Pandareus |
16 oktober 2014 10:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauste
(Bericht 7363474)
Enfin, Vlaanderen weer eens zeer positief in de Europese kijker. De sociaaldemocraten in het Europese Parlement hekelden gisteren de N-VA-ministers en hun ranzige sympathieën voor nazi-collaborateurs.
Het zullen dan weer eens de francofonen zijn natuurlijk die Vlaanderen in het buitenland een slechte naam bezorgen en "zwart" maken...
Wie die voorvallen banaliseert is zijn moreel kompas kwijt.
|
Hier moeten we toch wel contextueel oordelen denk ik. De oppositie heeft hier gewoon munitie gezocht om op Charles Michel te schieten, en doet dat op de gemakkelijkste manier. Door op de man te spelen. En dan wel op twee regeringsleden met een grote mond en van wie je gemakkelijk wat straffe quote's kunt vinden. Die oude mails van Francken zijn eigenlijk te triviaal om veel woorden aan vuil te maken. Over het uitstapje van Jambon naar het st maartensfonds hebben we hier vroeger op het forum emmers inkt aan opgeschreven. Dat is allemaal opgewarmde kost. PS en CDH spelen hun rol, en ik ga ervan uit dat zij even goed als wij allemaal weten dat francken en jambon thuis niet met botten en een bruin hemd aan rondlopen.
Als oppositie-techniek vind ik dit persoonlijk vervelend, nutteloos, verspilde energie en het brengt niets op. Het via de eigen politieke kanalen laten doorsijpelen naar het europese niveau is zelfs dwaas.
En ik denk dat men zich totaal verkijkt op de determinatie van Charles Michel : die zal zich niet laten couilloneren hierdoor en zal niet in de val lopen om ook maar iets te veranderen aan zijn regering.
Van mij mag dat gelul van Onckelinckx en Lutgen liever vandaag dan morgen stoppen. Ik vind het niet zo fijn dat we hierdoor bij andere lidstaten een schijn krijgen dat wij hier Jorg Haider's of Geert Wildersen of Le Pen's in de regeringsploeg hebben zitten.
|