Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   peiling standaard/VRT: "N-VA gebetonneerd boven 30%" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201324)

Pandareus 25 april 2014 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7113889)
Ik wil Homans helemaal niet als minister president, dan nog liever Peeters.

Ten eerste is het een vrouw en ten tweede is daarvoor totaal niet bekwaam, als NVA kandidaat zou je perfect iemand als Geert Bourgeois, Ben Weyts of Peter De Roover als minister president voordragen, niet het ****vriendinnetje van De Wever.

Je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven hee Max. BDW zit nu op het toppunt van zijn macht dus moet hij nu zijn koeketiene pistoneren want binnen 5 jaar lukt het misschien niet meer.
Gewoon een element in de carrière planning, meer is het niet.

BWarrior 25 april 2014 20:58

Citaat:

Ten eerste is het een vrouw en ten tweede is daarvoor totaal niet bekwaam, als NVA kandidaat zou je perfect iemand als Geert Bourgeois, Ben Weyts of Peter De Roover als minister president voordragen, niet het ****vriendinnetje van De Wever.

Bwah, te soft. Vic Van Aelst, ziedaar een man met kennis van zaken.

Max van Dietschland 25 april 2014 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7113904)
Je kunt nu eenmaal niet alles hebben in het leven hee Max. BDW zit nu op het toppunt van zijn macht dus moet hij nu zijn koeketiene pistoneren want binnen 5 jaar lukt het misschien niet meer.
Gewoon een element in de carrière planning, meer is het niet.

Dat hij zijn koeketiene achter zijn fornuis of strijk zet. Vlaanderen moet daar niet mee lastig gevallen worden. Als hij echt Homans willen doordrijven als kandidaat minister president zal dit voor mij grote gevolgen hebben voor de stem op 25 mei. Geen vrouwen aan de macht.

Pandareus 25 april 2014 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7113912)
Dat hij zijn koeketiene achter zijn fornuis of strijk zet. Vlaanderen moet daar niet mee lastig gevallen worden. Als hij echt Homans willen doordrijven als kandidaat minister president zal dit voor mij grote gevolgen hebben voor de stem op 25 mei. Geen vrouwen aan de macht.

Ook niet de Thatcher aan de Schelde ?

Johan Bollen 25 april 2014 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7113518)
Mijn grijns wordt breder met de dag. We gaan immens lachen op 25 mei, geen enkele lage aanval tegen n-va werpt vruchten af, integendeel zelfs.

Interessant fenomeen eigenlijk. Hoe dom dat sommigen zijn in psychologische oorlogsvoering.

Vrijheideerst 25 april 2014 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7113934)
Ook niet de Thatcher aan de Schelde ?

Grapjurk :-)

Johan Bollen 25 april 2014 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7113745)
al die overlopers denken dat de nva het vreemdelingenprobleem gaat oplossen.

Ofwel vinden ze de 'Vlaamse zaak' belangrijker dan het 'vreemdelingenprobleem'. Hoe groot had het VB wel niet kunnen zijn moesten ze niet de populistische toer op gegaan zijn ten nadele van de strijd voor een rechtvaardig land voor de Vlamingen. De prioriteiten werden verwisseld en ik kan er niet om treuren dat het VB daarvoor afgestraft wordt? Het bewijst dat de Vlamingen niet de 'racisten' zijn die men er in het buitenland meer dan eens van maakt. Het VB was ook beter vanaf het begin duidelijk geweest waar het het eigenlijk vooral om ging (zoals uw bericht ook mooi aangeeft). Dan had Vlaanderen misschien geen twintig jaar verloren.

Nu het NVA is dezelfde 'fout' aan het maken, maar op een ander gebied dan Vreemdelingen.

Zelfs met een absolute meerderheid in Vlaanderen zie ik die twee partijen samen niet veel klaar spelen voor Vlaanderen eigenlijk.

Vergeve me de achterdocht.

Brakelaar 25 april 2014 21:42

Citaat:

jij hebt niets te willen, dat zullen ze wel zelf beslissen wat er verder gebeurd, heb jij iets tegen vrouwen??

abramis brama 25 april 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7113874)
Volgens de theorie van ene Bart De Wever zijn er in België twee democratieën. Welnu, in die "andere democratie" zou rechts 24/62 zetels halen, waarvan 4 PP/FDF (20 MR) ...

Jamaarja, da's wel in het buitenland, he !

4x10E6 25 april 2014 22:31

Citaat:

.. max ouwe rukker .. Oomans voldoet niet voor jou omdat zijn een vrouw is ? .. mijlenhoog in het zwerk moet jij hangen .. welk onkruid paf jij ?

TheFourHorsemen 25 april 2014 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 7113778)
Jaren geleden werd er op de VUB een 'anonieme' peiling afgenomen over de politieke keuzes van de eerstejaars. Toen daaruit bleek dat meer dan tien percent rechts (VB en NVA) stemde werd de jacht op deze onverlaten (onder de leiding van een zekere Els Witte) geopend.

En verder, ik ben al jaren lang actief als VB'er en kan u uit eigen ervaring verzekeren dat heel wat van onze stemmers en zelfs een aantal van onze leden zelfs in hun directe omgeving niet voor hun overtuiging uitkomen vanwege mogelijke represailles.
En terecht. Dat soort represailles, daar kan ik boeken mee vullen...

Hoezo een jacht? Wat gebeurde er precies?

Schuppezot 26 april 2014 00:03

Citaat:

Geen vrouwen aan de macht.

Max van Dietschland = patriarchale moslimfundamentalist?

Persoonlijk zie ik Homans daar wel voor geschikt. Zolang het maar niet Siegfried - "taal heeft niets met identiteit te maken" - Bracke wordt..

daiwa 26 april 2014 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7113606)
Da is inderdaad nie he punt dat ik wou maken...
Ik google op 'frakkendraaier' ... en ineens had ik zijn foto ...

:-D:-D

TheFourHorsemen 26 april 2014 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot (Bericht 7114078)
Max van Dietschland = patriarchale moslimfundamentalist?

Persoonlijk zie ik Homans daar wel voor geschikt. Zolang het maar niet Siegfried - "taal heeft niets met identiteit te maken" - Bracke wordt..

Echt een beschamende uitspraak. Bracke is echt een gevaar voor de N-VA.

MORPHEUS 26 april 2014 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7113554)
N-VA bestaat uit overlopers en frakkendraaiers van de breedst mogelijke origine.
Iedereen weet dat het losers zullen worden. Men beseft het nog niet.

ik lees constant dat u "tegen " is.
u beleeft wellicht veel plezier op dit forum om uw persoonlijkheid " tegen zijn" tot bloei te brengen.

de vraag is natuurlijk , wie is dan de loser ?

quercus 26 april 2014 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113785)
Ik denk eerder dat het bij u pikt. Want u had waarschijnlijk gehoopt op 35% en meer nu dat we één maand voor de verkiezingen zijn. Het heeft niet mogen zijn.

Citaat:

Fles met zwavelzuur (96%)
Verwittig ons wanneer je zinnens bent dit op te drinken.

Het Oosten 26 april 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7114305)
Verwittig ons wanneer je zinnens bent dit op te drinken.

Wanneer u en uw geestesgenoten niet meer weten van welk hout pijlen maken, beginnen ze altijd op de man te spelen in plaats van op de bal. Terwijl ze niet eens beseffen wat een zwaktebod zij ten toon spreiden.

Het zij zo, soort zoekt nu eenmaal soort.

Hoera 26 april 2014 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. (Bericht 7113741)
Wie onderwerpt zichzelf nu aan de idee om politiek-correct te antwoorden op vragen die worden afgenomen middels een peiling; die algemeen aangenomen, an sich toch anoniem blijft?
Als antwoorden, al te vaak politiek-correct geladen zijn, dan zijn het antwoorden afkomstig van linkiewinkies.

Hoe weet je dat die anoniem zijn? Ik wil wel eens de procedure kennen van zo'n peiling.... we weten enkel dat ze afgenomen is bij 1000 Vlamingen... wat is hun geografische verspreiding? gebeurt dit telefonisch?

Vrijheideerst 26 april 2014 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7114283)
Echt een beschamende uitspraak. Bracke is echt een gevaar voor de N-VA.

Een gevaar niet, een onnozel opportunistisch manneke daarentegen wel.

Knuppel 26 april 2014 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7113578)
Niets van. In vergelijking met de laatste peilingen die we besproken hebben trappelt de NVA ter plaatse. En dat doet ze al een tijdje. Ze zit rond de 31-33%. Daar schommelt het rond.

Ik stel wel vast dat federale regeringspartijen het federaal eigenlijk goed doen. De CD&V iets minder. Maar deze partijen worden niet echt afgestraft. En op Vlaams vlak doet de CD&V het dan weer goed. Het VB echter krijgt een dikke stamp , ik zou bijna durven zeggen: de ezelstamp. Het zal misschien zelfs de kleinste partij worden in Vlaanderen. Gelukkig voor hen zijn het maar peilingen.

Dus, waarde tegenstrever, ik zou maar niet te vlug victorie kraaien met uw partij en uw Panda-Bartje. Bartje ziet misschien wel de pruimen hangen maar de buit is nog niet binnen.

Want u weet het : hoogmoed komt ten val!

Dat hoogmoed VOOR de val komt bewijs JIJ hier met stip.

De N-VA gaat al drie achtereenvolgende peilingen vooruit. Maar System noemt dat "ter plaatse trappelen".

De traditionele partijen die er nauwelijks op vooruit gaan, of zelfs duidelijk op achteruit, die doen het "eigenlijk" goed. En waarom doen ze het volgens System goed? Omdat ze, althans volgens deze peiling, niet worden afgestraft!

Rare gedachtenkronkel als je het mij vraagt, maar zo gaat dat meestal met hoogmoed die voor de val komt.

Dus, waarde tegenstrever, ik zou maar niet te vlug victorie kraaien met uw Systeempartijen. Ze zien misschien wel de pruimen hangen maar de buit is nog niet binnen.

En ik zal je zeggen waarom.
Een regime-vijandige partij wordt in peilingen in de regel lager ingeschat dan ze tijdens verkiezingen scoort. Dat is geen toeval. Zoals het evenmin toeval is dat ruim een kwart van de kiesplichtigen nog niet weet voor welke partij het zal stemmen.

Er wordt bijna als vanzelfsprekend van uit gegaan dat daar geen N-VA-kiezers meer bij zijn. Dat met andere woorden dat kwart stemmen de traditionele partijen in de schoot zal komen vallen.
Niets is echter minder waar. Bij dat kwart onbesliste stemmers zitten met zekerheid nog een aantal N-VA-kiezers bij die niet te koop willen/durven lopen met hun voorkeur. Dat betekent dat de N-VA binnen een maand geen 33% van de stemmen zal halen maar dat het tussen de 35 en 40% kan zijn. (Deze voorspelling goed bewaren, System!)

Niet dat het veel verschil zal maken. Magnette heeft al laten verstaan dat hij rekening houdt met een even lange regeringsvorming als vorige keer. Lees: de PS zal geen duimbreed toegeven en, net zoals vorige keer, gewoon "wachten" tot de "Vlamingen" door de knieën gaan. Het zal alleen een beetje moeilijker zijn om iets te vinden waarmee de N-VA kan "vermeden" worden. Ik bedoel dat de "truc" deze keer nog doorzichtiger zal zijn dan vorige keer maar wat dan nog? Wie k�*n het regime wat? Of het nu een kleine of grote 40% van de Vlaamse kiezers is die voor verandering stemt, d�*�*r hoeft toch geen rekening mee te worden gehouden in een democratie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be