Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Zijn pestbelastingen communautair ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201595)

fonne 5 mei 2014 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7126974)
Dat zou NVA dat vooral sterk staat in Antwerpen, waar veel niet-Belgen wonen wel eens zetels kunnen kosten. Vooral als Belgische moslims blanco zouden stemmen.

N-VA staat al lang niet meer vooral sterk in Antwerpen. De zetel die ze daar mogelijks kwijtraakt (door het hoog aantal allochtone kinderen dat dan niet meer meegeteld wordt) wint ze ergens anders dan wel terug.

pajoske 5 mei 2014 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7127071)
Dat jij niet kan rekenen is jou probleem. Maar het is een feit dat met een nationale kieskring Vlaanderen 96 zetels zou halen in plaats van 86 nu (na de 6de staatsmisvorming). En dat Vlaanderen minstens 13 van de 21 Europese zetels zou krijgen in plaats van 12 (en dat is dan nog in de veronderstelling dat de Walen niet te veel op Verhofstadt zouden stemmen).

Hoe gij daaraan komt moet ge mij toch eens uitleggen.

edit: Sorry, had niet gezien dat ge één man, één stem voorgesteld had.

Maar denk ge niet dat de Franstalige politici al die blanco-stemmers met alle middelen zal motiveren om toch een stem uit te brengen? Waar blijft ge dan nog met uw redenering? En denkt ge ook niet dat Vlamingen op Franstaligen zouden stemmen? Di Rupo is blijkbaar ook populair in Vlaanderen. hij volgt maar net achter ene Bart De Wever.
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/V...oliticus.dhtml

Bad Attila 6 mei 2014 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7127071)
Dat jij niet kan rekenen is jou probleem. Maar het is een feit dat met een nationale kieskring Vlaanderen 96 zetels zou halen in plaats van 86 nu (na de 6de staatsmisvorming). En dat Vlaanderen minstens 13 van de 21 Europese zetels zou krijgen in plaats van 12 (en dat is dan nog in de veronderstelling dat de Walen niet te veel op Verhofstadt zouden stemmen).

Ik ben inderdaad heel slecht in rekenen.
En nog steeds niet onder de indruk.

Johan Bollen 6 mei 2014 14:23

Citaat:

Maar het is een feit dat met een nationale kieskring Vlaanderen 96 zetels zou halen in plaats van 86 nu
Ik ben daar wel van onder de indruk.

Bad Attila 6 mei 2014 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7128199)
Ik ben daar wel van onder de indruk.

Zijt je wel zeker dat het geen 95 of 97 zetels zullen zijn? :-P

Distel 6 mei 2014 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7122218)
Terzijde: ik vind het onwaardig dat een federale Minister beslissingen neemt op basis van een communautaire redenering. :x

Dat is in dit land nooit anders geweest en het zal ook nooit anders zijn.

Bad Attila 6 mei 2014 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 7128339)
Dat is in dit land nooit anders geweest en het zal ook nooit anders zijn.

Helaas is dat bijna overal zo. :cry:

Johan Bollen 6 mei 2014 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7128259)
Zijt je wel zeker dat het geen 95 of 97 zetels zullen zijn? :-P

Vlaanderen is gewend aan het leedvermaak dat de Franstaligen hebben als gevolg van hun bevoorrechte positie ten opzichte van Vlamingen in dit land. Men kan er alleen maar over verheugd zijn dat de Franstaligen zoveel zelfvertrouwen hebben dat ze hun vermeende suprematie niet denken te hoeven binnenskamers houden. Ze weten dat de emmer bij de Vlamingen niet vlug vol is. Dat ze nog wel een aantal jaren kunnen verder gaan met hun racistische spot.

Een veralgemening bovenstaande, maar wel van toepassing op 'Bad' Attila merk ik.

Bad Attila 6 mei 2014 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7128359)
Vlaanderen is gewend aan het leedvermaak dat de Franstaligen hebben als gevolg van hun bevoorrechte positie ten opzichte van Vlamingen in dit land. Men kan er alleen maar over verheugd zijn dat de Franstaligen zoveel zelfvertrouwen hebben dat ze hun vermeende suprematie niet denken te hoeven binnenskamers houden. Ze weten dat de emmer bij de Vlamingen niet vlug vol is. Dat ze nog wel een aantal jaren kunnen verder gaan met hun racistische spot.

Een veralgemening bovenstaande, maar wel van toepassing op 'Bad' Attila merk ik.

Dit zou een super-interessante bijdrage zijn indien de Franstaligen een "vermeende" suprematie in dit land zouden hebben.

Johan Bollen 6 mei 2014 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7128371)
Dit zou een super-interessante bijdrage zijn indien de Franstaligen een "vermeende" suprematie in dit land zouden hebben.

Een vermeende culturele suprematie, een effectieve politieke bevoorrechting.

U denkt het eerste en u weet het tweede. En proficiat dat u er openlijk durft voor uitkomen.

Bad Attila 6 mei 2014 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7128400)
Een vermeende culturele suprematie, een effectieve politieke bevoorrechting.

Beide zijn al lang verleden tijd, hoor...

Citaat:

U denkt het eerste en u weet het tweede. En proficiat dat u er openlijk durft voor uitkomen.
Allé, nog ene met bovennatuurlijke gaves. :roll:

djimi 6 mei 2014 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7126648)
... vindt gij dat blanco-stemmers ... niet mogen vertegenwoordigd worden?...

Van mij mogen - wat zeg ik? MOETEN - blanco stemmers wel degelijk vertegenwoordigd worden:

door lege zetels in het parlement.

!

djimi 6 mei 2014 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7126648)
... Verkeerde indrukken die er toe leiden dat kiezers verkeerde keuzes maken op 25 mei.

Wanneer is een keuze een 'verkeerde keuze' volgens u?

HRobin 6 mei 2014 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7128500)
Van mij mogen - wat zeg ik? MOETEN - blanco stemmers wel degelijk vertegenwoordigd worden:

!

Da's een idee :thumbsup:

Johan Bollen 6 mei 2014 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 7128441)
Beide zijn al lang verleden tijd, hoor...

We hebben juist nog de cijfers gezien. En meer dat wat spot daarover kwam er niet uit bij u. De rest is deductie.

pajoske 6 mei 2014 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7128501)
Wanneer is een keuze een 'verkeerde keuze' volgens u?

Als ge een andere keuze maakt dan de keuze die ge zoudt gemaakt hebben indien ge weet had gehad van de juiste cijfers en informatie.

Another Jack 6 mei 2014 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7128500)

!

Ik zou zelfs verder gaan, ik zou de blanco-stemmers uitnodigen om als lege zetel effectief te fungeren.

stropdrager 6 mei 2014 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7127198)
Hoe gij daaraan komt moet ge mij toch eens uitleggen.

edit: Sorry, had niet gezien dat ge één man, één stem voorgesteld had.

Maar denk ge niet dat de Franstalige politici al die blanco-stemmers met alle middelen zal motiveren om toch een stem uit te brengen? Waar blijft ge dan nog met uw redenering? En denkt ge ook niet dat Vlamingen op Franstaligen zouden stemmen? Di Rupo is blijkbaar ook populair in Vlaanderen. hij volgt maar net achter ene Bart De Wever.
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/V...oliticus.dhtml

Het aantal blanco/ongeldige stemmers ligt in Franstalig België al een aantal verkiezingen lang een stuk hoger dan in Nederlandstalig België. Het zou me verbazen mocht dit bij de volgende verkiezingen anders zijn.

stropdrager 6 mei 2014 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 7126974)
Dat zou NVA dat vooral sterk staat in Antwerpen, waar veel niet-Belgen wonen wel eens zetels kunnen kosten. Vooral als Belgische moslims blanco zouden stemmen.

Niet-Belgen mogen niet stemmen bij federale en Vlaamse verkiezingen. Voor de zetelverdeling BINNEN een kieskring wordt er alleen maar rekening gehouden met geldig uitgebrachte stemmen. Er wordt alleen maar rekening gehouden met het inwonersaantal om te bepalen hoeveel zetels een geografisch gebied krijgt.

Bovendien staat de N-VA in elke Vlaamse provincie sterk. Kijk anders nog maar eens goed naar de resultaten van de federale verkiezingen in 2010.

Bad Attila 7 mei 2014 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7128576)
We hebben juist nog de cijfers gezien. En meer dat wat spot daarover kwam er niet uit bij u. De rest is deductie.

Welke cijfers? Welke deductie?
Ik zie enkel iemand die zegt, "het zal zo zijn!". Van zo'n argumenten ben ik zeer zelden onder de indruk. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be