Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
(Bericht 7098619)
Blah blah blah ... en/of de zelfverklaarde "hoger opgeleide ambtenaren" �* la Roze AktieFront nooit reageren op flagrante taalfouten als het om de Franse taal gaat ... blah blah blah.
|
Wil mij vergiffenis schenken, hoogweledelgeboren mevrouw Gwylan, voor deze welhaast onvergefelijke faux pas. Ik was mij er niet van bewust dat u mij in uw oneindige wijsheid deze taak had toevertrouwd. Staat u mij evenwel toe u opmerkzaam te maken op het feit dat ik allerminst een "verstokte begicist" ben en dat ik bovendien nooit enige "NL/FR tweetaligheid" heb voorgehouden op dit, of om het even welk ander internetforum.
Het hoeft dan ook geen verder betoog dat u - vertrekkend van deze geheel aan uw eigen fantasie ontsproten premissen - de bal compleet mis slaat in uw conclusie dat ik me "steeds domweg in de luren laten leggen door de Belgische Franstalige politici".
Ook al ben ik dan een hoger opgeleide ambtenaar, kan ik me tot mijn grote spijt niet meten met uw onmetelijke wijsheid omtrent, kennis van en inzicht in de politiek in het algemeen en de Belgische politiek in het bijzonder. Ik begrijp inderdaad in vele gevallen geen snars van wat politici uitkramen, of het nu om Vlaamse, dan wel Waalse politici gaat… De bijzondere vorm van logica die door deze mensen gehanteerd wordt, ontgaat mij jammer genoeg vaker dan me lief is. Gelukkig hebben we u op dit forum om ons te gepasten tijde terecht te wijzen en bij te sturen waar nodig. Wat zouden wij, armzalige Belgjes, zonder u moeten doen?
En tot slot, eerbiedwaardige mevrouw Gwylan, is het volstrekt overbodig om u achter achterbakse en doorzichtige letterspelletjes te verschuilen wanneer u mij wenst te berispen. U mag mij gerust rechtstreeks aanspreken. Of behoort dat niet tot de geplogenheden van iemand die over een schier oneindig intellect zoals het uwe beschikt?
|