![]() |
Citaat:
Typerend zijn de kinderen van gemengde Nederlands-Franstalige huwelijken. Desondanks, zoals Laurette, allemaal eentalig Frans. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laurette had het kunnen leren van haar vader, maar Laurette was te lui, te koppig, te minachtend. Vandaag nog steeds. Beschamend hoe zo iemand minister kan zijn. Beeld je een Duitstalige minister uit de Elzas in die geen Frans spreekt, het zou gewoonweg onmogelijk zijn in Frankrijk. |
Citaat:
|
Zoals ze zeggen, de Vlaamse elite las La Libre.
De Vlaamse kranten kochten ze ook hoor, voor in het WC, hun gat af te kuisen. Vandaar dat veel van die gasten naar de psychiater zijn mogen gaan. Hun gat was al slimmer dan hun kop geworden. |
Citaat:
|
Citaat:
Bangelijk. |
Alweer een pak gebande dubbelnicks opgestaan......
|
Citaat:
Citaat:
bron: http://www.skolo.org/spip.php?article1241&lang=fr |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad ondanks al die immersie scholen slagen de Waalse selectie comitees van Miss België er nooit in om 10 (tien) Waalse meisjes , die het Nederlands min of meer beheersen, af te vaardigen naar de finale van hun evenement. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel Franstaligen kiezen Nederlands als tweede taal? Waarom nog faciliteiten aanbieden? Dit gaat voor een groot deel over respect en dat zie ik niet of nauwelijks. |
Citaat:
|
Ik geef naschoolse les Nederlands in een immersieschool. Wel , ik vraag me af wat ze daar leren in die zgz lessen in het Nederlands. Een gewone doodsimpele zin kunnen ze niet vormen!! Wat was dat een desillusie voor mij!
Ik ben vanaf de tweede les echt moeten beginnen van nul!! |
Citaat:
Bijgevoegde link geeft je detail over het aantal en de lokatie van de immersiescholen die er in wallonië zijn. http://www.enseignement.be/index.php?page=23793 |
Citaat:
Ik ken Vlaamse leerkrachten die in het Nederlands les gaven in Namen en Waver iin immersiescholen. Er is een vraag vanuit Wallonië naar Nederlandstalige leerkrachten. ZIj vindent e weinig kandidaten. Niet zo veel leerkrachten willen die stap zetten. De reden: potentiële kandidaten vertellen mij dat daar ernstige nadelen aan verbonden zijn voor hun loopbaan indien ze later naar het Vlaamse onderwijs willen overschakelen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be