Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1 mei - Gezinsdag Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201635)

Nietzsche 4 mei 2014 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7124825)
hiermee bevestig je het juist:-D
Hoe is het met jouw vlaams gesteld

Slecht, irritant taaltje.

Kaaskoppie 4 mei 2014 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7124826)
Slecht, irritant taaltje.

het is mooi en verfijnd nederlands,zonder enige handicap zoals een zieke roggelende g die kaaskoppen wel eens durven uitspuwen

Nietzsche 4 mei 2014 02:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7124827)
het is mooi en verfijnd nederlands,zonder enige handicap zoals een zieke roggelende g die kaaskoppen wel eens durven uitspuwen

Het is vooral een taal voor mietjes met een groot minderwaardigheidscomplex.

Kaaskoppie 4 mei 2014 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7124828)

Mietjes vind je in Holland aan de melk en kaas onder de sloef van een mannelijk lelijk gekleed hollands wijf..
Voor het mooie perfecte Nederlands verwijs ik je graag naar de Vlaming Hugo Claus,
de grootmeester der Nederlandse taal,zijn Vlaams Nederlands is nog steeds een voorbeeld voor alle nederlandstaligen

Nietzsche 4 mei 2014 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7124830)
Mietjes vind je in Holland aan de melk en kaas onder de sloef van een mannelijk lelijk gekleed hollands wijf..
Voor het mooie perfecte Nederlands verwijs ik je graag naar de Vlaming Hugo Claus,
de grootmeester der Nederlandse taal,zijn Vlaams Nederlands is nog steeds een voorbeeld voor alle nederlandstaligen

En dit allemaal met een zachte G?

:lol:

Kaaskoppie 4 mei 2014 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7124831)
En dit allemaal met een zachte G?

:lol:

wat zachte G,
je hebt toch ook geen harde p of k,doe eens normaal!!

Jan van den Berghe 4 mei 2014 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7123297)
Vlaams.

Hoe goed jullie ook je best doen om fatsoenlijk AN te spreken, het accentje komt altijd naar voren.

Walgelijk gewoon.

In Duitsland neemt niemand aanstoot dat je Standaardduits met een zekere tongval spreekt. Heel vlug herken je aldus mensen uit het noorden van Duitsland. Of de onmiskenbare melodische tongval uit het Zuiden, terwijl oostelijke sprekers vrij hoekig en met zware klanken spreken.

Ook in ons Nederlands taalgebied lijkt er mij ruimte voor dergelijke zaken, al hoort in bepaalde omstandigheden de uitspraaknorm nagestreefd te worden. Jammer genoeg wordt die in Nederland eerder losgelaten dan in Vlaanderen. Op het NOS-journaal merk ik hoe langer hoe meer poldernederlands, terwijl men bij de VRT toch voor het nieuwsgedeelte nog steeds vasthoudt aan correct AN.

Kaaskoppie 4 mei 2014 02:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7124839)
In Duitsland neemt niemand aanstoot dat je Standaardduits met een zekere tongval spreekt. Heel vlug herken je aldus mensen uit het noorden van Duitsland. Of de onmiskenbare melodische tongval uit het Zuiden, terwijl oostelijke sprekers vrij hoekig en met zware klanken spreken.

Ook in ons Nederlands taalgebied lijkt er mij ruimte voor dergelijke zaken, al hoort in bepaalde omstandigheden de uitspraaknorm nagestreefd te worden. Jammer genoeg wordt die in Nederland eerder losgelaten dan in Vlaanderen. Op het NOS-journaal merk ik hoe langer hoe meer poldernederlands, terwijl men bij de VRT toch voor het nieuwsgedeelte nog steeds vasthoudt aan correct AN.

absoluut!en het is wat mij betreft voorbeeld nederlands

Gipsy 4 mei 2014 05:43

Citaat:

Ik heb soms grote moeite om Hollanders te verstaan. Ze spreken hun Nederlands met een Amerikaanse tongval. Het grappige is als ze Engels (Amerikaans) spreken je er hen in buitenland zo kunt uitpikken.

Garry 4 mei 2014 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7124710)
die partij natuurlijk die je het gevoel en de schijn geeft je serieus te nemen

Ik begin met het eerste wat op mijn verlanglijstje staat.

Welke partij heeft lak aan het koningshuis en is niet te beroerd om keihard de kat tegen de haren in te strelen? En als Antwoord kom ik dan uit bij het VB.

Welke partij heeft al al die jaren een onafhankelijk Vlaanderen op zijn programma staan zonder daar om de haverklap wat aan te veranderen? En dan kom ik uit bij het VB.

Welke partij schreeuwt al tientallen jaren dat op deze wijze ons sociaal stelsel ondermijnd wordt? En dan kom ik uit bij het VB.

Welke partij is steevast contra deze Eu ? En dan kom ik uit bij het VB.

http://www.youtube.com/watch?v=vo2EFaDMccs
Dit is wat een politieke partij dood maakt. Hoe kun je nu nog stemmen op een partij waarvan de top zelf niet weet waarvoor ze staan.

Garry 4 mei 2014 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 7124886)
Ik heb soms grote moeite om Hollanders te verstaan. Ze spreken hun Nederlands met een Amerikaanse tongval. Het grappige is als ze Engels (Amerikaans) spreken je er hen in buitenland zo kunt uitpikken.

idd ver Engelsen ze alles met hun uitspraken zoals kerreven, trem....

Garry 4 mei 2014 07:54

Citaat:

Hoewel ik meer en meer ook van deze nieuwslezers flagrante taalfouten te horen krijg. En dat zou zeker niet mogen gezien zij op taalgebied een voorbeeldfunctie hebben.

Garry 4 mei 2014 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7124830)

Will Ferdy is anders ook een mietje maar weinige spreken zuiverder NA dan hij doet. http://www.youtube.com/watch?v=dKrKtrKZJLk

Garry 4 mei 2014 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie (Bericht 7124811)
je woont in Nederland vind Vlaanderen maar niks en toch bevind je je op een vlaams politiek forum,is het dan zo slecht gesteld in Nederland

Moet wel zijn, kijk anders maar eens naar "Ik vertrek". Ze gaan daar kennelijk allemaal lopen. Spreken niet eens een half woord Frans en ze gaan naar Frankrijk wonen en zo. En eender waar ze toekomen, ook al spreken ze geen woord van de streektaal, binnen het half uur hebben ze daar een boel andere Nederlanders gevonden. Die komen daar allemaal precies zoals kakkerlakken vanonder de stenen gekropen .

Garry 4 mei 2014 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7124702)
Geen enkele want 't zijn allemaal landverraaiers volksverlakkers & zakkenvullers.

We zullen zien wat NVA gaat waarmaken.

Nada, niente, want ze zijn al geboycot door de huitege politicigangsterbendes bij boorbaad.

Xenophon 4 mei 2014 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7124828)

Maar die mietjes nemen tenminste "trem sjeuve" niet.

Demper 4 mei 2014 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7125306)
Maar die mietjes nemen tenminste "trem sjeuve" niet.

trem sjeuve....

:rofl:

fred vanhove 4 mei 2014 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7125320)
trem sjeuve....

:rofl:

Trem Sjeuve en trem negen kan je tenminste niet verwarren....zeven en negen daarentegen ?:roll:

Eberhard Leclerc 4 mei 2014 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 7124930)
idd ver Engelsen ze alles met hun uitspraken zoals kerreven, trem....

Voetbal

Vlaanderen:

match
off-side
ref
corner
own goal

Nederland:

wedstrijd
buitenspel
scheids
hoekschop
eigen doelpunt

Demper 4 mei 2014 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7125341)
Voetbal

Vlaanderen:

match
off-side
ref
corner
own goal

Nederland:

wedstrijd
buitenspel
scheids
hoekschop
eigen doelpunt

Youtube!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be