![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Jij bent niet beter dan ik. Jij wil toch ook je pensioen niet reduceren ? Er is geen enkele reden om je moreel superieur te voelen. |
Pericles, waarom zijn je kinderen niet gegaan naar een privé school waar de leraars marktconforme weddes krijgen, het onderwijs zeer hoog aangeschreven staat en de onbekwamen buitenvliegen??
|
Citaat:
Ik geloof dat we een woord hebben voor dergelijke houding. Oh, en voor alle duidelijkheid: er zijn tal van redenen om mij moreel superieur te voelen. |
Citaat:
Je verdient niet minder dan in de privé. Je hebt zelf eens gezegd dat je uit de horeca kwam en daar verdien je de hond zijn kloten. Wat doe je daar in feite op de gemeente , gezien je kwalificaties ? Pintjes tappen ? :lol: |
Citaat:
En hier hebben ze toch nog altijd het voordeel van de twijfel. |
Citaat:
De toekomstige ambtenaren een lager pensioen, geen enkel probleem, maar aan mijn pensioen (6500€/maand ?) wordt niet geraakt. Komt daarbij nog dat dit pas binnen een paar generaties uitwerking zal hebben. Tegen dien tijd is Belgie al lang failliet. |
Citaat:
Het loon van de werknemers verhogen is er niet bij, ook niet bij N-VA. De lasten en dan vooral de sociale lasten voor de bedrijven verlichten, op iedereen zijn kosten is hun enige optie, met de dooddoener dat de bedrijven "zuurstof" nodig hebben. Als je iets meer wil hebben betaal je buiten het wettelijke maar alles aan de privé en zorg je ook maar zelf, dat je het later van die privé terugkrijgt. Oei, waren het niet privébanken, die in het verleden zo goed hebben gezorgd voor je geld? Waarom zouden die in de toekomst niet uit zijn op jouw privé gespaarde pensioen? |
Citaat:
|
Ja, natuurlijk moeten de bedrijven meer zuurstof krijgen als je wil dat ze meer werk aanbieden. De overheid heeft meer dan genoeg zuurstof als je kijkt naar hoe hoog de belastingen zijn en ze willen nog meer zuurstof tot ze erin stikken. Zoveel zuurstof en nog niet de begroting op orde kunnen stellen. Het zijn daar een stel heel slechte advocaten en boekhouders bij de regering.
|
Citaat:
Aan wie hebben de privé bedrijven de winsten gegeven in de goede tijden? Waar zijn hun buffers voor slechte tijden? Electrawinds zuurstof genoeg gekregen, Alfacam zuurstof genoeg gekregen, TEC zuurstof genoeg gekregen. Wie draait op voor de verliezen? Juist, de belastingbetaler, die bij de banken voor de reeds uitgekeerde "zuurstof" aan privé bedrijven, door onze politici, ook N-VA-ers, achter hun rug om, garant werden gesteld, voor de verliezen. Begroting in evenwicht, laat me niet lachen, na 25 mei moet er enkel al bij de Vlaamse regering 14 en 7 miljard dus 21 miljard gevonden worden om Eurostat en het Rekenhof tevreden te stellen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan mensen tientallen jaren nadat ze een contract aangingen met vaste loon en pensioencondities niet plots voor het blok zetten, zonder dat je als overheid alle vertrouwen kwijtspeelt. Dat wreekt zich. Dergelijke zaken moeten op lange termijn geregeld worden. Nieuwe contracten kunnen aangeboden worden met andere voorwaarden, en dan beslissen kandidaat-beambten allerhande, in vrijheid of ze de condities aanvaarden. Maar oude beloften kan je niet zomaar opschorten als overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be