Klein Licht |
30 april 2014 15:56 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
(Bericht 7119150)
Waarom heffen we dan geen treinentax, om mensen aan te zetten meer met de auto doen te reizen ?
|
Daar zijn verschillende redenen voor natuurlijk:
- je zou je treinnet inneficiënter en dus milieuonvriendelijker maken, als je dezelfde dienstverlening wil blijven bieden
- je economie zou nog een pak meer geld verliezen aan files
- pendelaars die dan maar met de wagen zouden moeten gaan zouden vaak alleen in de wagen zitten (in de file nota bene), en dit zou zeker niet ecologischer zijn dan wanneer ze met een goed gevulde trein zouden gaan
Citaat:
En die treinen, die rijden op wat ? Op elektriciteit lekker niet door vuile kerncentrales gemaakt, maar wel door propere bruinkoolcentrales (MET roetfilter, wel te verstaan :-) )
|
De vergelijking wordt gemaakt op CO2-uitstoot, en rekening houdend met het feit dat ze niet vol zitten. Ik snap het argument dus niet zo goed.
Citaat:
Want het is gekend dat de Groenen voorstander zijn van verre reizen en van transport van exotische producten, niewaar. Vooral niet "lokaal consumeren" en vooral niet "lokaal vakantie nemen".... eh... wacht...
|
Ik heb al veel idiotieën gehoord van de groenen, maar dat we niet meer op vakantie zouden mogen gaan is toch nieuw. Bron?
Citaat:
Omdat dat grosso modo het streefdoel is dat Anders GAan LEven ons eerst wilde inpraten, en toen dat niet lukte, ons door het strot wil rammen, niewaar.
|
Ik heb al veel idiotieën gehoord van de groenen, maar dat we onze gewaden moeten afleggen en in het bos gaan wonen lijkt me toch een overdrijving. Bron?
|