Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Maakt u de brug? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201543)

Raf 1 mei 2014 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7121080)
Het is wel niet normaal dat een leraar godsdienst evenveel verdient als een leraar wiskunde.
Daar blijf ik bij. Dat is niet marktconform.

Maar die marktconformiteit is blijkbaar een bijzonder rekbaar begrip. Vooral als ze in jouw voordeel moet gerokken worden...

Pericles 1 mei 2014 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7121091)
Maar die marktconformiteit is blijkbaar een bijzonder rekbaar begrip. Vooral als ze in jouw voordeel moet gerokken worden...

Dat is des mensen hé Raf.
Jij bent niet beter dan ik.
Jij wil toch ook je pensioen niet reduceren ?
Er is geen enkele reden om je moreel superieur te voelen.

Another Jack 1 mei 2014 11:50

Pericles, waarom zijn je kinderen niet gegaan naar een privé school waar de leraars marktconforme weddes krijgen, het onderwijs zeer hoog aangeschreven staat en de onbekwamen buitenvliegen??

Raf 1 mei 2014 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7121101)
Dat is des mensen hé Raf.
Jij bent niet beter dan ik.
Jij wil toch ook je pensioen niet reduceren ?
Er is geen enkele reden om je moreel superieur te voelen.

Het verschil is dat ik daar ook rechtuit voor uitkom dat ik niet wil dat er aan mijn pensioen geraakt wordt en terecht ook natuurlijk, aangezien ik als ambtenaar in de loop van mijn carrière minder verdien dan iemand die een gelijkaardige functie uitoefent in de privé-sector. Maar jij schermt met je "marktconformiteit" op het moment dat het je goed uitkomt, maar vind toch wel dat diezelfde markt moet "gecorrigeerd" worden wanneer het jou goed uitkomt.

Ik geloof dat we een woord hebben voor dergelijke houding.

Oh, en voor alle duidelijkheid: er zijn tal van redenen om mij moreel superieur te voelen.

Pericles 1 mei 2014 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7121114)
Het verschil is dat ik daar ook rechtuit voor uitkom dat ik niet wil dat er aan mijn pensioen geraakt wordt en terecht ook natuurlijk, aangezien ik als ambtenaar in de loop van mijn carrière minder verdien dan iemand die een gelijkaardige functie uitoefent in de privé-sector. Maar jij schermt met je "marktconformiteit" op het moment dat het je goed uitkomt, maar vind toch wel dat diezelfde markt moet "gecorrigeerd" worden wanneer het jou goed uitkomt.

Ik geloof dat we een woord hebben voor dergelijke houding.

Oh, en voor alle duidelijkheid: er zijn tal van redenen om mij moreel superieur te voelen.

Allemaal leugens Raf.
Je verdient niet minder dan in de privé.
Je hebt zelf eens gezegd dat je uit de horeca kwam en daar verdien je de hond zijn kloten.
Wat doe je daar in feite op de gemeente , gezien je kwalificaties ?
Pintjes tappen ? :lol:

Bob 1 mei 2014 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7120985)
N-VA regelt dat wel na 25 mei 2014, alle doppers (die profiteurs) op leefloon en de topambtenaren krijgen nog wat bij, want die moeten dat regelen.

Arbeidskaarten voor lage loon Europeanen aanmaken en schorsingen van buiten gekegelde werklozen en afgedankte collega's schorsen, is een zware job, waar de resterende ambtenaren, hun handen mee gaan vol krijgen.

Als nva erin gelukt om de belastingen wat minder te doen stijgen dan dat de machtspartijen er tot nu toe in gelukt zijn, dan zal het al een prestatie zijn.
En hier hebben ze toch nog altijd het voordeel van de twijfel.

Bob 1 mei 2014 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7120993)
Natuurlijk zal er gesaneerd worden maar niet op de ambtenarenpensioenen.
Frank Van Massenhoven legt ons deze week in Knack uit waarom niet:

"...Vroeger waren de lonen bij de overheid lager, en dat werd gecompenseerd met onder meer een hoger pensioen. Maar omdat ook de overheid meer en meer hooggeschoolden nodig had, zijn de lonen gaandeweg opgeschoven naar wat gangbaar is in de privésector.
Er is een nieuw systeem nodig dat aan de toekomstige ambtenaren niet meer de huidige pensioenen geeft.
Maar voor wie al ambtenaar is, zal men zich aan de gemaakte afspraken moeten houden..."

Ik deel de mening van Van Massenhove.

Frank van Massenhove is dan ook ne ambtenaar, die zonder scrupules zijn pensioen verdedigt.
De toekomstige ambtenaren een lager pensioen, geen enkel probleem, maar aan mijn pensioen (6500€/maand ?) wordt niet geraakt.
Komt daarbij nog dat dit pas binnen een paar generaties uitwerking zal hebben. Tegen dien tijd is Belgie al lang failliet.

subocaj 1 mei 2014 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 7121137)
Als nva erin gelukt om de belastingen wat minder te doen stijgen dan dat de machtspartijen er tot nu toe in gelukt zijn, dan zal het al een prestatie zijn.
En hier hebben ze toch nog altijd het voordeel van de twijfel.

Als de belastingen minder stijgen en je moet alles privé gaan betalen ben je dat geld ook kwijt.

Het loon van de werknemers verhogen is er niet bij, ook niet bij N-VA. De lasten en dan vooral de sociale lasten voor de bedrijven verlichten, op iedereen zijn kosten is hun enige optie, met de dooddoener dat de bedrijven "zuurstof" nodig hebben.

Als je iets meer wil hebben betaal je buiten het wettelijke maar alles aan de privé en zorg je ook maar zelf, dat je het later van die privé terugkrijgt.

Oei, waren het niet privébanken, die in het verleden zo goed hebben gezorgd voor je geld?
Waarom zouden die in de toekomst niet uit zijn op jouw privé gespaarde pensioen?

Raf 1 mei 2014 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7121132)
Je verdient niet minder dan in de privé.
Je hebt zelf eens gezegd dat je uit de horeca kwam en daar verdien je de hond zijn kloten.

Wat heb je niet begrepen aan "een gelijkaardige functie"?

TV-verslaafde 1 mei 2014 12:50

Ja, natuurlijk moeten de bedrijven meer zuurstof krijgen als je wil dat ze meer werk aanbieden. De overheid heeft meer dan genoeg zuurstof als je kijkt naar hoe hoog de belastingen zijn en ze willen nog meer zuurstof tot ze erin stikken. Zoveel zuurstof en nog niet de begroting op orde kunnen stellen. Het zijn daar een stel heel slechte advocaten en boekhouders bij de regering.

subocaj 1 mei 2014 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7121170)
Ja, natuurlijk moeten de bedrijven meer zuurstof krijgen als je wil dat ze meer werk aanbieden. De overheid heeft meer dan genoeg zuurstof als je kijkt naar hoe hoog de belastingen zijn en ze willen nog meer zuurstof tot ze erin stikken. Zoveel zuurstof en nog niet de begroting op orde kunnen stellen. Het zijn daar een stel heel slechte advocaten en boekhouders bij de regering.

Om te automatiseren in een lage loon land?
Aan wie hebben de privé bedrijven de winsten gegeven in de goede tijden?
Waar zijn hun buffers voor slechte tijden?
Electrawinds zuurstof genoeg gekregen, Alfacam zuurstof genoeg gekregen, TEC zuurstof genoeg gekregen.
Wie draait op voor de verliezen? Juist, de belastingbetaler, die bij de banken voor de reeds uitgekeerde "zuurstof" aan privé bedrijven, door onze politici, ook N-VA-ers, achter hun rug om, garant werden gesteld, voor de verliezen.

Begroting in evenwicht, laat me niet lachen, na 25 mei moet er enkel al bij de Vlaamse regering 14 en 7 miljard dus 21 miljard gevonden worden om Eurostat en het Rekenhof tevreden te stellen.

Bob 1 mei 2014 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7121152)
Als de belastingen minder stijgen en je moet alles privé gaan betalen ben je dat geld ook kwijt.

Hangt er wel vanaf aan wat dat het belastingsgeld wordt besteed. Van de meeste besparingen zal ik geen last hebben.
Citaat:

Het loon van de werknemers verhogen is er niet bij, ook niet bij N-VA. De lasten en dan vooral de sociale lasten voor de bedrijven verlichten, op iedereen zijn kosten is hun enige optie, met de dooddoener dat de bedrijven "zuurstof" nodig hebben.
De vorige regeringen hebben wel de notionele intrestaftrek ingevoerd, met de bedoeling om bedrijven naar hier te lokken. Maar nog gaan ze lopen, met of zonder notionele intrestaftrek.
Citaat:

Als je iets meer wil hebben betaal je buiten het wettelijke maar alles aan de privé en zorg je ook maar zelf, dat je het later van die privé terugkrijgt.
Ik, en mijne werkgever, hebben zich blauw betaalt aan pensioenbijdragen. Met als gevolg een zeer armzalig pensioen.
Citaat:

Oei, waren het niet privébanken, die in het verleden zo goed hebben gezorgd voor je geld?
Waarom zouden die in de toekomst niet uit zijn op jouw privé gespaarde pensioen?
Heb genoeg financiele kennis om zelf voor mijn geld te zorgen. Daarvoor heb ik de privébanken (en de overheid) niet nodig.

Demper 1 mei 2014 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120945)
2300 euro/maand pensioen voor een leerkracht met 36 jaar dienst is nu eenmaal niet langer vol te houden.

Dit is gewoon krankzinnig.

Supe®Staaf 1 mei 2014 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7120945)
Ambtenaren moeten niet everedig inleveren maar gewoon gelijkgesteld worden inzake verlofdagen,loon en pensioen.2300 euro/maand pensioen voor een leerkracht met 36 jaar dienst is nu eenmaal niet langer vol te houden.

Contracten moeten nageleefd worden.
Je kan mensen tientallen jaren nadat ze een contract aangingen met vaste loon en pensioencondities niet plots voor het blok zetten, zonder dat je als overheid alle vertrouwen kwijtspeelt.
Dat wreekt zich.

Dergelijke zaken moeten op lange termijn geregeld worden.
Nieuwe contracten kunnen aangeboden worden met andere voorwaarden, en dan beslissen kandidaat-beambten allerhande, in vrijheid of ze de condities aanvaarden.

Maar oude beloften kan je niet zomaar opschorten als overheid.

Supe®Staaf 1 mei 2014 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 7121042)
Man, man, man...

Waarom schaffen we het gesubsidieerd onderwijs niet gewoon af? Laat de markt maar spelen dan. Dat jij het je niet langer zal kunnen veroorloven om je kinderen school te laten lopen, nemen we er natuurlijk graag bij. Onderwijs alleen voor de rijken... Want zo hoort het! :roll:

Dat zou geen probleem zijn als er dan ook geen belastingen voor geheven worden.

Demper 1 mei 2014 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7121249)
Contracten moeten nageleefd worden.
Je kan mensen tientallen jaren nadat ze een contract aangingen met vaste loon en pensioencondities niet plots voor het blok zetten, zonder dat je als overheid alle vertrouwen kwijtspeelt.
Dat wreekt zich.

Dergelijke zaken moeten op lange termijn geregeld worden.
Nieuwe contracten kunnen aangeboden worden met andere voorwaarden, en dan beslissen kandidaat-beambten allerhande, in vrijheid of ze de condities aanvaarden.

Maar oude beloften kan je niet zomaar opschorten als overheid.

En als het geld op is?

Another Jack 1 mei 2014 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7121235)
Dit is gewoon krankzinnig.

Weinig hè?

Demper 1 mei 2014 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7121255)
Weinig hè?

Je kan beter trollen dan dit he jongen.

Demper 1 mei 2014 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol & Sok (Bericht 7121260)
Dan komen we het bij u halen.

Ik dacht het niet.

Another Jack 1 mei 2014 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7121261)
Je kan beter trollen dan dit he jongen.

Zolang ze er elke maand liggen, mag jij zo luid "trol" roepen als je wil...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be