Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voorpost vervangt vreemde vlaggen door Vlaamse Leeuw (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202250)

Another Jack 16 mei 2014 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7144167)
Zo een discussies hebben geen zin hoor. Liberalen zien het belang niet in van een hecht sociaal weefsel. Samenhorigheid is voor hen een vies woord, want zij voelen zich verheven boven anderen.

Ik bepaal wie tot mijn sociaal weefsel behoort, anderen bepalen dat ook of ik al dan niet tot hun sociaal weefsel behoor.

Samenhorigheid is geen vies woord, wel als het door zinloze conventies en achterlijke tradities wordt opgedrongen en geïnstitutionaliseerd wordt.

mvd 16 mei 2014 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144177)
Hou toch op met die kleffe sterk samenhangende maatschappij-zever.
Die is er nooit geweest, is er nu niet en zal er nooit komen
De maatschappij was evengoed heterogeen en verdeeld voor de na-oorlogse migratiegolven... er waren breuklijnen alom... (rijk-arm, steden-platteland, katholieken-vrijzinnigen, links -rechts,...)

Ik heb behalve taal niets met u gemeen.

Wij zullen nooit samen rond het kampvuur "kumbaya"" zingen en dat systeem werkt prima voor mij.

Typische pseudo-academische bureautafelretoriek.

Je maakt perfect duidelijk dat je niet de minste notie hebt over hoe samenlevingen elders in de wereld functioneren.

Nietzsche 16 mei 2014 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7144187)

Je maakt perfect duidelijk dat je niet de minste notie hebt over hoe samenlevingen elders in de wereld functioneren.

Wat heeft Jack dan nog meer gemeen met Jan behalve de taal?

Another Jack 16 mei 2014 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7144187)

Heb ik dat duidelijk gemaakt?
Straf...

mvd 16 mei 2014 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144183)
Ik bepaal wie tot mijn sociaal weefsel behoort, anderen bepalen dat ook of ik al dan niet tot hun sociaal weefsel behoor.

Samenhorigheid is geen vies woord, wel als het door zinloze conventies en achterlijke tradities wordt opgedrongen en geïnstitutionaliseerd wordt.

Deze zin maakt heel pijnlijk duidelijk dat je niet de minste kennis hebt over sociologie en politicologie. Informeer jezelf, lees over 'conservatisme' en 'liberalisme', begin desnoods bij Wikipedia.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144177)
Hou toch op met die kleffe sterk samenhangende maatschappij-zever.
Die is er nooit geweest, is er nu niet en zal er nooit komen.
De maatschappij was evengoed heterogeen en verdeeld voor de na-oorlogse migratiegolven... er waren breuklijnen alom... (rijk-arm, steden-platteland, katholieken-vrijzinnigen, links -rechts,...)

Ik heb behalve taal niets met u gemeen.

Wij zullen nooit samen rond het kampvuur "kumbaya"" zingen en dat systeem werkt prima voor mij.

U snapt dus niet waar ik het over heb. Jammer. Mvd blijkt inderdaad gelijk te hebben.

djimi 16 mei 2014 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7144190)
Wat heeft Jack dan nog meer gemeen met Jan behalve de taal?

Dikke kans dat ze hetzelfde 'fijn stof' inademen :twisted:

vlaams realist 16 mei 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144150)
Leugenaar.
Jij mag zo veel leeuwen op je auto kleven als je dat wil.
Geen enkel reglement verbiedt dat.

Neen, geen enkel reglement. Maar ik wil mn auto nog kunnen terugvinden. Dus de sociale druk verbiedt me dat.

mvd 16 mei 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144193)
Heb ik dat duidelijk gemaakt?
Straf...

Het is ook logisch dat je niet snapt dat je dat hebt duidelijk gemaakt.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7144183)

Wollige praat. Zeg me eens: wat mogen dan wel die "zinloze conventies en achterlijke tradities" zijn waarvan u meent dat ze wel eens "opgedrongen en geïnstitutionaliseerd" zouden kunnen worden?

Another Jack 16 mei 2014 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvd (Bericht 7144197)
Deze zin maakt heel pijnlijk duidelijk dat je niet de minste kennis hebt over sociologie en politicologie. Informeer jezelf, lees over 'conservatisme' en 'liberalisme', begin desnoods bij Wikipedia.

Laat jij de cursussen sociologie en politicologie maar je sociaal weefsel bepalen.
Prima voor mij.

Jan van den Berghe 16 mei 2014 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7144201)
Neen, geen enkel reglement. Maar ik wil mn auto nog kunnen terugvinden. Dus de sociale druk verbiedt me dat.

Er hangt al vele jaren een leeuw achteraan onze gezinswagen. Jaren geleden vond iemand in Brussel het blijkbaar nodig een poging te wagen die eraf te halen. Voor het overige: nooit problemen mee gehad.

praha 16 mei 2014 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7144000)
Goeie actie? Schandalige provocatie! Moest er een tentoonstelling zijn over zoveel jaar migratie van Italianen, en de Italiaanse vlag zou daar hangen, zou Voorpost daar waarschijnlijk niét over vallen!

eerlijk, behulpzaam en ludiek zou zijn dat me die vlag met de Vlaamse leeuw dan op zijn beurt vervangen had kunnen worden door een mooie ansichtkaart

http://yelloman1.blogspot.be/2007/10...samen-met.html

vlaams realist 16 mei 2014 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7144182)
Italianen waar ook ter wereld koesteren hun cultuur. Vlamingen buiten Vlaanderen proberen er zo snel mogelijk vanaf te geraken. Dat is het verschil.

Vlamingen die migreren proberen met hard werk en talenkennis zich in de nieuwe maatschappij op te werken. Italianen proberen met criminaliteit en oude familliebanden te heersen. Maffia, al van gehoord?

Nietzsche 16 mei 2014 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 7144217)
eerlijk, behulpzaam en ludiek zou zijn dat me die vlag met de Vlaamse leeuw dan op zijn beurt vervangen had kunnen worden door een mooie ansichtkaart

Of door de Nederlandse vlag..

vlaams realist 16 mei 2014 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144213)
Er hangt al vele jaren een leeuw achteraan onze gezinswagen. Jaren geleden vond iemand in Brussel het blijkbaar nodig een poging te wagen die eraf te halen. Voor het overige: nooit problemen mee gehad.

Jij moet waarschijnlijk niet gaan werken op een door de vakbonden overheerste werkplaats.

praha 16 mei 2014 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7144220)
Of door de Nederlandse vlag..

een afbeelding van een stukje brie ?

Another Jack 16 mei 2014 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7144206)
Wollige praat. Zeg me eens: wat mogen dan wel die "zinloze conventies en achterlijke tradities" zijn waarvan u meent dat ze wel eens "opgedrongen en geïnstitutionaliseerd" zouden kunnen worden?

Mijn ouders horen bij mijn sociaal weefsel, niet omdat het mijn ouders "zijn" (dat was biologisch gezien niet zo moeilijk) maar voor de liefde, opvoeding, de zorgeloze jeugd die ze me gegeven hebben.

Moesten mijn ouders mij niet behandeld hebben zoals ouders kinderen dienen te behandelen, dan zouden ze al lang meer tot mijn sociaal weefsel behoren.

Ik zal u een voorbeeld geven van een zinloze en achterlijke traditie:
De onvoorwaardelijke verering van het ouderschap (het gebod: Eer uw Ouders, "ja maar het blijven uw ouders.."discours) die generaties mishandelde en verwaarloosde kinderen nog eens extra in de grond duwden zijn, moeten we overboord gooien.
Men is pas een ouder als men zich als ouder gedraagt.

Nietzsche 16 mei 2014 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 7144225)
een afbeelding van een stukje brie ?

Brie is niet Nederlands.

Another Jack 16 mei 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7144219)
Vlamingen die migreren proberen met hard werk en talenkennis zich in de nieuwe maatschappij op te werken. Italianen proberen met criminaliteit en oude familliebanden te heersen. Maffia, al van gehoord?

Brave Vlamingen :-)
Stoute Italianen :-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be