![]() |
Citaat:
Maar los daarvan hoe zou jij de statengezinden dan omschrijven? |
Citaat:
Daarom een vlag met rood-wit-blauw met in het midden een geel blok met de Vlaamse/Nederlandse leeuw. |
Citaat:
Stel voor, in plaats van een Leeuw in het midden, .... een kroket en bijvoorbeeld een Brusselse wafel ;-) |
Citaat:
Ga eens na welke vorstendommen in de Nederlanden géén leeuw in het vaandel voerden....;-) |
Hij heeft een punt, een leeuw is overused in heraldiek, en inderdaad niet heel erg verbonden aan deze streek. Maar het is wel een van de sterkere symbolen die Vlaanderen en Nederland delen. Met een vlag met een reiger, een koe of manneke Pis erop zouden lang niet zoveel mensen zich identificeren.
En die (officieuze) Beneluxvlag is inderdaad ook nog altijd niet heel lelijk. Hooguit een tikkeltje overdesigned, als streepjesvlag met een extra vlak en een symbool erop. |
Citaat:
Nederland heeft dat ook en België ook maar te veel subvlaggen die meer binnenlands zijn zoals een vlag voor de gewesten, een vlag voor provincies, een vlag of beter wapenschilden voor steden of gemeenten...en dat is het in volgorde zowat ! of dat ook zo voor andere landen hetzelfde geldt is voor mij dan weer de vraag ? |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn sympathie ligt eerder bij de staatsen van dat moment. Mijn sympathie voor de vlak ligt eerder bij de prinsenvlag omwille van andere, pragmatische redenen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is misschien wat jammer dat de kleur geel verloren gaat, maar met een extra kleur erbij gaat het ook weer de chaotische toer op. |
Citaat:
|
Alles beter dan deze!
1 Bijlage(n)
8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be