Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Gatz, de minister van niets. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205730)

robert t 6 augustus 2014 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7270884)
Het werk van Rubens werd bijna uitsluitend gefinancierd via belastingen.

Laat ons deze bewering eens nader bekijken. In feite bedoel je dat het ontzaglijk oeuvre van Rubens gesubsidieerd werd. Niets is minder waar.

Na zijn Italiaanse periode behoorde Rubens tot de top van de Lage Landen. Hij werd overstelpt met opdrachten van adellijke huizen, de hogere clerus en de zeer rijke Antwerpse middenstand. In zijn atelier werkten tientallen leerlingen en gevestigde schilders. Naast schilder was Rubens dus ook ondernemer. Het is bekend dat hij zijn talentrijk personeel zeer goed betaalde. Niet met subsidies of belastingen zoals jij leugenachtig beweert maar met een deel van de zeer hoge prijzen die hij vroeg en kreeg van zijn opdrachtgevers.

Zelfs indien de bezittingen van de adel in de regel voortkwamen uit diefstal heb je nog geen gelijk. Ze konden hun vele geld op gelijk welke manier investeren of uitgeven. Ik denk eerder dat je verknipte mening uitsluitend gebaseerd is op Vlamingenhaat. Rubens was immers geen "belg" maar een pure Vlaming, alhoewel hij in Duitsland geboren is. Veel beroemde Waalse schilders kan je er niet tegenover stellen. Vandaar.

robert t 6 augustus 2014 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7271382)
Verheyen heeft nog nooit een rotte prijs gewonnen in het buitenland...

Dit is een grove en bewuste leugen. Tik even "buitenlandse filmprijzen behaald door Jan Verheyen" in. Je zal er onmiddellijk verschillende zien.

Maar dat weet je natuurlijk ook. Ook het feit dat Verheyen een flamingant is die zijn mening niet onder stoelen of banken wegmoffelt. D�*�*r wringt het schoentje. Je kan rustig de belgicist uithangen wat mij betreft maar liegen is er ver over. Tenzij je leugens als een normaal discussieitem beschouwt.

Another Jack 6 augustus 2014 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 7272118)
Dit is een grove en bewuste leugen. Tik even "buitenlandse filmprijzen behaald door Jan Verheyen" in. Je zal er onmiddellijk verschillende zien.

Maar dat weet je natuurlijk ook. Ook het feit dat Verheyen een flamingant is die zijn mening niet onder stoelen of banken wegmoffelt. D�*�*r wringt het schoentje. Je kan rustig de belgicist uithangen wat mij betreft maar liegen is er ver over. Tenzij je leugens als een normaal discussieitem beschouwt.

Filmfestivals van Chicago en Montreal?
Ik wist niet eens dat die bestonden....

stuyckp 6 augustus 2014 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7272147)
Filmfestivals van Chicago en Montreal?
Ik wist niet eens dat die bestonden....

:rofl:
De vermeende leraar weet niet veel blijkbaar.
Vive, geef die arme Jack zijn pc terug.

Another Jack 6 augustus 2014 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7272154)
:rofl:
De vermeende leraar weet niet veel blijkbaar.

Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik nog nooit van die festivals gehoord heb.

stuyckp 6 augustus 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7271382)
Verheyen heeft nog nooit een rotte prijs gewonnen in het buitenland...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7272164)
Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik nog nooit van die festivals gehoord heb.

Met andere woorden je was uw domheid hier aan het ventileren.
Chicago en Montreal liggen niet in België, dat zal ik u maar meegeven, want ik begin mijn twijfels over jou te krijgen.

Another Jack 6 augustus 2014 19:55

Zelfs de illustere Hans van Cauter heeft in Montreal een prijs gewonnen...
Alleen de grootste filmnamen zaten vorig jaar in Montreal...

http://www.ffm-montreal.org/en/press...-festival.html

Geen enkele naam doet bij mij een belletje rinkelen....

stuyckp 6 augustus 2014 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7272182)

Met andere woorden u bent even geschikt als Gatz om minister van cultuur te worden. Woon je in Brussel. Ik zou mijn kans wagen als ik u was.

Another Jack 6 augustus 2014 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7272210)
Met andere woorden u bent even geschikt als Gatz om minister van cultuur te worden. Woon je in Brussel. Ik zou mijn kans wagen als ik u was.

Ik woon in de Kempen, stuyck.

stuyckp 6 augustus 2014 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7272182)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7272247)
Heb jij ook steeds stiekem een beetje leedvermaak wanneer ze voor de zoveelste keer in het zand bijten?

Ja. Leute elke keer opnieuw.

DucDEnghien 6 augustus 2014 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 7272092)
Laat ons deze bewering eens nader bekijken. In feite bedoel je dat het ontzaglijk oeuvre van Rubens gesubsidieerd werd. Niets is minder waar.

Na zijn Italiaanse periode behoorde Rubens tot de top van de Lage Landen. Hij werd overstelpt met opdrachten van adellijke huizen, de hogere clerus en de zeer rijke Antwerpse middenstand. In zijn atelier werkten tientallen leerlingen en gevestigde schilders. Naast schilder was Rubens dus ook ondernemer. Het is bekend dat hij zijn talentrijk personeel zeer goed betaalde. Niet met subsidies of belastingen zoals jij leugenachtig beweert maar met een deel van de zeer hoge prijzen die hij vroeg en kreeg van zijn opdrachtgevers.

Zelfs indien de bezittingen van de adel in de regel voortkwamen uit diefstal heb je nog geen gelijk. Ze konden hun vele geld op gelijk welke manier investeren of uitgeven. Ik denk eerder dat je verknipte mening uitsluitend gebaseerd is op Vlamingenhaat. Rubens was immers geen "belg" maar een pure Vlaming, alhoewel hij in Duitsland geboren is. Veel beroemde Waalse schilders kan je er niet tegenover stellen. Vandaar.

De belangrijkste bestelling die Rubens ooit gekregen heeft, 24 schilderijen voor het Palais du Luxembourg, kreeg hij van koningin Maria de Medici. Doet u mij er eens aan herinneren voor welk bedrijf zij werkte om deze bestelling met haar eigen verdiende inkomsten ZELF te financieren???

DucDEnghien 6 augustus 2014 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 7272092)

Het vele geld van zijn opdrachtgevers was afkomstig van belastingen dus subsidies. Voor de rest was Rubens een functionaris, betaald door de overheid, een gesubsidieerde medewerker. Zijn eerste vrouw was rijk, hij niet.

stuyckp 6 augustus 2014 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7272291)
De belangrijkste bestelling die Rubens ooit gekregen heeft, 24 schilderijen voor het Palais du Luxembourg, kreeg hij van koningin Maria de Medici. Doet u mij er eens aan herinneren voor welk bedrijf zij werkte om deze bestelling met haar eigen verdiende inkomsten ZELF te financieren???

Dus koning Filip zijn kok, die is gewoon gesubsidieerd ?
Komaan zeg. Even serieus blijven he.

Vrijheideerst 6 augustus 2014 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7272318)

Ja, met maaltijdchecques.

DucDEnghien 6 augustus 2014 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7272318)

Met belastingsgeld, ja.

Vrijheideerst 6 augustus 2014 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 7272324)
Met belastingsgeld, ja.

Worst me stoemp zallem eten.

DucDEnghien 6 augustus 2014 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7272326)

Het blijft gesubsidieerde worst met stoemp.

DucDEnghien 6 augustus 2014 21:18

Citaat:

Het blijft gesubsidieerde worst met stoemp.

Demper 6 augustus 2014 21:20

Citaat:

Er is niets beter dan dat, als het goed is klaargemaakt.

rub1615 6 augustus 2014 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7270401)
Het hele departement cultuur en media (inclusief de VRT) mag gewoon afgeschaft worden. Zoals Gats zegt, cultuur draagt tot niets bij.

Wat een kortzichtig standpunt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7270401)
Verder is het niet aan de overheid om televisieprogramma's aan te bieden.

Dat is jou mening, alvast niet de mijne. Stop men meningen als feiten voor te stellen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be