Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   FDW: "Willen jullie meer of MINDER bruine mensen in Vlaanderen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=202938)

Thuleander 24 juni 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7209571)
erger nog: één ervan was ook nog eens moslim! :lol:

Eau jee.
Misschien gaan Vlamingen wel van de islam houden nu.

Thuleander 24 juni 2014 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde (Bericht 7209933)
Het is mij duidelijk dat gij liever een blank en christelijk maar Franstalig Brussel verkiest boven een Nederlandstalig maar bruin en islamitisch Brussel.
Ik verkies dat laatste, hypothetisch gesproken.

Jij bent dan ook niet zo erg snugger.

Miauw! 24 juni 2014 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7209964)
Ze mogen bruin zijn maar als ik sommigen met Algerijnse vlaggen zie zwaaien krijg ik een beetje het gevoel dat ze gewoon hier zijn voor het geld. Maar dat zal wel niet zo zijn, ze houden van ons en ons land. Niet?

In onze straat hangen bijna evenveel oranje vlaggen als Belgische. En zelfs een Portugese en een Amerikaanse. Mag toch?

Snerror 24 juni 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7210183)
In onze straat hangen bijna evenveel oranje vlaggen als Belgische. En zelfs een Portugese en een Amerikaanse. Mag toch?

Dat mag zeker, maar het toont wel aan dat het zeker geen 'Belgen' zijn en dat ze dat ook niet willen zijn.

Eberhard Leclerc 24 juni 2014 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7210190)
Dat mag zeker, maar het toont wel aan dat het zeker geen 'Belgen' zijn en dat ze dat ook niet willen zijn.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7210161)
met Vlaamse vlaggen in Brussel zwaaien wekt gegarandeerd agressie op.

Jij reageert dus precies zo op een Algerijnse vlag net als een Brusselaar op een Vlaamse vlag.

De ironie van dit feit ontgaat je kennelijk...

Miauw! 24 juni 2014 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 7210190)

Onze Nederlandse vrienden die in België wonen en ook de Belgische nationaliteit hebben, supporteren ook voor Oranje, hoor! Dat is toch normaal? Waarom zou je je roots moeten verloochenen?

Snerror 1 juli 2014 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 7210374)
Jij reageert dus precies zo op een Algerijnse vlag net als een Brusselaar op een Vlaamse vlag.

De ironie van dit feit ontgaat je kennelijk...

Hoezo? Zeggen die Brusselaars dan "dat mag zeker"? Ik dacht het niet.

Thuleander 1 juli 2014 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7210465)
Onze Nederlandse vrienden die in België wonen en ook de Belgische nationaliteit hebben, supporteren ook voor Oranje, hoor! Dat is toch normaal? Waarom zou je je roots moeten verloochenen?

'Roots' zijn dan ook heel erg bepalend voor iemands identiteitsbeleving.
Veel bepalender dan kunstmatige constructies zoals taal of nationaliteit.
Dat merk je elke wereldbeker opnieuw.

alberto 1 juli 2014 11:53

Citaat:

Als je uw roots gans uw leven als een zware bagage achter u moet slepen dan is het volgens mij beter dat je blijft wonen waar uw roots zijn, je zal je veel gelukkiger voelen.

Lukkas 1 juli 2014 16:25

Citaat:

Als ik morgen in Noorwegen ga wonen, zal ik kiezen voor al wat Noors is. Ikzelf en mijn kinderen zullen Noors worden. Anders kan men beter thuis blijven. Trouwens waarom zevert men steeds over het voortbestaan van België? Er is bijna niemand die zich nog Belg voelt: Marokkanen, Turken, Algerijnen, Russen, Polen, Roemenen, Iraniërs, Irakezen en noem maar op, zij kiezen allemaal voor hun eigen cultuur.

circe 1 juli 2014 16:30

Citaat:

en hun kinderen hebben dan twee paspoorten? (Nederlands en Belgisch?) en hun kleinkinderen en later achterkleinkinderen blijven evenzeer even Nederlands als de grootouders?

modderfokker 1 juli 2014 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7219061)
'Roots' zijn dan ook heel erg bepalend voor iemands identiteitsbeleving.
Veel bepalender dan kunstmatige constructies zoals taal of nationaliteit.
Dat merk je elke wereldbeker opnieuw.

Kulpraat. Ons ORANJE heeft de meeste vreemdelingen en buitenlanders van het toernooi. Kan me geen hol schelen. Iedereen gaat los bij welk doelpunt van ons dan ook.

modderfokker 1 juli 2014 20:51

Citaat:

Ik mag jouw mattie!!!
Nederlands ELTAL is een helig ding. Niemand kan daar mee fokken. Als je Nederlander bent of bent geweest houd je van dat TEAM. Waar je ook bent of woont. Gezin in mijn straat in Breda heeft 4 paspoorten; iraans, turks, belgisch en syrisch::: Maar ze kraken voor HOLLAND

modderfokker 1 juli 2014 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7219331)
Er is bijna niemand die zich nog Belg voelt: Marokkanen, Turken, Algerijnen, Russen, Polen, Roemenen, Iraniërs, Irakezen en noem maar op, zij kiezen allemaal voor hun eigen cultuur.

Al mijn buitenlandse matties in Antwerpen schijten op Belgie en Belgen (zijn ook wel goede blanken daar, maar weinig). Gaat gewoon over geld verdienen. Meeste rijden dikke Benz of Bempi. En ze hebben het grootste gelijk.

De schoofzak 1 juli 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7219331)
Als ik morgen in Noorwegen ga wonen, zal ik kiezen voor al wat Noors is. Ikzelf en mijn kinderen zullen Noors worden. Anders kan men beter thuis blijven. Trouwens waarom zevert men steeds over het voortbestaan van België? Er is bijna niemand die zich nog Belg voelt: Marokkanen, Turken, Algerijnen, Russen, Polen, Roemenen, Iraniërs, Irakezen en noem maar op, zij kiezen allemaal voor hun eigen cultuur.

Je zal bedoelen "als ik morgen me in Noorwegen definitief ga settlen ..."

Er zijn nog Vlamingen en flaminganten, die het interessant vinden om internationale ervaring op te doen en enkele jaren in het buitenland te gaan werken/wonen ... met de mogelijkheid om eventueel terug te keren.

Wat wel altijd nodig is: het respect voor de lokale cultuur ... bla bla ...

.

Miauw! 4 juli 2014 10:38

't Is inderdaad ver gekomen met de verbruining..... als Kevin De Bruyne nu al een nationale held is.

fred vanhove 4 juli 2014 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker (Bericht 7219584)
Kulpraat. Ons ORANJE heeft de meeste vreemdelingen en buitenlanders van het toernooi. Kan me geen hol schelen. Iedereen gaat los bij welk doelpunt van ons dan ook.

Als je nooit iets wezenlijks te vieren hebt in je leven kan ik begrijpen dat een doelpunt je even uit je saaie bestaan tilt.

modderfokker 4 juli 2014 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7222068)
Als je nooit iets wezenlijks te vieren hebt in je leven kan ik begrijpen dat een doelpunt je even uit je saaie bestaan tilt.

Ik vier elke dag feest mattie. maar een doelpunt van ORANJE is voor ons NEDERLANDERS gewoon HEILIG. dan ga je los dus. feesten, bier, drugs, pillen, en harde sex. kijk wie we hebben: robben Van Persie en Ron Vlaar de gekste! daar fok je niet mee, mattie!!!!

Johan Bollen 4 juli 2014 15:29

Bruine mensen bezorgen België een wereldtitel.... Vlaams belang onder de kiesdrempel?

Miauw! 4 juli 2014 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7222391)
Bruine mensen bezorgen België een wereldtitel.... Vlaams belang onder de kiesdrempel?

Moesten het nu verkiezingen zijn..... veel kans!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be