Toch wel, ik ken een situatie waar madame oneigenlijk samenwoont met een nieuwe man.

Terwijl haar EX niet weet van welk hout pijlen maken, leeft zij in grote luxe.
De man betaald braaf zijn alimentatie terwijl hij zijn kinderen nooit mag zien.

Gewoon schandalig is het.

reservespeler 27 maart 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 7076008)
Maak er aub geen karikatuur van, ik heb je eerder al gezegd dat "nooit te zien krijgt" voor mij geen optie is. Kunnen we daar aub niet op terug komen?

Natuurlijk is dit te moeilijk voor u.

reservespeler 27 maart 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7076028)
vooral een prachtsysteem voor de kinderen die geen eigen thuis meer hebben maar van de ene week naar de andere verschillend worden opgevoed en in een logeerkamerke mogen slapen. heerlijk systeem! Ook vooral als één van beide ouders verhuizen en ze dus dagdagelijks 50 km heen naar school mogen gaan. Je hebt er ook die in twee scholen les volgen, nog leuker voor de kinderen!

Maak er geen karikatuur van madame!

Jantje 27 maart 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7076050)
Oeps, zouden ze zover durven gaan?

Waarom niet?

Er zijn zelfs diploma's en attesten die vervallen na enkele jaren als je geen job uitoefent in de richting van het diploma of na een periode als je geen bij- of herscholing volgt.

Jantje 27 maart 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7076086)
Toch wel, ik ken een situatie waar madame oneigenlijk samenwoont met een nieuwe man.

Terwijl haar EX niet weet van welk hout pijlen maken, leeft zij in grote luxe.
De man betaald braaf zijn alimentatie terwijl hij zijn kinderen nooit mag zien.

Gewoon schandalig is het.

Nee, eigenlijk niet.
Na enkele jaren zijn kinderen niet meer te hebben gezien, zijn het vreemden geworden.
Ze hebben dan nog wel zijn bloed en gene, maar verder houd alles op.

brother paul 27 maart 2014 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7075645)
Verdorie, zwijg toch! Jij brengt onze overheid op ideeën!
Te laat belastingen betaald - diploma kwijt!
Voil�* ze zullen wel betalen nu....

Wel moest je de bankkaart blokkeren voor alcohol weet elektronica, of werken met prioriteit zoals eerst uw huis dan uw stroom dan uw alimentatie en de overschot mag je mee doen wat je wilt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be